Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router verkrijgt geen IP-adress

Pagina: 1
Acties:

• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Goedenavond,

Sinds vanmiddag is mijn router niet meer goed werkzaam.
Het begon bij het uitvallen van de WiFi connectie, later werkte de WiFi helemaal niet meer.

Na contact te hebben gehad met Ziggo bleek dat de Modem wel goed functioneerde maar dat de router dat niet deed.

Wanneer ik mijn laptop aansluit op de modem heb ik internet, wanneer ik deze aansluit op mijn WiFi heb ik geen netwerk.

Nu is het mij opgevallen dat mijn router geen IP- Adress verkrijgt en dus niet bezit.

Weet iemand hoe ik een IP- adress tot mijn router kan toewijzen zodat ik wel weer een normale verbinding heb?
Of heeft iemand een andere oplossing?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt.

Verwijderd

Laten we eens beginnen met welke router je hebt. Merk + type.

En of je dat ding al eens hebt gereset.

En of je al eens hebt gekeken voor een software update.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 17:57 ]

• itsmetom
Beste Fridgeman,

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb een router van Sitecom model; WL 351 V1 002.
De software updates heb ik uitgevoerd en de router en de modem zijn gereset.
In de volgorde; Modem uit- Router (reset) en uit- Modem aan- router aan.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je WiFi kanaal te wijzigen? https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/

Verwijderd

Ik gok d'r op dat die Sitecom router z'n beste tijd heeft gehad en aan vervanging toe is.

Zeker weten dat het modem door Ziggo in bridge is gezet? Wellicht dat het draadloos bereik v/h modem afdoende is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:19:
Ik gok d'r op dat die Sitecom router z'n beste tijd heeft gehad en aan vervanging toe is.

Zeker weten dat het modem door Ziggo in bridge is gezet? Wellicht dat het draadloos bereik v/h modem afdoende is.
kun je idd niet gewoon Ziggo bellen en een nieuwe router aanvragen?:)

Verwijderd

Die Sitecom lijkt wel erg op routers die Ziggo voorheen apart verkocht, toen ze nog geen draadloze modems als standaard uitleverden.

Ziggo is in de praktijk niet behulpzaam en enkel nieuwe leden krijgen een nieuw modem.

Graag lees ik van itsmetom welk modem (merk + type) hij in gebruik heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:23:
Die Sitecom lijkt wel erg op routers die Ziggo voorheen apart verkocht, toen ze nog geen draadloze modems als standaard uitleverden.

Ziggo is in de praktijk niet behulpzaam en enkel nieuwe leden krijgen een nieuw modem.

Alleen nieuwe leden krijgen een nieuw modem? Een oudje, maar allicht behulpzaam: http://nl.hardware.info/f...-router-vervangen.276052/

• itsmetom
Bedankt voor de reacties.
De modem die ik nu heb ik inderdaad nog een ouder model en bevat nog geen draadloos netwerk.
Wel hebben zij mij aangeboden om een nieuwe modem, met draadloos netwerk voor 15 euro op te sturen.
Dit is een goede optie wanneer de router het echt niet meer doet. De levertijd zal echter ook weer oplopen waardoor er waarschijnlijk voor een langere tijd geen draadloos netwerk mogelijk is.

Het modem en type: Model EPC3212.

Nogmaals bedankt voor de reacties!

• itsmetom
Ik heb ook de frequentie etc verzet, helaas had dit geen effect :(.

Verwijderd

Voor €15 koop je geen kwalitatief vervangende router, dan is het aanbod van Ziggo zo slecht nog niet.

D'r zijn wel geregeld problemen te lezen over nieuwere Ziggo draadloze modemrouters, waar een losse router het probleem verhelpt.

Ik zou bijna zeggen dat de aanschaf van een nieuwe router toch de beste weg is, voor 5 tientjes heb je al een fatsoenlijk model; pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 14:14

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:23:

Mijn ervaring is het tegenovergestelde. Ik had redelijk vaak dat het internet voor een paar minuten uit viel. Toen ik contact had opgenomen een een screenshot had gestuurd met dat er pings verloren gingen, kreeg ik een monteur langs die de bekabeling heeft vervangen. Hierna had ik nog steeds problemen, weer met een screenshot met pings dit laten zien. Ik kreeg meteen kosteloos een nieuw modem toegestuurd. Sindsdien zijn de problemen verholpen.

Het zal er wel aan liggen met welke medewerker je te maken krijgt. Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn ervaring met Ziggo's klantenservice uitstekend was.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

TommieW schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:50:
Het zal er wel aan liggen met welke medewerker je te maken krijgt. Ik kan niet anders zeggen dan dat mijn ervaring met Ziggo's klantenservice uitstekend was.
In dit geval is de router niet door Ziggo geleverd, dus ook niet door Ziggo ondersteund.

Enkel het modem. En die werkt nog prima.

Er is enkel vanuit Ziggo een aanbod gedaan om voor €15 een draadloze modemrouter te leveren.

• itsmetom
De medewerker die ik vanmiddag aan de lijn had was ook erg vriendelijk en behulpzaam.

Ik heb nu een andere router aangesloten op het netwerk, deze heeft wel verbinding en ontvangt wel een IP-adress. Ik ben dus bang dat Fridgeman gelijk heeft en de router het heeft begeven.

Bedankt voor het advies van de router. De router mag eventueel wat kosten als hij maar lang meegaat en een goede verbinding heeft. Ik denk dat de router die u heeft aangegeven een goede optie kan zijn!

Ik heb inderdaad ook niet veel goeds gelezen en gehoord over de draadloze modem van Ziggo. Een nieuwe router lijkt mij daarom de beste optie?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Losse router heeft inderdaad meet voordelen dan die van Ziggo. De WR1043ND is dan prima. Wil je meer uitgeven, dan kan je nog kijken naar spul van EnGenius of Ubiquiti. Voor nu gaat dat je echter niet direct wat meer opleveren, terwijl het wel meer kost ;-)
Pagina: 1