Zijn er headsets die je gewoon in je mobiel kunt pluggen en waarbij je via de mic van de headset gewoon gesprekken kunt voeren? De gaming headsets die ik tot nu toe heb gevonden waren alleen geschikt voor de PC en PS zag ik, maar ik weet niet of ze compatibel zijn met mobiel.
Vraag
Beste antwoord (via Verwijderd op 17-04-2016 21:25)
Zolang de microfoon en koptelefoon gecombineerd zijn in een mini-jack werkt het op een mobiel.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Alle reacties
Zolang de microfoon en koptelefoon gecombineerd zijn in een mini-jack werkt het op een mobiel.
*beeeeep*
Ik weet dat Samsung en HTC dat soort headsets gebruiken. Dus dat moet te vinden zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Thanks! Klopt, heb zo´n kabel gevonden.MewBie schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
Ik heb deze gevonden: Creative Gaming Headset Fatal1ty. Nou ben ik benieuwd of ik bij het bijvoorbeeld bellen met deze headset op, de microfoon van de headset gewoon kan gebruiken of dat deze niet werkt op mobiel. Enig idee?MewBie schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
Waarom je zo een headset op je mobiele telefoon aan zou willen sluiten weet ik niet, want het is allemaal nogal onpraktisch, maar als je een verloopkabeltje hebt die de 2 aparte minijacks combineert in 1 minijack zou het gewoon moeten werken ja.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:41:
[...]
Ik heb deze gevonden: Creative Gaming Headset Fatal1ty. Nou ben ik benieuwd of ik bij het bijvoorbeeld bellen met deze headset op, de microfoon van de headset gewoon kan gebruiken of dat deze niet werkt op mobiel. Enig idee?
-Microfoon op een steeltje, die ook nog eens afneembaar is
-2,5m snoer + verloopkabel
Komt op mij niet echt over als handig om aan je mobiele telefoon te hebben, waarvoor ben je van plan om de headset te gebruiken? Ik ben van mening dat je beter af bent met een koptelefoon met minder snoer en een inline microfoon.
Mijn AKG K271 MkII heeft een krulsnoer met een lengte van 1,2m en ik heb al geen idee waar ik dat moet laten als ik die heb aangesloten op mijn telefoon, die Creative heeft 2,5m recht snoer. Die microfoon op een steeltje gaat vroeg of laat ook pleite zijn op het moment dat je hem nodig hebt.
*beeeeep*
Thanks voor je antwoord. Ik ben nog één klik verwijderd van de definitieve aanschaf, ookal neem ik jouw opmerking over de lengte van het snoer wel serieus.MewBie schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:39:
[...]
Waarom je zo een headset op je mobiele telefoon aan zou willen sluiten weet ik niet, want het is allemaal nogal onpraktisch, maar als je een verloopkabeltje hebt die de 2 aparte minijacks combineert in 1 minijack zou het gewoon moeten werken ja.
-Microfoon op een steeltje, die ook nog eens afneembaar is
-2,5m snoer + verloopkabel
Komt op mij niet echt over als handig om aan je mobiele telefoon te hebben, waarvoor ben je van plan om de headset te gebruiken? Ik ben van mening dat je beter af bent met een koptelefoon met minder snoer en een inline microfoon.
Mijn AKG K271 MkII heeft een krulsnoer met een lengte van 1,2m en ik heb al geen idee waar ik dat moet laten als ik die heb aangesloten op mijn telefoon, die Creative heeft 2,5m recht snoer. Die microfoon op een steeltje gaat vroeg of laat ook pleite zijn op het moment dat je hem nodig hebt.
De reden is eigenlijk de volgende: ik run een bedrijfje run in webdesign en daarom heb ik vaak Skype calls met klanten en collegae en in die gevallen is het praktisch om een headset te hebben. Bovendien wil ik met klanten die ik mobiel te woord sta ook het liefst een headset gebruiken vanuit praktisch oogpunt en omdat ik vaak te horen krijg, dat mijn mobiel niet helemaal helder belt. Ik hoopte met deze headset twee vliegen in een klap te slaan, maar ik ben ook benieuwd naar jouw advies in casu.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 21:50 ]
Voor mobiel gebruik zou ik voor wat kleiners gaan, oordopjes met inline microfoon of een bluetooth oortje. Ik heb nog nooit klachten gehad over de geluidskwaliteit van mijn simpele oordopjes met inline microfoon.
Voor op je computer op kantoor zou je een conference headset kunnen overwegen, als je skyped met camera met klanten ziet het er ook een stuk beter uit als met zo'n logge gaming headset.
Voor op je computer op kantoor zou je een conference headset kunnen overwegen, als je skyped met camera met klanten ziet het er ook een stuk beter uit als met zo'n logge gaming headset.
*beeeeep*
2 seconden googlen (mits je headset 2x jack-aansluiting heeft):
http://www.allekabels.nl/...7/jack-splitter-35mm.html
http://www.allekabels.nl/...7/jack-splitter-35mm.html
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Pagina: 1