Nieuwe GPU?

Pagina: 1
Acties:

• melvintj
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zoek een nieuwe videokaart voor mn desktop ;)

ben aan het zoeken naar een LOW PROFILE videokaart , die dus in mijn Dell Optiplex 755 SFF past. Met deze nieuwe gpu wil ik graag 2 beeldschermen kunnen aansluiten & spellen als counter strike en rocket league kunnen spelen (rond de 50/60 fps , settings maken me niet uit)

Mijn budget is rond de 80 euro en het MOET een low profile kaart zijn , anders past het niet in de sff kast

Dit heb ik zelf al gevonden:
pricewatch: XFX Radeon R5 230 2GB Core Edition LP

*Toevoeging*
ik gebruik de Intel Core 2 Quad Q6700 2.66 Ghz

Bij voorbaad dank :9

[ Voor 14% gewijzigd door melvintj op 17-04-2016 19:59 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden? Tweakers heeft een hele mooie pricewatch waar je prima al je wensen kunt selecteren: http://tweakers.net/pricewatch/

We verwachten hier op Tweakers namelijk wel dat je zelf inzet toont, maar dat is nu niet echt het geval.

• melvintj
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:35:
Wat heb je zelf al gevonden? Tweakers heeft een hele mooie pricewatch waar je prima al je wensen kunt selecteren: http://tweakers.net/pricewatch/

We verwachten hier op Tweakers namelijk wel dat je zelf inzet toont, maar dat is nu niet echt het geval.
excuses had ik ff niet aan gedacht
:F

[ Voor 33% gewijzigd door melvintj op 17-04-2016 20:00 ]

Verwijderd

Daar ga je geen spel mee kunnen spelen want rete traag met ddr3. Dat kaartje is alleen bedoeld voor beeldweergave. Een pricewatch: XFX R7 250 1GB LP mits 2 slot hoogte mogelijk is of pricewatch: Sapphire R7 250 1GB D5 Low Profile zijn veel en veel sneller.

• melvintj
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:07:
Daar ga je geen spel mee kunnen spelen want rete traag met ddr3. Dat kaartje is alleen bedoeld voor beeldweergave. Een pricewatch: XFX R7 250 1GB LP mits 2 slot hoogte mogelijk is of pricewatch: Sapphire R7 250 1GB D5 Low Profile zijn veel en veel sneller.
Dankje voor je hulp, maar kan ik met de XFX R7 250 wel een doorlopend scherm krijgen? ik las ergens dat je daar 'eyefinity' voor nodig had.

indien dit niet het geval is ga ik deze kaart waarschijnlijk bestellen ;)

Verwijderd

Ben het nog even nagegaan. Voor een multidisplay opstelling moet 1 monitor op de displaypoort aangesloten zijn. De XFX heeft er geen, de Sapphire één. Heeft jou monitor geen DP dan heb je een actieve DP adapter nodig om het geheel werkend te krijgen op 2 schermen icm de Sapphire. De XFX valt af.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 21:29
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:38:
Ben het nog even nagegaan. Voor een multidisplay opstelling moet 1 monitor op de displaypoort aangesloten zijn. De XFX heeft er geen, de Sapphire één. Heeft jou monitor geen DP dan heb je een actieve DP adapter nodig om het geheel werkend te krijgen op 2 schermen icm de Sapphire. De XFX valt af.
Waarom zou de xfx geen 2 schermen asn kunnen? Ze adverteren er zelfs mee: http://xfxforce.com/en-us...core-edition-r7-250a-zlf4

1x HDMI 1.4a
1x SL-DVI
1x VGA

Kan prima 1x 2560x1440 en een 1920x 1200 monitor tegelijkertijd aan. Zou alleen niet op native resolutie gaan gamen :-)

Pas bij 3 schermen wordt het problematisch.

Verwijderd

TS wil de 2 schermen als 1 scherm zien waar je Eyefinity voor nodig hebt wat bij de XFX niet mogelijk is vanwege het ontbreken van een DP. Het gaat wel als er gebruik wordt gemaakt van een pricewatch: Matrox DualHead2Go Analog maar ja, dan kan je net zo goed een kaart nemen die wel ondersteuning voor Eyefinity heeft.

Twee schermen is overigens verre van ideaal want je zit altijd tegen de bezels in het midden aan te kijken.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Eyefinity is pas nodig bij 3 schermen of meer.

• melvintj
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:12:
[...]

TS wil de 2 schermen als 1 scherm zien waar je Eyefinity voor nodig hebt wat bij de XFX niet mogelijk is vanwege het ontbreken van een DP. Het gaat wel als er gebruik wordt gemaakt van een pricewatch: Matrox DualHead2Go Analog maar ja, dan kan je net zo goed een kaart nemen die wel ondersteuning voor Eyefinity heeft.

Twee schermen is overigens verre van ideaal want je zit altijd tegen de bezels in het midden aan te kijken.
Is dit geen goed alternatief voor de XFX?
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP

[ Voor 13% gewijzigd door melvintj op 19-04-2016 16:11 ]

Verwijderd

Wat mij betreft wel maar zit ruim boven je budget.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:12:
[...]

TS wil de 2 schermen als 1 scherm zien waar je Eyefinity voor nodig hebt wat bij de XFX niet mogelijk is vanwege het ontbreken van een DP.
Ik zeg toch dat de fabrikant zelf aangeeft dat er wel Eyefinity ondersteunt wordt. DisplayPort is helemaal niet nodig, hoe kom je daarbij?

Quote:
THIS GPU IS BUILT TO PERFORM:

How do you make industry-leading graphics even more immersive? Add the breathtaking reality of AMD TrueAudio technology and the expansive visual experience of AMD Eyefinity multidisplay technology.

Ik ben het er wel mee eens dat Eyefinity met 2 schermen knudde is.

Verwijderd

White Feather schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:05:
[...]

Ik zeg toch dat de fabrikant zelf aangeeft dat er wel Eyefinity ondersteunt wordt. DisplayPort is helemaal niet nodig, hoe kom je daarbij?

Quote:
THIS GPU IS BUILT TO PERFORM:

How do you make industry-leading graphics even more immersive? Add the breathtaking reality of AMD TrueAudio technology and the expansive visual experience of AMD Eyefinity multidisplay technology.

Ik ben het er wel mee eens dat Eyefinity met 2 schermen knudde is.
Idd, DP is vereist vanaf de 3e monitor http://support.amd.com/en-us/search/faq/150. Mijn excuus.

• melvintj
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:33:
Wat mij betreft wel maar zit ruim boven je budget.
Volgens can i run it kan ik met deze kaart GTA V @60fps spelen dus dan vind ik het die 30 euro extra wel waard ;)
Pagina: 1