Domeinnaam vanuit quarantaine registeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 23:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op een aantal verschillende websites kan je in de gaten houden welke domeinnamen vrij komen vanuit quarantaine. Soms zit daar een domeinnaam in die ik wel zou willen hebben, maar toch zijn er dan andere bedrijven die er eerder bij zijn. Zelfs voor ze uit quarantaine zijn. Hoe is dat mogelijk?

Normaal gesproken lees ik overal dat ze vrij komen na de datum. Bijvoorbeeld: tweakers.net zit in quarantaine tot 17-04-2016. Ik wacht netjes af tot het 00:00 is en probeer ze te registeren, maar een ander bedrijf is altijd eerder. Zelfs voor het verstrijken van de quarantaine datum.

Hebben sommige bedrijven voorrang? Mogen website hosters het eerder registeren dan de "normale burger"?

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven. Misschien heb ik dan nog kans op een leuk domein.

Groetjes,

Robin

https://techrvw.com/

Beste antwoord (via Techrvw op 18-04-2016 00:30)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Roboafca schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:53:
Op een aantal verschillende websites kan je in de gaten houden welke domeinnamen vrij komen vanuit quarantaine. Soms zit daar een domeinnaam in die ik wel zou willen hebben, maar toch zijn er dan andere bedrijven die er eerder bij zijn. Zelfs voor ze uit quarantaine zijn. Hoe is dat mogelijk?
Meestal is het gewoon heel supersimpel...

Die sites hebben gewoon allerlei mensen wereldwijd die onbetaald aan hun vertellen wat de gewenste domeinnamen zijn (jij bijv door het op te vragen), dan gooien hun een paar uur of een dag bovenop het antwoord zodat jij wel hebt aangegeven dat je de site wilt hebben maar je denkt dat het een tijdje later vrijkomt.

Als hun xxx of meer opzoekingen hebben gehad registreren hun gewoon het domein als het echt vrijkomt ipv op de tijd die ze aan jou doorgegeven hebben.

Vroegah (weet niet of het nu nog zo is) waren de meeste domeinen ook 1 week op proef te registreren hier maakte een godaddy en consorten dan ook veelvuldig gebruik van. Toendertijd was er dan ook een redelijke kans dat het gewenste domein na een week weer vrijkwam (waarna de volgende bv onder godaddy het weer oppakte etc maar na een aantal weken was het domein dan wel weer echt vrij)

Sowieso moet je nooit een site vertrouwen die zegt dat dit op datum gebeurt, het gebeurt altijd op tijd + datum.
Maar ook als je handmatig wilt registreren dan kan je het al helemaal vergeten, dan ben je gewoon te traag. De rest van de markt zit het namelijk automatisch te registreren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ga er maar van uit dat bedrijven deze vooraf voor flinke bedragen reserveren en/of een ander bedrijf inhuren die dit geautomatiseerd voor hun doet.

Als 'normale burger' kom je daar inderdaad niet tussen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die bedrijven zitten elke minuut of zelfs vaker te scannen op de vrijgave van een domeinnaam. Dat ze in de quarantaine-periode een domeinnaam registeren lijkt mij zelf zeer onwaarschijnlijk. Ik heb dit ook eens geprobeerd via een bedrijf, maar je moet echt grof geld betalen om een grotere kans (meer en snellere geautomatiseerde registratieopdrachten) te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2016 00:03 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:02:
Die bedrijven zitten elke minuut of zelfs vaker te scannen op de vrijgave van een domeinnaam. Dat ze in de quarantaine-periode een domeinnaam registeren lijkt mij zelf zeer onwaarschijnlijk.
Een half uur geleden is nieuwsoverzicht geregisteerd, maar die zou eigenlijk nu pas vrij moeten komen.
Een domein bedrijf heeft hem dus geregisteerd voor de quarantaine tijd voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:55:
Ga er maar van uit dat bedrijven deze vooraf voor flinke bedragen reserveren en/of een ander bedrijf inhuren die dit geautomatiseerd voor hun doet.

Als 'normale burger' kom je daar inderdaad niet tussen.
Is dat ergens te vinden? Soms vind ik het ook niet erg om voor een domeinnaam wat meer te betalen dan een paar tientjes, maar het moet niet zo zijn dat bepaalde bedrijven eerder kunnen registeren dan iemand anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Roboafca schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:03:
[...]

Een half uur geleden is nieuwsoverzicht geregisteerd, maar die zou eigenlijk nu pas vrij moeten komen.
Een domein bedrijf heeft hem dus geregisteerd voor de quarantaine tijd voorbij is.
De quarantaine werkt geloof ik op random tijden, of op exacte hetzelfde tijdstip van de aanvraag. En niet op hele uren of middernacht. Ik weet niet wie je als bron gebruikt, maar als dit een externe site is, zou ik geen 100% waarde hechten aan een dergelijk genoemd tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:06:
[...]

De quarantaine werkt geloof ik op random tijden, of op exacte hetzelfde tijdstip van de aanvraag. En niet op hele uren of middernacht. Ik weet niet wie je als bron gebruikt, maar als dit een externe site is, zou ik geen 100% waarde hechten aan een dergelijk tijdstip.
Is er wel een betrouwebare website waar gekeken kan worden wanneer er en domein vrij komt.
Met de tijd erbij? Anders blijf je inderdaad altijd net naast de domeinen grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Beste Tweakers,

Normaal gesproken lees ik overal dat ze vrij komen na de datum. Bijvoorbeeld: tweakers.net zit in quarantaine tot 17-04-2016. Ik wacht netjes af tot het 00:00 is en probeer ze te registeren, maar een ander bedrijf is altijd eerder. Zelfs voor het verstrijken van de quarantaine datum.

Hebben sommige bedrijven voorrang? Mogen website hosters het eerder registeren dan de "normale burger"?

