Toon posts:

Netwerkkaart (8 bits) Wie heeft ereen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic titel! Ik wil een 8 bit netwerkkaart omdat de oude PC geen 16 bit kaart heeft. En zouden jullie dan ook even een foto kunnen laten zien dat ding moet niet te groot zijn anders past het niet. Het zijn trouwens ISA-poorten (Dat snapten jullie vast wel!!).

ps jaja veeleisend, niet waar?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je op zoek bent naar netwerkkaart zou je vraag en aanbod (http://www.tweakers.net/aanbod.dsp) eens kunnen proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan maar niets!!! :(

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Zet dan een link erbij naar je ad, of zorg in ieder geval dat je bereikbaar bent.

Spullen aanbieden en vragen is dacht ik een beetje tegen de faq. En als iemand wat heeft kan die je nu dus gewoon niet helpen, zonder zelf in de problemen te komen, als er modjes zijn de de regels precies na leven...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ikke.

Hier voor me liggen 2 stoffige 8-bits 3Com EtherLink-kaartjes uit mijn collectie netwerk-antiquiteiten. De kaart steekt nog 67 mm uit achter de bus-connector.
Voordeel van dit merk is dat je een redelijke kans hebt dat ook een recenter OS ze nog snapt, en drivers zijn nog wel te vinden.
Ik kan er wel eentje missen, mail maar even.

O ja, de bus heet dus NIET ISA, want ISA is de 16-bits bus uit de IBM PC/AT (en zelfs die naamgeving is pas bedacht enkele jaren na de AT). Zie de discussie :
[topic=167467]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
das wel isa. net als pci 3v/ 5v 31 en 64 bit kan zijn, kan isa 8 of 16 bit zijn. er is ook nog eisa en die is 32 bits

if broken it is, fix it you should

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, 8-bits is geen ISA.
In de oer-PC en PC/XT zat een 8-bits bus, die bij gebrek aan alternatieven geen specifieke aanduiding kreeg.
In de opvolger, de PC/AT zat een 16-bits bus, het onderscheid werd toen meestal aangeduid als XT-bus en AT-bus.
Toen kwam IBM uit met de MCA-bus, maar vroeg daar extreme licentie-bedragen voor. Een aantal klonen-bouwers hebben toen zelf een 32-bits bus gebouwd, en toen hebben ze de oude AT-bus de formeel de ISA-bus gedoopt, en de nieuwe jongen de EISA-bus.

Afkortingen :
AT=Advanced Technology
EISA=Extended Industrial Standard Architecture
ISA=Industrial Standard Architecture
MCA=MicroChannel Architecture
PC=Personal Computer
XT=eXtended Technology

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
die 3com 16bit isa dingen kan je gewoon in 8bit sloten douwen. had ik n keer ergens gelezen, en het werkte ook.

k heb er hier nog 1 liggen. etherlink 3 3c509b

• Bulldog
  • Niet online
Ej, dit topic is ff verplaatst naar [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] :)

• Bulldog
  • Niet online
Hmmz, zie net dat dit ook een mini soort dubbelpost is, zie dus ook: [topic=167467]
Pagina: 1