Tele2 - nieuwe router - zelf voor kosten opdraaien.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Sinds kort is Tele2 overgestapt op nieuwe soort router. Wil je nog internet hebben wordt je gedwongen zo'n ding aan te schaffen. Nu blijkt dat de verbinding voor de telefoon op die router anders werkt dan de routers die voorheen werden gebruikt, je moet namelijk, in mijn geval, de GSM via een kabel inpluggen op de router waardoor de GSM vlak bij de router, bij de meterkast in de hal, moet staan (de eenvoudige manier). In het verleden was dat niet nodig, de kabel van de router op het telefoonnet aansluiten was voldoende voor telefoon en internet.

Toen ik pas bij Tele2 kwam heb ik betaald voor een monteur die voor hun bij mij internet/telefoon aansloot (in de meterkast waar het telefoonnet is), waardoor ik via de telefoonpluggen in de muur GSM verbinding in de woonkamer en in de slaapkamer had. Aangezien de nieuwe router iets anders werkt wordt ik gedwongen nu weer te betalen voor aansluiten (de wat ingewikkeldere manier maar wel telefoon in mijn woonkamer). Dus feitelijk duwt Tele2 je een nieuwe router door de strot en laat jou dan voor de kosten opdraaien. Niet fris. Toch?

Ik wil eraan toevoegen dat hier niks over in de bijgevoegde gebruiksaanwijzing staat terwijl het wel in de gebruiksaanwijzing op de Tele2 site staat en dat een medewerker van Tele2 het meermaals deed voorkomen alsof ik uit mijn nek zat te kletsen (het kon volgens hem niet dat je met het aansluiten van de router op het telefoonnet GSM verbinding had via de telefoonpluggen in je huis).

Ik denk dat Tele2 dit stil wilt houden vandaar dat ik het maar effe post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 13:16
Kun je je stukje toelichten? Je zegt GSM (mobiele telefonie) maar je bedoelt volgens mij de vaste telefoonlijn, correct? Mijn vraag is dan, wat is er qua kabels anders dan de oude situatie?

Daarnaast, heb je geen telefoonbedrading (meer) lopen door het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Tele2 levert modems in bruikleen, je word dus nergens gedwongen om een "nieuw soort router" aan te schaffen?

Verder kan ik echt niet uit je verhaal halen wat het probleem is.
Je hebt het over GSM (dat is een mobiele technologie), dat met een kabeltje op je router zit? Wat je daar zegt is al een vaag verhaal.

Wat ik denk dat je bedoeld is dat je gebruik maakt van DECT toestellen, die je eerst aangesloten had via de telefoon aansluitingen in de kamers waar deze toestellen staan. Dat moet nog steeds mogelijk zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Naast dat je met GSM waarschijnlijk DECT bedoeld, ben je dan ook overgegaan qua internet? Bijvoorbeeld van (A)DSL(2)(+) naar VDSL of glasvezel?

Als 'het' wel in de online documentatie te vinden is, waar is deze te vinden? Is deze publiek toegankelijk? Dan is het wellicht handig om er even naar te linken, dan kunnen we meekijken met je.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:36:
[...] een medewerker van Tele2 [...]
Dat zal wel een callcentermedewerker geweest zijn. Die zijn niet van Tele2 zelf maar bellen namens Tele2 ;)
Daarbij heeft hij wel gelijk dat je met je Tele2-router niet op het GSM-netwerk aangesloten kan worden, maar dat komt door de redenen zoals hierboven genoemd 8)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Devian schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:48:
Tele2 levert modems in bruikleen, je word dus nergens gedwongen om een "nieuw soort router" aan te schaffen?
Zeker weten. De router die ik nu in bruikleen heb is anders dan mijn vorige routers waardoor ik een monteur moet inhuren voor aansluiting voor telefoon in woonkamer/slaapkamer. Toevallig heeft Tele2 vanmorgen in de wijk zaken veranderd waardoor mijn oude routers niet meer werken.
Verder kan ik echt niet uit je verhaal halen wat het probleem is.
Het probleem is dat Tele2 de klanten nieuwe routers DOOR DE STROT DUWT en de klanten voor eventuele kosten laat opdraaien. Voor de oude routers heb ik een monteur voor het aansluiten van de bedrading betaald. Met de nieuwe andere router zou ik opnieuw een monteur in moeten huren waarbij Tele2 mij voor de kosten op wil laten draaien.
Je hebt het over GSM (dat is een mobiele technologie), dat met een kabeltje op je router zit? Wat je daar zegt is al een vaag verhaal.
Sorry. Ik bedoel DECT..verder geen vaag verhaal. Er gaat een kabel van de router naar de dect en er gaat een kabel van de router naar de meterkast . Bij mijn oude routers van Tele2 was er maar een kabel van de router voor telefoon en internet nodig...ander soort router...
Wat ik denk dat je bedoeld is dat je gebruik maakt van DECT toestellen, die je eerst aangesloten had via de telefoon aansluitingen in de kamers waar deze toestellen staan. Dat moet nog steeds mogelijk zijn.
Sorry. Ik bedoel dect. Zeker is telefoonaansluiting in de kamers mogelijk maar mij gaat dat niet lukken.
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:56:
Naast dat je met GSM waarschijnlijk DECT bedoeld, ben je dan ook overgegaan qua internet? Bijvoorbeeld van (A)DSL(2)(+) naar VDSL of glasvezel?
oke. Sorry, Dect. Het abo is hetzelfde alleen de router is anders in de zin dat de aansluiting voor telefoon anders is.
Als 'het' wel in de online documentatie te vinden is, waar is deze te vinden? Is deze publiek toegankelijk? Dan is het wellicht handig om er even naar te linken, dan kunnen we meekijken met je.
De tweede router is de nieuwe router die ik gedwongen wordt te gebruiken.
https://www.tele2.nl/klan...s/internet/handleidingen/
6 is telefoon aansluiten. Dan moet de kabel in poort Voice1. Bij mijn oude Tele2 router was zoiets niet nodig.
PhaeTom schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:44:
Kun je je stukje toelichten? Je zegt GSM (mobiele telefonie) maar je bedoelt volgens mij de vaste telefoonlijn, correct? Mijn vraag is dan, wat is er qua kabels anders dan de oude situatie?
Sorry..ik bedoel DECT. Wat de dect betreft gaat er nu een aparte kabel van de router naar de dect. Zoals ik dat begrepen heb moet het uiteinde van de kabel aan de dectkant verwijderd worden en de draadjes moeten dan in het telefoonkastje (dat noemen ze geloof ik ISRA punt) op de juiste plaats worden gemonteerd. Mij gaat dat niet lukken en ik ga het ook niet proberen...
Daarnaast, heb je geen telefoonbedrading (meer) lopen door het huis?
Ik heb telefoonbedrading door het huis lopen. In in dat ISRA punt zitten een hoop draadjes....
Room42 schreef op maandag 18 april 2016 @ 01:01:
[...]

