Dubbel afdekraam voor klik aan klik uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Hallo Forum leden,

Twee maand geleden een huis gekocht en meteen de keuze gemaakt om zoveel mogelijk te kunnen besturen met klik aan klik uit in combinatie met een domoticz server.

Tijdelijk weer bij mijn ouders gaan wonen en alles gekocht en getest. Alles werkt zoals ik verwacht en blijft leuk om het project te vergroten en alles met horloge (pebble) mobiel en tablets te besturen.

Nu het probleem. Het huis in na verbouwen bijna klaar (Alles zelf gedaan behalve stuukwerk).
Tijd dus om alle klik aan en klik uit modules te gaan monteren. Het is alleen zo dat ik stopcontacten heb naast mijn verlichting schakelaar. Ik moet dus dubbele afdekramen gebruiken....
Het probleem is dat ik nog geen geschikt afdekraam heb gevonden om zowel een schakelaar van klik aan klik uit als een stopcontact te plaatsen heb gevonden.
Hoe hebben andere dit gedaan want ik kan hierover maar niets vinden op het internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 20:48

SA007

Moderator Tweaking
Als ik op de website van klik aan klik uit kijk staan daar gewoon dubbele afdekramen bij?

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/zenders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:49
SA007 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:18:
Als ik op de website van klik aan klik uit kijk staan daar gewoon dubbele afdekramen bij?

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/producten/zenders/
Die helaas niet past bij zijn stopcontact denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:43

orf

Je kunt ook standaardschakelaars gebruiken in een raam, met daarachter een inbouw klik-aan-klik-uit schakelaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/w/awmt-230-1b_1.jpg

http://www.klikaanklikuit...er/inbouwzender-awmt-230/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
Bedankt voor jullie reacties.

De dubbele afdekramen zijn inderdaad bekend maar zoals Edwin88 al zegt welk stopcontact zet ik hier dan weer in.
De inbouw schakelaar van Kaku is ook geen optie helaas.
90 procent zal geschakeld worden door protocollen die ik geschreven heb.
Bijvoorbeeld naar bed gaan.
Beneden zullen alle lichten uit gaan. Boven in de hal zal het licht aan gaan en ook de slaapkamers en badkamer etc etc.
Als nu het ligt in de kamer aan is en ik wil dit met een inbouw schakelaar uitdoen moet ik twee keer schakelen voordat het licht weer uitgaat. De inbouwschakelaar van kaku is namelijk standafhankelijk als ik niet met deze schakelaar het licht heb uit gedaan zal hij niet in 1 keer schakelen.

De enige optie is dus echt een inbouwframe waarin een KAKU schakelaar zou passen of een Kaku afdekraam waarin een stopcontact past van een ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:43

orf

zwaffie schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:28:
De inbouw schakelaar van Kaku is ook geen optie helaas.
90 procent zal geschakeld worden door protocollen die ik geschreven heb.
Bijvoorbeeld naar bed gaan.
Beneden zullen alle lichten uit gaan. Boven in de hal zal het licht aan gaan en ook de slaapkamers en badkamer etc etc.
Als nu het ligt in de kamer aan is en ik wil dit met een inbouw schakelaar uitdoen moet ik twee keer schakelen voordat het licht weer uitgaat. De inbouwschakelaar van kaku is namelijk standafhankelijk als ik niet met deze schakelaar het licht heb uit gedaan zal hij niet in 1 keer schakelen.
Weet je dat zeker? Ik gebruik de inbouwschakelaar en ik kan gewoon het licht uit doen met de afstandsbediening of met de inbouwschakelaar. Die kun je gewoon door elkaar gebruiken alsof het een hotelschakeling is. (De ene keer is stand "/" aan, de volgende keer stand "\")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
Ga er vanavond meteen 1 halen om te kijken of dit inderdaad zo is.
Laat nog van me horen bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Bullseye
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-08-2023
Hoi zwaffie, hoe is het afgelopen. Ik zit met hetzelfde probleem vwb een contactdoos naast een kaku schakelaar. Ik heb op de bg alles uit de muren getrokken qua schakelaars en alles op kaku gezet.
Ik heb een verlaagd plafond en alles opnieuw laten stucken en kan en wil niet meer terug.
Is er een merk wat past qua kleur en maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik gebruik ook de inbouwschakelaar in de slaapkamer, en die schakelt zowel met de afstandbediening bij het bed, via de app domoticz en via de schakelaar zelf zonder problemen. Je kan dan een schakelaar van welk merk dan ook installeren die word omgezet naar een KAKU signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:17
KaKu is volledig unencrypted en je kan met een simpele arduino de signalen sniffen en "hacken". Thuis op mn eigen KaKu setup getest en is kinderlijk eenvoudig :(
Voor mij geen KaKu meer.

alleen hun premium line (zigbee) is relatief veilig.

[ Voor 13% gewijzigd door Razwer op 04-11-2018 11:31 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1