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven. Misschien heb ik dan nog kans op een leuk domein.

Groetjes,

Robin
Dat "handmatig" afwachten heeft weinig tot geen zin kan ik je zeggen;) Er zijn tegenwoordig vele partijen die daar auto reg. scripts op draaien, Domainorder is zo'n voorbeeld daarvan. Je kunt via een veiling de gewenste domeinnaam reserveren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Roboafca schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:08:
[...]

Is er wel een betrouwebare website waar gekeken kan worden wanneer er en domein vrij komt.
Met de tijd erbij? Anders blijf je inderdaad altijd net naast de domeinen grijpen.
SIDN himself (voor de punt nl) ;)

Ze geven alleen de datum vrij, en ik geloof dat ze een IP-rate limit hanteren, tenzij je een officiele dealer bij hun bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
Je kan dus blijkbaar beter nieuws domeinnamen bedenken dan andere toppers registeren.
Je maakt geen schijn van kans als ik het zo lees haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:02:
Ik heb dit ook eens geprobeerd via een bedrijf, maar je moet echt grof geld betalen om een grotere kans (meer en snellere geautomatiseerde registratieopdrachten) te krijgen.
Mwhah, wat noem jij 'echt grof geld'? Stel even dat iemand jaren lang de naam van een bekend bedrijf heeft vastgehouden. Ik kan mij goed voorstellen dat said bedrijf daar graag een paar ruggen (als het al niet vele malen meer is) voor over heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 18-04-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Roboafca schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:11:
Je kan dus blijkbaar beter nieuws domeinnamen bedenken dan andere toppers registeren.
Je maakt geen schijn van kans als ik het zo lees haha
Niet geschoten, altijd mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

D4NG3R schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:12:
[...]

Mwhah, wat noem jij 'echt grof geld'? Stel even dat iemand jaren lang de naam van een bekend bedrijf heeft vastgehouden. Ik kan mij goed voorstellen dat said bedrijf daar graag een paar ruggen (als het al niet vele malen meer is) voor over heeft.
Ik geloof dat Bhosted dat voor 10, 20 of 80 euro deed. Dit geldt dan volgens hun site niet voor .nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:15:
[...]

Ik geloof dat Bhosted dat voor 10, 20 of 80 euro deed. Dit geldt dan volgens hun site niet voor .nl.
Dat is geen geld voor een ook maar klein beetje populaire naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

D4NG3R schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:21:
[...]

Maar alsnog geen garantie.. ;) Het zal mij niks verbazen dat er wel eens 100 tot 200 geintereseerden op een populaire naam zitten te azen. Voor hele goede domeinnamen zal dit vast wel meer zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:21:
[...]

Als je inderdaad garantie krijgt is het geen geld. Maar als je elke keer 80€ lapt en steeds nee te horen krijgt, dan loopt het hoog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:24:
[...]

Maar alsnog geen garantie.. ;) Het zal mij niks verbazen dat er wel eens 100 tot 200 geintereseerden op een populaire naam zitten te azen. Voor hele goede domeinnamen zal dit vast wel meer zijn.
Met die cijfers zit ik toch aan de verkeerde kant van de business haha
Dat is makkelijk verdienen voor die bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:24:
[...]

Maar alsnog geen garantie.. ;)
Afaik zijn er (hosting) bedrijven waar je garantie kan afkopen. Een domeinnaam is zelden jouw eigendom.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Meestal is het gewoon heel supersimpel...

Die sites hebben gewoon allerlei mensen wereldwijd die onbetaald aan hun vertellen wat de gewenste domeinnamen zijn (jij bijv door het op te vragen), dan gooien hun een paar uur of een dag bovenop het antwoord zodat jij wel hebt aangegeven dat je de site wilt hebben maar je denkt dat het een tijdje later vrijkomt.

Als hun xxx of meer opzoekingen hebben gehad registreren hun gewoon het domein als het echt vrijkomt ipv op de tijd die ze aan jou doorgegeven hebben.

Vroegah (weet niet of het nu nog zo is) waren de meeste domeinen ook 1 week op proef te registreren hier maakte een godaddy en consorten dan ook veelvuldig gebruik van. Toendertijd was er dan ook een redelijke kans dat het gewenste domein na een week weer vrijkwam (waarna de volgende bv onder godaddy het weer oppakte etc maar na een aantal weken was het domein dan wel weer echt vrij)

Sowieso moet je nooit een site vertrouwen die zegt dat dit op datum gebeurt, het gebeurt altijd op tijd + datum.
Maar ook als je handmatig wilt registreren dan kan je het al helemaal vergeten, dan ben je gewoon te traag. De rest van de markt zit het namelijk automatisch te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
D4NG3R schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:27:
[...]

Afaik zijn er (hosting) bedrijven waar je garantie kan afkopen. Een domeinnaam is zelden jouw eigendom.
Dat is hooguit no cure no pay garantie. Niemand kan garanderen dat ze echt die domeinnaam gaan krijgen. Er is namelijk geen voorregistratie (op de normale domeinen althans op exotische kan het weer anders geregeld zijn) het is gewoon heel simpel : Als hij uit quarantaine komt dan is hij voor de 1e die hem dan bestelt.

Anders zou het wel leuk kunnen worden, bestel 1 domeinnaam bij 2 bedrijven die de garantie afgeven en minimaal 1 doet aan contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
AW_Bos schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:09:
[...]

SIDN himself (voor de punt nl) ;)

Ze geven alleen de datum vrij, en ik geloof dat ze een IP-rate limit hanteren, tenzij je een officiele dealer bij hun bent.
Als je andere sites gaat gebruiken heb je inderdaad dat men die sites gaat registreren waar veel opgezocht wordt.
Pagina: 1