Dat zal wel een callcentermedewerker geweest zijn. Die zijn niet van Tele2 zelf maar bellen namens Tele2 ;)
Daarbij heeft hij wel
oke. In het begin van het gesprek kan ik de term GSM gebruikt hebben. Maar dan is dat gecorrigeerd naar dect. De meneer deed het zo voorkomen alsof er maar een optie was namelijk de dect via een kabel inpluggen op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 19:32
Als het goed is zit er op je router gewoon een rj45 aansluiting waarop je je huidige telefoonbekabeling aan kunt sluiten. In principe is er dan toch niks nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarschijnlijk hebben de DECT toestellen van TS een RJ11 aansluiting, die zijn wat smaller. Helpen verloopjes van RJ11 naar RJ45 dan niet, als dat het geval is? :) Kun je anders even een foto maken van de betreffende aansluiting? :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2016 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:53
In het verleden was dat niet nodig, de kabel van de router op het telefoonnet aansluiten was voldoende voor telefoon en internet.
Dat kan ik me niet voorstellen. Tussen de koperdraad van de KPN en je modem van Tele2 hoort een splitter te zitten die het signaal splitst in een telefoondeel die naar je DECT gaat en een internetdeel die naar je modem gaat.
Kan het zijn dat je nu een nieuw type modem hebt met een ingebouwde splitter zodat je je modem direct op de KPN koperdraad kunt aansluiten en daarna je DECT en computer direct op de modem?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
wolfero schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:09:
Als het goed is zit er op je router gewoon een rj45 aansluiting waarop je je huidige telefoonbekabeling aan kunt sluiten. In principe is er dan toch niks nieuws?
Nou..sinds ik de nieuwe router heb aangesloten doet de telefoon het niet meer dus zaken zijn veranderd.... dus moet ik de dect via een kabel in de router inpluggen waardoor de dect gedwongen in de gang bij de meterkast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maak even een foto van de nieuwe situatie. :) Dan zien we beter wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:15:
Waarschijnlijk hebben de DECT toestellen van TS een RJ11 aansluiting, die zijn wat smaller. Helpen verloopjes van RJ11 naar RJ45 dan niet, als dat het geval is? :) Kun je anders even een foto maken van de betreffende aansluiting? :)
Het aansluiten is geen probleem alleen heb ik dan de dect gedwongen in de gang hangen. Wil ik dect in de woonkamer hebben dan moet ik een monteur inhuren die de de juiste aansluiting maakt...mij gaat dat niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:22:
Maak even een foto van de nieuwe situatie. :) Dan zien we beter wat er aan de hand is.
sorry. maar ik zie niet wat dat toevoegd. Op de beschrijving in mijn link kun je duidelijk zien dat de dect via een kabel op voice1 in de modem aangesloten moet worden. En ik heb uitgelegd dat dat verder geen probleem opleverd behalve dan dat de dect gedwongen in de hal hangt. Dit kan veranderd worden door wat met de bedraging te knutsen/op de juiste plek in het ISRA punt aan te sluiten..ook daarvoor heb je ook geen foto nodig..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15

Standeman

Prutser 1e klasse

8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:27:
[...]

sorry. maar ik zie niet wat dat toevoegd. Op de beschrijving in mijn link kun je duidelijk zien dat de dect via een kabel op voice1 in de modem aangesloten moet worden. En ik heb uitgelegd dat dat verder geen probleem opleverd behalve dan dat de dect gedwongen in de hal hangt. Dit kan veranderd worden door wat met de bedraging te knutsen/op de juiste plek in het ISRA punt aan te sluiten..ook daarvoor heb je ook geen foto nodig..........
Maar je hebt toch al bekabeling lopen naar de juiste plaatsen vanwege de oude situatie? Waarom gebruik je die niet?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar dat had dan bij de vorige ook al gemoeten.
Ik vermoed dat de vorige monteur bij de isra het zaakje doorgeknipt heeft, en de aansluitingen in het huis op de telefoon uitgang van de router heeft gemonteerd. Zoja moet dat nu ook gewoon weer kunnnen, alleen ff de stekker zoeken en erinpluggen.

Heb je goed gekeken hoe de situatie was bij de oude router, voor je alles eruittrok ?

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 18-04-2016 14:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Kalief schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:16:
[...]

Dat kan ik me niet voorstellen. Tussen de koperdraad van de KPN en je modem van Tele2 hoort een splitter te zitten die het signaal splitst in een telefoondeel die naar je DECT gaat en een internetdeel die naar je modem gaat.
Sorry. je hebt gelijk. In de oude router zaten twee kabels- telefoon/internet..gingen allebei van de router naa het telefoonkastje in de meterkast. Nu gaat een van de kabels - telefoon - niet meer naar het telefoonkastje maar naar de dect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan steek je die toch gewoon weer in het telefoon kastje en de dect waar die zat ?
Maak anders eens een foto want dat maakt een hoop duidelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Standeman schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:28:
[...]

