Hoe werkt overbieden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Je bod is geplaatst maar werd overboden door een andere gebruiker met een hoger maximum bod.
Heb nu 10x achter elkaar een bod gedaan en krijg 10x achter elkaar bovenstaande melding. Als ik de biedingen open zie ik telkens mijn bod en als allerlaatste bod, een bod van iemand anders die nét erboven zit.

Het lijkt erop alsof er een soort "reserveringsbod" is gedaan maar voor een bedrag dat voor mij niet zichtbaar is. Hoe werkt dit systeem nu en hoe weet ik waar ik op aan 't bieden ben?

En hoe plaats je zelf eventueel zo'n type bod?

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 17-04-2016 17:45 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij heeft een hoger max bod dan jouw huidig ingezet bod, dan wordthij automatisch hoogste bieder. Stel dat hij 100 euro max bod heeft, en jij bied vanaf 50 euro telkens 1 euro hoger, zal je dus door moeten gaan tot je over die 100 bent.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Maar hoe heeft hij een max bod gedaan? Ik kan alleen "een bod" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan een max bod doen door 150 te bieden bijvoorbeeld, jou bod word dan 101, totdat iemand anders 151 bied.

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 17-04-2016 18:01 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
"Huh"?

Waarom is dat bod dan onzichtbaar? Als het bod nu €100 is en ik bied €200, dan blijft het getoonde bod dus op €100 staan, waardoor iedereen, 110, 150, 180 biedt totdat men - zonder dat ze het weten - bij de €200 aankomen waarna het zichtbare bod weer stijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Eagle Creek schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:21:
"Huh"?

Waarom is dat bod dan onzichtbaar? Als het bod nu €100 is en ik bied €200, dan blijft het getoonde bod dus op €101 staan, waardoor iedereen, 110, 150, 180 biedt totdat men - zonder dat ze het weten - bij de €201 aankomen waarna het zichtbare bod weer stijgt?
Als ik dan 102 bied, bied jij automatisch 102. Totdat ik bij de 201 kom, dan ben ik namelijk de hoogste bieder.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je stelt inderdaad je maximum bod in, iedere keer dat iemand anders een bod doet ga jij
hier automatisch met bv 1 euro overheen, net zolang tot je max. bod is bereikt. Dat maximale bod kun je vast wel ergens instellen via je account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ebay heeft hetzelfde systeem. Je kunt een maximum bod instellen die automatisch zal overbieden totdat het je budget 'overstijgt' en overboden wordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:40:
Ebay heeft hetzelfde systeem. Je kunt een maximum bod instellen die automatisch zal overbieden totdat het je budget 'overstijgt' en overboden wordt dus.
Inderdaad! Veel van die veiling systemen/scripts werken over het algemeen zo:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Jullie snappen mijn vraag niet volgens mij.

- Hoe doe je een maximum bod;
- Waarom is dat maximum bod onzichtbaar voor andere bieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:41:
[...]

Inderdaad! Veel van die veiling systemen/scripts werken over het algemeen zo:)
Ebay is niet echt een generiek veilingscript ofzo, die waren er al sinds dat internet zowat bestaat. Vooral in de USA populair. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:43:
[...]

Ebay is niet echt een generiek veilingscript ofzo, die waren er al sinds dat internet zowat bestaat. Vooral in de USA populair. :)
Dat is waar, maar dat betekent niet dat dergelijke formats niet al gekopieerd zijn (Marktplaats in afgezwakte vorm en er zijn tevens vele Ebay clones online beschikbaar (welke exact volgens dat format werken)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Eagle Creek schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:43:
Jullie snappen mijn vraag niet volgens mij.

- Hoe doe je een maximum bod;
Er is effectief geen verschil. Je doet gewoon een bod en dan kunnen er drie dingen gebeuren:
- Jouw bod is lager dan het bod van een ander. Jij wordt automatisch overboden en het bod van de ander wordt automatisch 1 euro hoger dan jouw bod. Bijvoorbeeld, de veilig staat op 50 euro, jij biedt 60, maar de bieding van de ander was 70. De veilig gaat nu naar 61 euro en de ander heeft nog steeds het hoogste bod.
- Jouw bod is hoger dan alle andere biedingen. Jij overbiedt automatisch alle anderen en de veiling wordt 1 euro hoger dan het hoogste bod van de ander. Bijvoorbeeld, de veilig staat opnieuw op 50 euro, jij biedt 70 en er is een andere bieding van 60. De veiling gaat nu naar 61 euro. Als nu iemand jou probeert te overbieden dan gaat jouw bod automatisch omhoog tot 70 euro, maar tot die tijd blijft jouw bod op 61 euro staan.
- Jouw bod is gelijk aan het hoogste bod. De veilig wordt automatisch verhoogd naar dit bod en beide bieders worden weergeven met hetzelfde bod. Degene die als eerste bood komt bovenaan. Bijvoorbeeld, de veilig staat weer op 50 euro, jij biedt 60, maar de ander had dat ook al gedaan. De veilig gaat nu naar 60 euro en de ander zal als eerste bieder worden weergegeven. Als je de veilig wil winnen zul je dus tenminste nog 1 euro meer moeten bieden.
- Waarom is dat maximum bod onzichtbaar voor andere bieders?
Dit systeem is in het voordeel van de koper, de verkoper kan namelijk ook niet zien wat jouw maximum bod is en jij betaalt dus niet meer dan nodig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
- Jouw bod is hoger dan alle andere biedingen. Jij overbiedt automatisch alle anderen en de veiling wordt 1 euro hoger dan het hoogste bod van de ander. Bijvoorbeeld, de veilig staat opnieuw op 50 euro, jij biedt 70 en er is een andere bieding van 60. De veiling gaat nu naar 61 euro. Als nu iemand jou probeert te overbieden dan gaat jouw bod automatisch omhoog tot 70 euro, maar tot die tijd blijft jouw bod op 61 euro staan.
Ah, nu snap ik wat je bedoelt. Ik nam aan dat wanneer het huidige bod 50 is, ik 70 bied, het bod ook naar 70 toe gaat. Maar blijkbaar gaat het naar 51. Vind het nogal vreemd maar dat is blijkbaar hoe 't werkt ;).

Pagina: 1