Vraag

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 12:58
Ik heb hier een computer met een MSI H81M-E34 moederbord, met 8GB DDR3 en een i5-4460 van mijn vriendin. Als ik de PC aan zet dan gaat de CPU fan gewoon draaien, maar geen beeld. Ik heb 1 stick DDR3 eruit gehaald/1 stick er in gelaten (beide sticks geprobeerd) maar geen piep, helemaal niks (speakertje is aangesloten). Daarna heb ik de beide sticks ram geheugen eruit gehaald en de PC weer aangezet, en hoe het kan.. ik heb geen idee, maar de CPU fan draait op dat moment ook gewoon weer lekker mee, zonder piepjes en natuurlijk ook weer zonder beeld.

Ik heb al van alles geprobeerd, de jumpers eraf gehaald, zelfs het batterijtje heb ik eruit gehaald, maar het wil helaas niks doen..

Is dit moederbord nou kapot of is er nog iets wat ik nog kan proberen?

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 16:46
Kan ook de voeding zijn. Of, maar onwaarschijnlijk, de processor.

Ofwel, onderdelen uitwisselen om de oorzaak uit te sluiten.

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:00:
Kan ook de voeding zijn. Of, maar onwaarschijnlijk, de processor.

Ofwel, onderdelen uitwisselen om de oorzaak uit te sluiten.
Heb je idd de mogelijkheid er een andere voeding op te zetten en dit te testen?

• BlazeMuis
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:01:
[...]

Heb je idd de mogelijkheid er een andere voeding op te zetten en dit te testen?
De voeding is het niet, aangezien deze wel werkt met een ander moederbord van een PC van een vriend van mij.

Verwijderd

wesley17 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:03:
[...]

De voeding is het niet, aangezien deze wel werkt met een ander moederbord van een PC van een vriend van mij.
Ok, dan is mn vraag of dit probleem spontaan is opgetreden of heb je dit zo aangeleverd hebt gekregen?

• BlazeMuis
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:06:
[...]

Ok, dan is mn vraag of dit probleem spontaan is opgetreden of heb je dit zo aangeleverd hebt gekregen?
Moederbord gekregen, ik weet verder ook niet wat er mee gebeurd is.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je toevallig ook de doos van het moederbord? Als het goed is zit daar ergens een sticker op die de bios versie aangeeft. Volgens https://www.msi.com/Mothe...t/H81M-E34.html#down-bios wordt Haswell-reresh (dus je 4460) vanaf bios H1 ondersteund. Wellicht staat er nog bios versie H0 op je bordje :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

wesley17 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:07:
[...]

Moederbord gekregen, ik weet verder ook niet wat er mee gebeurd is.
ok, is dat nog na te gaan? Anders zou ik je adviseren deze naar een PC dokter te brengen, wanneer je er zelf niet echt verstand van hebt, om mogelijk verdere schade te voorkomen..

• BlazeMuis
stin00 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:09:
Heb je toevallig ook de doos van het moederbord? Als het goed is zit daar ergens een sticker op die de bios versie aangeeft. Volgens https://www.msi.com/Mothe...t/H81M-E34.html#down-bios wordt Haswell-reresh (dus je 4460) vanaf bios H1 ondersteund. Wellicht staat er nog bios versie H0 op je bordje :)
Die heb ik helaas niet.
Pagina: 1