Maar je hebt toch al bekabeling lopen naar de juiste plaatsen vanwege de oude situatie? Waarom gebruik je die niet?
dat klopt. maar ik moet de kabel - van router maar dect - aan de dect kant dan wel opnieuw aansluiten in het telefoonkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:27:
Waarvoor zoek je dan hulp hier over het aansluiten van je telefoon? :? Wat wil je nu precies? :? Zoals ik je nu begrijp, zou je dus enkel een kabel moeten trekken. Zo moeilijk is dat niet hoor. :) Snap even niet waarom je zoiets niet zelf zou kunnen? :?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:22:
[...]
Het aansluiten is geen probleem alleen heb ik dan de dect gedwongen in de gang hangen. Wil ik dect in de woonkamer hebben dan moet ik een monteur inhuren die de de juiste aansluiting maakt...mij gaat dat niet lukken
Je kunt de oude Telefoonkabel gebruiken kabel een aantal Centimeter afknippen naar ISRA. Daarna met een R11 tang de connectoren er op drukken (volgens het volgende kleurschema)
Daarna loopt de nieuwe verbinding over de oude bedrading in het huis.

Dit zie dat dit ADSL betreft...

[ Voor 35% gewijzigd door Datazor op 18-04-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
heuveltje schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:29:
Maar dat had dan bij de vorige ook al gemoeten.
Ik vermoed dat de vorige monteur bij de isra het zaakje doorgeknipt heeft, en de aansluitingen in het huis op de telefoon uitgang van de router heeft gemonteerd. Zoja moet dat nu ook gewoon weer kunnnen, alleen ff de stekker zoeken en erinpluggen.

Heb je goed gekeken hoe de situatie was bij de oude router, voor je alles eruittrok ?
Sorry. niks effe inpluggen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:36:
[...]
Waarvoor zoek je dan hulp hier over het aansluiten van je telefoon? :? Wat wil je nu precies? :? Zoals ik je nu begrijp, zou je dus enkel een kabel moeten trekken. Zo moeilijk is dat niet hoor. :) Snap even niet waarom je zoiets niet zelf zou kunnen? :?
Er zitten veel draadjes in dat punt. ik hoef maar een draadje verkeerd te hebben en ik zit zonder telefoon en internet...ga jij het dan betalen?????? Je doet gewoon erg makelijk..er zijn zat zaken waar jij geen bal verstand van hebt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:42:
[...]
Er zitten veel draadjes in dat punt. ik hoef maar een draadje verkeerd te hebben en ik zit zonder telefoon en internet...ga jij het dan betalen?????? Je doet gewoon erg makelijk..er zijn zat zaken waar jij geen bal verstand van hebt....
Dus eigenlijk wil je het helemaal niet zelf oplossen, maar alleen klagen dat tele2 overstapt met nieuwe routers. Als dat het geval is, snap ik niet wat je met dit topic wil bereiken :?

GoT is nog een steeds een discussie/hulp forum, niet een klaagmuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]
Misschien moet je even wat vriendelijker zijn tegenover de mensen die je gewoon proberen te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lekker vriendelijk naar de mensen die proberen te helpen. Ik lees net je draadje maar kan niet zeggen dat je nu een heel duidelijk reageert op de vragen.

Als ik het goed begrijp had je een splitter die in de meterkast al één kabel met internet naar je Tele2 modem liet gaan, en één kabel naar je DECT. Nu gaat er enkel nog één kabel met beide je modem/router in. Als je nu je telefoonnetwerk (huiscentrale) in je meterkast in je nieuwe modem/router aansluit heb je overal weer telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 11:30
Volgens mij zi thet zo:

In de oude situatie zaten de telefoon en ADSL router samen op 1 ISRA punt in de woonkamer, met een splitter. TS had mogelijk een apart KPN abbo voor telefonie. Andere ISRA punten in huis (slaapkamer)werken dan ook gewoon.

De nieuwe situatie (bijv VDSL of glas) moet de telefoon direct op de router worden aangesloten. Dit betekent dat er -bijvoorbeeld- een nieuwe kabel van de router naar de telefoon in de slaapkamer getrokken moet worden: de oude KPN aansluiting werkt daar niet meer. Dat is lastig idd.

TS: kan je bij Tele2 ook los internet afnemen, en de vaste DECT telefoon gewoon via KPN laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat het ook allemaal niet zo heel moeilijk is misschien? :? Als je het niet zelf op wilt lossen, best, maar maak dan gewoon een afspraak met een monteur en trek dan gewoon je portemonnee als je het opgelost wilt hebben. Naar mijn mening kunnen wij je dan namelijk ook niet helpen, als je toch geen hulp wilt van anderen hier om het op te lossen.

Vraag dan bij een volgende keer wel, dat een monteur van je ISP het modem maar moet komen brengen, dan kan die hem gelijk installeren en zorgen dat alles blijft werken zoals voorheen. Al krijg je dan waarschijnlijk ook een rekening gepresenteerd voor 'maatwerk'. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2016 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

euchromatic schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:48:
Volgens mij zi thet zo:

In de oude situatie zaten de telefoon en ADSL router samen op 1 ISRA punt in de woonkamer, met een splitter. TS had mogelijk een apart KPN abbo voor telefonie. Andere ISRA punten in huis (slaapkamer)werken dan ook gewoon.

De nieuwe situatie (bijv VDSL of glas) moet de telefoon direct op de router worden aangesloten. Dit betekent dat er -bijvoorbeeld- een nieuwe kabel van de router naar de telefoon in de slaapkamer getrokken moet worden: de oude KPN aansluiting werkt daar niet meer. Dat is lastig idd.

TS: kan je bij Tele2 ook los internet afnemen, en de vaste DECT telefoon gewoon via KPN laten lopen?
Dat zou kloppen als de TS een nieuwe verbinding aanvraagt. Dan krijg je een nieuwe situatie
Nou is die nogal heel karig met zijn info
Maar hij geeft aan dat Tele2 alleen een nieuw modem opdringt, zonder dat hij iets heeft aangevraagt.
Het lijkt me niet dat tele2 uit zichzelf dingen gaat omzetten, dus aders blijven hetzelfde.

Dus hoogstens dat er ergens een splitter tussenmoet die vroeger in de modem zat ingebouwd.
Maar gezien het om VOIP1 gaat, verwacht ik zelfs niet dat dat het geval is.
Dus dan is het een gevalletje kabel voor de telefoonaansluitingen weer in het modem steken.
[...]
8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:39:
[...]

Sorry. niks effe inpluggen...........
Er is weinig simpler kwa kabels dan telefonie
ALs het niet werkt, stop je het weer terug zoals het zat en werkt het weer.
Maar als het zo moet, ben ik er klaar mee !

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 18-04-2016 15:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel die binnenkomt komt op de DSL aansluiting,
en de kabel naar je telefoonaansluiting komt in tel.1
Zolang de binnenkomende kabel maar los is van je interne telefoonnet.
En als het meerdere kabels zijn naar verschillende telefoonaansluitingen lopen
dan komen die bij elkaar naar tel.1. Dat zou op zich gewoon moeten werken.
Dan kunnen telefoons gewoon in die aansluitingen in de kamer(s).

Als er ergens nog een splitter tussen zit dan kan die er tussenuit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
TS: Probeer duidelijk je vraag te verwoorden. Zoals je ziet wil men je best helpen hier, maar dan moet je wel de juiste en correcte info geven.

Je merkt zelf al wat voor chaos het wordt als je het over GSM hebt als je DECT bedoeld om maar wat te noemen.

Ranten op Tele2 heeft geen nut. Elke provider kan je een andere modem geven en je verbinding blijft werken. Dat je telefonie binnenshuis 'wazig' in elkaar zit is je provider niet verantwoordelijk voor.
Hun verantwoordelijkheid houd op bij het werkend aanbieden op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 11:30
heuveltje schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:59:
[...]

Dat zou kloppen als de TS een nieuwe verbinding aanvraagt.
Of zich door een callcenter een nieuw abbo laat aanpraten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

FreakNL

Well do ya punk?

Ik snap er ook geen hol van.

Als de TS nu eens duidelijk uitlegt hoe het vroeger was (liefst met een tekening) en hoe het nu is komen we misschien verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
DJSmiley schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:14:
Dat je telefonie binnenshuis 'wazig' in elkaar zit is je provider niet verantwoordelijk voor.
Hun verantwoordelijkheid houd op bij het werkend aanbieden op de modem.
Sorry. maar dat is flauwekul. Heb ik ook uitgelegd. Ik huur van jou telefoon en internet, niet alleen de router. Zorg dan maar ook dat het zaakje werkt. Het kan niet zo zijn dat iedere keer als je mij dwingt een ander apparaat te gebruiken ik voor de kosten van het aansluiten moet opdraaien als dat niet een fluitje van een cent is. En daar gaat mijn post ook over. Mag heus over gepraat worden op Tweaker lijkt mij...
euchromatic schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:48:

Zal wel kunnen denk ik. Maar mijn abo is telefoon en enternet. Als ik het los bij twee aanbieders afneem zal ik duurder uit zijn.
quote: noline
Er is weinig simpler kwa kabels dan telefonie
ALs het niet werkt, stop je het weer terug zoals het zat en werkt het weer.
Maar als het zo moet, ben ik er klaar mee !
lol makelijker gezegd dan gedaan......Ik denk dat van drie kanten kabeltjes lopen, een stuk of twintig, waarbij een hoop kabeltjes veel op elkaar lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:52:
[...]

Sorry. maar dat is flauwekul. Heb ik ook uitgelegd. Ik huur van jou telefoon en internet, niet alleen de router. Zorg dan maar ook dat het zaakje werkt

..
8)7

Dat heb je toch?

Sinds wanneer is een provider verantwoordelijk voor de bekabeling binnenshuis?

Ik snap wel dat de helpdesk je afpoeiert, als je met hun ook zo communiceert.

Je hebt een router gekregen, die geeft internet en telefonie. Dat werkt ook, als ik je verhaal goed begrijp. Dat jij je dect ergens anders wil hebben is niet hun probleem.

Je kan trouwens ook gewoon een dect nemen met 1 basisstation en 2 of 3 draadloze clients, ben je overal vanaf. Ik ben zelf geen voorstander van draadloze netwerken maar voor telefonie is het prima. Gewoon je dect basisstation bij of in de meterkast en je draadloze dect clients door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
@8mile13 Zo werkt dat niet, provider is tot het irsa (bij kabel aop) verandwordelijk dat ze een goed signal afleveren, alles wat er na komt is toch echt een probleem van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04
8mile13 schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:36:
Wil je nog internet hebben wordt je gedwongen zo'n ding aan te schaffen.
Wat heb je daar voor moeten betalen dan? :? Ik dacht dat ze die dingen in bruikleen gaven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:40
Ik heb ook Tele2, al sinds 5-6 jaar met het beroemde/beruchte Davolonk modem.

Er komt bij mij uit de vloer een kabel (niks ISRA, gewoon een RJ45 stekker) die gaat in een wit splittertje (ADSL) en van daar naar de modem.
Van af de modem gaat er een kabel, vanuit de meterkast, door de gang, maar de woonkamer, waar m'n DECT telefoonstandaard staat.

Hoeveel kabels heeft de TS, want ik heb t gevoel dat iemand te enthousiast kabels heeft weg gehaald ofzo..
Welk type modem had je?
Ze verschillen qua aansluiting helemaal niks.

En sinds wanneer wordt dat modem omgeruild dan? Ik heb er nog niks van vernomen....die van mij doet t top trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door hansie_k op 18-04-2016 22:46 ]

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Sorry. maar dat is flauwekul. Heb ik ook uitgelegd. Ik huur van jou telefoon en internet, niet alleen de router. Zorg dan maar ook dat het zaakje werkt. Het kan niet zo zijn dat iedere keer als je mij dwingt een ander apparaat te gebruiken ik voor de kosten van het aansluiten moet opdraaien als dat niet een fluitje van een cent is. En daar gaat mijn post ook over. Mag heus over gepraat worden op Tweaker lijkt mij...

[...]
Zal wel kunnen denk ik. Maar mijn abo is telefoon en enternet. Als ik het los bij twee aanbieders afneem zal ik duurder uit zijn.

[...]
lol makelijker gezegd dan gedaan......Ik denk dat van drie kanten kabeltjes lopen, een stuk of twintig, waarbij een hoop kabeltjes veel op elkaar lijken.
In de oude situatie zaten zowel de telefonie ( RJ11 / 4 aders ) en de internet ( RJ45 / 8 aders ) in de modem van Tele2?

Dan moet je dezelfde kabels aansluiten op de nieuwe modem in de bijbehorende poorten. Dan heb je zoals je het had alleen met de nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ze leveren dat toch ook? :? Je geeft zelf aan, dat het werkt als je het DECT toestel in de gang of hal of whatever hebt hangen? :? Jij verwacht alleen net dat ene beetje extra en dat is wat als meerwerk wordt aangeduid, want dat valt niet onder de standaard dienstverlening van Tele2. :) En voor meerwerk mogen ze je geld in rekening brengen, als je het zelf niet wilt doen. :) Dat zou namelijk iedereen doen.

En nogmaals; met foto's zou een en ander erg verduidelijkt worden voor ons en kunnen we je veel beter helpen dan nu. Nu is het vooral gissen op een onduidelijk verhaal, want echt veel duidelijker is het er niet op geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2016 23:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je de topic gestart?
Omdat je ons op de hoogte wilt brengen dat Tele2 oude modems vervangt, waardoor mogelijk modems op een andere plek in de woning komen te staan?

Waarmee kunnen wij jou helpen?
Telefoon werkend in de woonkamer plaatsen?

Wat wil je dat we doen?
Duidelijk communiceren hoe de kabels aangesloten/aangepast moeten worden in de meterkast?

Wat hebben wij van jou nodig?
Foto's van de oude en nieuwe situatie, close ups van de bekabeling in de meterkast.

Daarna kunnen wij mogelijk met een oplossing komen die jij kan overwegen om toe te passen.

Je kan een monteur inschakelen (Tele2 bellen),
de situatie zo laten (negatief blijven reageren),
of proberen zelf dit op te lossen (constructief reageren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
Ik lees dit topic en word gewoon vanzelf knetterstoned. Echt!
En vrolijk ook, als de TS de tweakers (waarvan sommigen echt hun best doen!) afbekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Toevallig vandaag op de radio:

XS4LL ''gratis monteur en WIFI-check''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
8mile13 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:15:
Toevallig vandaag op de radio:

XS4LL ''gratis monteur en WIFI-check''
Heeft weinig met je DECT verhaal te maken, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Dan stap je toch over naar xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dan moet je ook maar net hopen dat de monteur tijd/zin heeft om de zaak op jouw exotische bekabeling af te monteren. Meestal houdt de verantwoordelijk van zo'n huis-tuin-en-keuken monteur ook op bij het afmonteren / corrigeren van het ISRA, het installeren van het modem/router.. Alles wat daarna komt is eigenlijk niet meer zijn verantwoording,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FreakNL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:00:
Dan moet je ook maar net hopen dat de monteur tijd/zin heeft om de zaak op jouw exotische bekabeling af te monteren. Meestal houdt de verantwoordelijk van zo'n huis-tuin-en-keuken monteur ook op bij het afmonteren / corrigeren van het ISRA, het installeren van het modem/router.. Alles wat daarna komt is eigenlijk niet meer zijn verantwoording,,,
Onder meerwerk doen ze dat vaak wel, voor een bepaald tarief natuurlijk. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Na alles meerdere malen gelezen te hebben denk ik dat ik eruit ben:

TS had los internet en los telefonie, wellicht telefonie van KPN en internet van Tele2, maar kan ook beide van Tele2 zijn geweest maar dan wel los van elkaar. Vervolgens is dit allemaal omgezet naar één abonnement, Internet & Bellen van Tele2, omdat dat goedkoper is dan twee verschillende abonnementen. Waarom denk ik dit? Omdat hij dit zei:

"Toen ik pas bij Tele2 kwam heb ik betaald voor een monteur die voor hun bij mij internet/telefoon aansloot (in de meterkast waar het telefoonnet is), waardoor ik via de telefoonpluggenwandcontactdoos in de muur GSM DECT verbinding in de woonkamer en in de slaapkamer had."

Hij had dus een router/modem van Tele2, dit moet op de hoofdaansluiting worden aangesloten. Die zit bij hem in de meterkast. Daar is wellicht een splitter geplaatst die het internet afsplitst van de telefoonlijn vanuit de hoofdaansluiting, aangezien hij losse telefonie had. Vervolgens gaat een kabel naar de Tele2 modem/router en de andere kabel voor telefonie gaat daar weer een wandcontactdoos in. Deze wordt weer door gelust door zijn huis naar de woonkamer en de slaapkamer, daar heeft hij weer telefoon wandcontactdozen in de muur zitten. Hier kan hij eenvoudig zijn telefoon op aansluiten en heeft hij werkende telefoons. Dit kan ALLEEN als je losse telefonie heb!

Er is vervolgens gekozen om los internet en los telefonie om te zetten naar een pakket, "Internet & Bellen abonnement", waardoor telefonie via het internet verloopt. Dat wil zeggen dat de telefoon aangesloten moet worden op de modem/router van Tele2. Dit bekent ook dat de overige telefoon wandcontactdozen in de woonkamer en slaapkamer NIET meer gebruikt kunnen worden. De modem/router wordt aangesloten op de hoofdaansluiting in de meterkast en telefonie gaat via de router/modem. Dit kan NIET via de muur zoals het voorheen wel werkte, omdat het dus nu via internet verloopt.

Je geeft zelf aan voorheen telefoons in de slaapkamer en woonkamer aangesloten te hebben via de wandcontactdoos (telefoonpunten). Je had een modem/router van Tele2 in de meterkast staan voor internet. En je hebt nu een nieuw router gekregen die weer in de meterkast moet staan voor internet,maar nu moet ook je telefoon daarop aangesloten worden.

Dan kan het niet anders dat je hiervoor LOS internet en bellen had en nu een PAKKET hebt van Tele2 waar internet en bellen samen in zitten, tegen een lager tarief dan voorheen.

Als dit het geval is, wat haast wel moet zijn, dan vind ik het erg spijtig voor je maar hier is niks aan te doen. Het enige wat je kan doen is de boel terug draaien omdat je niet op de hoogte bent gesteld dat de zaken zouden veranderen voor je. Ik heb niet mee kunnen luisteren met je gesprek en weet niet wie gekozen heeft om het abonnement om te zetten, maar dat is hoogst waarschijnlijk gebeurd.

TL;DR TS had waarschijnlijk los internet en los telefonie, is omgezet naar pakket. Hierdoor moet telefonie via de router aangesloten worden en werken de overige wandcontactdozen in huis niet meer. TS is boos dat hij een monteur moet inhuren om het opnieuw aan te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 19-04-2016 16:04 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ASNNetworks schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:57:
"Toen ik pas bij Tele2 kwam heb ik betaald voor een monteur die voor hun bij mij internet/telefoon aansloot (in de meterkast waar het telefoonnet is), waardoor ik via de telefoonpluggenwandcontactdoos in de muur GSM DECT verbinding in de woonkamer en in de slaapkamer had."

Hij had dus een router/modem van Tele2, dit moet op de hoofdaansluiting worden aangesloten. Die zit bij hem in de meterkast. Daar is wellicht een splitter geplaatst die het internet afsplitst van de telefoonlijn vanuit de hoofdaansluiting, aangezien hij losse telefonie had. Vervolgens gaat een kabel naar de Tele2 modem/router en de andere kabel voor telefonie gaat daar weer een wandcontactdoos in. Deze wordt weer door gelust door zijn huis naar de woonkamer en de slaapkamer, daar heeft hij weer telefoon wandcontactdozen in de muur zitten. Hier kan hij eenvoudig zijn telefoon op aansluiten en heeft hij werkende telefoons. Dit kan ALLEEN als je losse telefonie heb!

Er is .

TL;DR TS had los internet en los telefonie, is omgezet naar pakket. Hierdoor moet telefonie via de router aangesloten worden en werken de overige wandcontactdozen in huis niet meer. TS is boos dat hij dit zelf moet betalen
TL:DR :) je kunt prima je wandcontactdozen behouden. gewoon even loskoppelen van de ISRA en aan de uitgang van het modem hangen.

Ik vermoed dat de monteur dat vorige keer gedaan heeft. Alleen staat daar uiteraard niks over vermeld in de handleiding van de nieuwe router. En daarom denkt de TS nu dat hij zijn GSM DECT rechtstreeks aan de modem moet hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
heuveltje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:
[...]

TL:DR :) je kunt prima je wandcontactdozen behouden. gewoon even loskoppelen van de ISRA en aan de uitgang van het modem hangen.

Ik vermoed dat de monteur dat vorige keer gedaan heeft. Alleen staat daar uiteraard niks over vermeld in de uitleg. En daarom denkt de TS nu dat hij zijn GSM DECT rechtstreeks aan de modem moet hangen.
Als hij geen los internet/telefonie had, dan is dat nog de enige logische verklaring. Veel mensen die telefonie via de wandcontactdozen nog gebruiken hebben in de meeste gavallen een los telefoon abonnement van jaren geleden. Vervolgens wordt er gekozen voor een totaal pakket en loopt alles in de soep. Heb dit jaren lang erg veel langs zien komen toen ik nog bij een provider werkte. Dus mijn eerste gedachte was: hij had hiervoor alles los, werd gebeld door Tele2/call center met een aanbieding om het te combineren voor een lager maand bedrag.

Maargoed, ik denk dat TS genoeg leesvoer heeft voor nu.

Tip voor de volgende keer: zoek eerst alles uit, maak eventueel foto's of een schets, hoe was het vs hoe is het nu en plaats dan je verhaal :)

[ Voor 23% gewijzigd door ASNNetworks op 19-04-2016 16:12 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk kan ie nog steeds zijn interne telefoonnet gebruiken door die kabels
op het modem op tel.1 aan te sluiten. Zolang die interne bekabeling maar niet meer
aan het IS/RA punt (de binnenkomende kabel) zit. No problem.

Je hoeft er al zeker geen extra apparatuur voor te kopen.
Een (paar) kabeltje(s) anders aansluiten en het is klaar. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:57:
Uiteindelijk kan ie nog steeds zijn interne telefoonnet gebruiken door die kabels
op het modem op tel.1 aan te sluiten. Zolang die interne bekabeling maar niet meer
aan het IS/RA punt (de binnenkomende kabel) zit. No problem.

Je hoeft er al zeker geen extra apparatuur voor te kopen.
Een (paar) kabeltje(s) anders aansluiten en het is klaar. :)
Alhoewel je nog wel een beetje rekening moet houden met de aansluitfactor die waarschijnlijk veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Het kan echt niet moeilijker zijn dan het juiste kabeltje in de juiste aansluiting stoppen..(heel misschien een verloopje? maar zonder foto's of duidelijkere uitleg kunnen we daar niets over zeggen)

Ik vermoed(weet bijna zeker) dat de modem swap is vanwege onderstaande reden:
nieuws: Tele2 kan door overeenkomst KPN dsl gaan aanbieden tot 100Mbit/s

In dat geval zal de telefonie waarschijnlijk eerst ook via het oude modem gelopen hebben, en nu via het nieuwe modem. DECT zou nog steeds moeten werken als de kabeltjes goed zijn overgezet.

De handleiding zal misschien zeggen dat de telefoon rechtstreeks op de tel aansluiting van het modem moet zitten, en de TS heeft dat wellicht letterlijk opgevolgd. Echter werkt het waarschijnlijk ook gewoon als de binnenhuisbekabeling er nog tussen zit tot aan de telefoon zelf.(en zo zat het eerst aangesloten)

[ Voor 73% gewijzigd door Devian op 20-04-2016 09:32 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Handige info voor iedereen die dit topic volgt: er wordt een aantal keer gesteld dat de provider maar een verantwoordelijkheid heeft tot en met de binnenkomende kabel/ISRA. Dit is niet meer juist! Klant neemt immers een dienst af en niet eenverbinding zoals vroeger.
De meeste providers beloven bij een pakket echter dat alles werkzaam zal zijn (internet, telefoon en televisie). Bij afsluiten pakket bestel je een monteur ( gratis danwel betaald) of DHZ. Lukt het niet DHZ kan je terugvallen op telefonische ondersteuning.
Lukt dat ook niet dan kan de provider een gratis of betaalde monteur aanbieden.

VEEL providers zullen na wat gezeur kiezen om een gratis monteur aan te bieden omdat de consument anders overstapt naar een andere aanbieder die het wel gratis doet.

[ Voor 6% gewijzigd door flip75 op 20-04-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Devian
... Ik vermoed(weet bijna zeker) dat de modem swap is vanwege onderstaande reden:
nieuws: Tele2 kan door overeenkomst KPN dsl gaan aanbieden tot 100Mbit/s
Het zal eerder zijn dat de TS nog analoge telefonie en los internet had. En nu 'Internet en Bellen', waarbij
het bellen nu VoIP is. Het zou natuurlijk ook wel kunnen zijn dat ie en hogere snelheid genomen heeft. :)

Tele2 levert voor de nieuwe 100 Mb 'Extra' aansluitingen hetzelfde Technicolor modem als voor
50 Mb 'Basis'. En voor 20 Mb 'Light' een Comtrend. Bij al die modems moet de telefoon op tel.1,
dus dat zal verder niet zoveel uitmaken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
flip75 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:25:
Handige info voor iedereen die dit topic volgt: er wordt een aantal keer gesteld dat de provider maar een verantwoordelijkheid heeft tot en met de binnenkomende kabel/ISRA. Dit is niet meer juist! Klant neemt immers een dienst af en niet eenverbinding zoals vroeger.
De meeste providers beloven bij een pakket echter dat alles werkzaam zal zijn (internet, telefoon en televisie). Bij afsluiten pakket bestel je een monteur ( gratis danwel betaald) of DHZ. Lukt het niet DHZ kan je terugvallen op telefonische ondersteuning.
Lukt dat ook niet dan kan de provider een gratis of betaalde monteur aanbieden.

VEEL providers zullen na wat gezeur kiezen om een gratis monteur aan te bieden omdat de consument anders overstapt naar een andere aanbieder die het wel gratis doet.
Dankje, dat weten de meeste mensen hier echter al wel lijkt me. Het punt hier is dat de TS erg vaag is met zijn omschrijvingen en vervolgens ook niet eens meer reageert. Hij had al Tele2 en het is door hem niet bevestigd of hij wel of niet voor een pakketwijziging heeft gekozen. Als hij al klant was van Tele2, dan kan je dreigen dat je weg gaat, maar succes ermee als je een 1/2-jarig contract hebt lopen ;)

Handige info voor iedereen die dit topic leest: wacht met reageren tot TS zelf de moeite neemt om een reactie te plaatsen. De laatste 4 posts (vanaf mijn uitgebreide post) geven namelijk een interessant/cruciaal blik op het probleem. Alles kan daarmee in een klap duidelijk zijn als TS daar antwoord op geeft.

Het 'probleem' is in ieder geval hier lang niet zo groot als de begin post doet lijken. Uiteindelijk is het waarschijnlijk simpel een kabel dat omgewisseld moet worden, maar TS is van mening dat Tele2 daar voor moet betalen. Terwijl de rest denkt: even een simpel kabeltje omruilen.

Moraal van het verhaal: je kan niet alles hebben! Stop met zeuren en probeer een kabel aan te sluiten of huur iemand in die het voor je doet. Zeuren heeft in ieder geval geen zin zien we, zeker op Tweakers.net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Klopt allemaal, lijkt mij ook wel duidelijk dat we de TS niet zo ver gaan krijgen om het zelf te doen...
Nog wel dit: provider heeft alleen de verantwoording tot ISRA is echt niet correct, heb het hierboven een paar keer gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Het lijkt er niet op dat TS überhaupt geholpen wil worden; TS wil slechts afreageren, ook op mensen die niet de oorzaak zijn van het probleem en zich vriendelijk en hulpvaardig opstellen.

Die vijandige houding van TS is een serieus probleem, en dat beperkt zich vermoedelijk niet tot zijn of haar telefoonsituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
flip75 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:35:
Klopt allemaal, lijkt mij ook wel duidelijk dat we de TS niet zo ver gaan krijgen om het zelf te doen...
Nog wel dit: provider heeft alleen de verantwoording tot ISRA is echt niet correct, heb het hierboven een paar keer gelezen.
Geef dan ook even de bron aan waar jij dit vandaan haalt ?

Dat het demarcatie punt van een netwerkprovider loop tot de AOP en wellicht voor een service provider loopt tot de modem/router kan ik inkomen, maar alles wat daar na gebeurt is volgens mij pertinent niet de verantwoordelijkheid van deze providers ? :?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Breezers schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:53:
[...]

Geef dan ook even de bron aan waar jij dit vandaan haalt ?

Dat het demarcatie punt van een netwerkprovider loop tot de AOP en wellicht voor een service provider loopt tot de modem/router kan ik inkomen, maar alles wat daar na gebeurt is volgens mij pertinent niet de verantwoordelijkheid van deze providers ? :?
Router en AOP/ISRA/FTU vallen buiten de verantwoordelijkheid van de klant.
Álle binnenhuisbekabeling, ook tussen je AOP/modem of ISRA/modem FTU/router, valt binnen de verantwoordelijkheid van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Stop maar.. ik denk niet dat hij nog gaat reageren :s

@TS:
Je hebt gekregen wat je betaalt. Nu loop je te ranten dat je meer wilt, dan betaal je dat gewoon of je regelt het zelf.

Normaal zou ik vragen of je geen vrienden hebt die je kunnen helpen maar die vraag lijkt me (gezien je communicatieve vaardigheden) niet nodig.

Als je wel hulp had gewild, dan had je allerminst even kunnen aangeven welke apparatuur je gebruikt en gebruikte en evt. aangevuld met de eerder gevraagde foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:15:
[...]
Ze leveren dat toch ook? :? Je geeft zelf aan, dat het werkt als je het DECT toestel in de gang of hal of whatever hebt hangen? :? Jij verwacht alleen net dat ene beetje extra en dat is wat als meerwerk wordt aangeduid, want dat valt niet onder de standaard dienstverlening van Tele2. :) En voor meerwerk mogen ze je geld in rekening brengen, als je het zelf niet wilt doen. :) Dat zou namelijk iedereen doen.
Ik heb de provider gebeld voordat de oude router vervangen werd, en ze hebben mij verzekerd, wat betreft aansluiten nieuwe router in vergelijk met aansluiten oude router, dat er GEEN verschil is.

''Meerwerk'' LOL
In een situatie, waarbij de provider duidelijk aangeeft dat er NIKS veranderd wat betreft aansluiten nieuwe router in vergelijk aansluiten oude router, zou er geen meerwerk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
8mile13 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:19:
[...]

Ik heb de provider gebeld voordat de oude router vervangen werd, en ze hebben mij verzekerd, wat betreft aansluiten nieuwe router in vergelijk met aansluiten oude router, dat er GEEN verschil is.

''Meerwerk'' LOL
In een situatie, waarbij de provider duidelijk aangeeft dat er NIKS veranderd wat betreft aansluiten nieuwe router in vergelijk aansluiten oude router, zou er geen meerwerk moeten zijn.
Ik ben ook weleens gebeld door een Nigeriaanse internet provider die aangaf dat ik eenmalig 1000 dollar moest overmaken, zodat ik altijd gratis kon internetten en bellen, maar daar is achteraf ook niets van waar gebleken...(bleek dat dit alleen van toepassing was in Nigeria en niet in Nederland) :+

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
[...]

''Meerwerk'' LOL
Zou je nog antwoord willen geven op de laatste posts? Voornamelijk of je los internet en telefonie had, al dan niet beide van Tele2?

Daarnaast: hoezo belde je de provider voordat je de nieuwe router kreeg? Kreeg je uit het niets een brief met een aankondiging dat je een nieuwe router zou krijgen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
[...]

''Meerwerk'' LOL
Er is ook niks veranderd in je de aansluitingen. Je kunt de aansluitingen van het ene modem rechtstreeks overzetten op het andere modem.

Zolang jij geen foto's stuurt van hoe het aangesloten zat en hoe het nu zit kunnen wij niet vertellen wat je verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
flip75 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:25:
De meeste providers beloven bij een pakket echter dat alles werkzaam zal zijn (internet, telefoon en televisie).
Ja heel leuk, maar internet en telefonie wordt toch echt afgeleverd in de meterkast. Mocht je zelf geen laptop/telefoon hebben wordt het gedemonstreerd op een testtoestel van de monteur. Mocht je het op een andere plek willen hebben (wat je natuurlijk meestal wel wilt) is de tijd en materiaal voor je eigen rekening en tot zover mogelijk (dus mocht er geen buis of gat aanwezig zijn helaas). Dus so far gratis monteur. Alleen de tv is een ander verhaal, dit is puur materiaal omdat je geen tv kan kijken in de meterkast. Extra tv's is wel weer betalen voor de tijd naast materialen tenzij je hier ook een mediabox bij hebt. Gratis monteur is dus in feite alleen modem ophangen en eventueel kabel door buis/gat naar je televisie toe. Kruipruimte gaan ze ook niet in.
Gadgeteer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:02:
Je hebt gekregen wat je betaalt. Nu loop je te ranten dat je meer wilt, dan betaal je dat gewoon of je regelt het zelf.

Normaal zou ik vragen of je geen vrienden hebt die je kunnen helpen maar die vraag lijkt me (gezien je communicatieve vaardigheden) niet nodig.
Dit dus. Wanneer je je telefoon aangesloten wilt hebben met je eigen bekabeling (zodat ie niet in de meterkast hoeft) zelf doen of dokken. Jammer is natuurlijk dat je verkeerd voorgelicht wordt, maar veel meer is er dus niet mis hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 20-04-2016 19:48 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ASNNetworks schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:07:
[...]

Zou je nog antwoord willen geven op de laatste posts? Voornamelijk of je los internet en telefonie had, al dan niet beide van Tele2?

Daarnaast: hoezo belde je de provider voordat je de nieuwe router kreeg? Kreeg je uit het niets een brief met een aankondiging dat je een nieuwe router zou krijgen ofzo?
TS houdt van schreeuwen, niet van constructief zijn probleem proberen op te lossen 8)7
Pagina: 1