Rare FPS drops tijdens streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo,

ik ben sinds een paar dagen bezig om alle instellingen in OBS goed te zetten voor 1080p streams. Nu heb ik verschillende pogingen geprobeerd, maar lukt het niet helemaal 100%.

Het probleem is: mijn FPS is normaal in Black Ops III, rond de 150-170, maar als ik de stream start dan daalt mijn FPS flink naar 50-60. Mijn systeem is verder 100% in orde en wordt gekoeld d.m.v. een waterkoeler.

Mijn netwerk is als volgt(volgens speedtest)
Ping: 10ms
Download: 152.30 Mbps
Upload: 15.54 Mbps

Mijn systeem:
CPU: AMD Fx 8120
RAM: 8gb 1600mhz hyperx
GPU: Asus hd 7950 (oc naar 950mhz core snelheid, via radeon-instellingen)
Mobo: Asus crosshair iv formula

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 18:59
Ja, je hebt een betere processor nodig om fatsoenlijk te kunnen streamen. Het encoden van de video kost namelijk redelijk wat kracht. Een i7 of iets dergelijks is dan ook wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Processor al overgeklokt naar 4,5GHz?

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 17-04-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, niet heel verwonderlijk toch?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid is niet alles, de cores tellen ook best mee en een I7 heeft de meeste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit lijkt me geen aankoopadvies. Schopje naar SPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 23:34

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:45:
Snelheid is niet alles, de cores tellen ook best mee en een I7 heeft de meeste ;)
Oh? Een i7 heeft er 4, een FX8120 heeft er '8', waarbij de i7 Hyperthreading heeft (werk minder goed dan echte cores) en de FX het dan mogelijk toch beter doet ondanks dat die klok voor klok trager is (heb 8 tussen haakjes gezet, de 8 cores in een FX zijn niet helemaal hetzelfde als echt 8 losse cores, maar komt dichter in de buurt dan hyperthreading).
Het probleem is: mijn FPS is normaal in Black Ops III, rond de 150-170, maar als ik de stream start dan daalt mijn FPS flink naar 50-60. Mijn systeem is verder 100% in orde en wordt gekoeld d.m.v. een waterkoeler.
Denk dat je niet kan verwachten dat je iets kan streamen én die 150FPS overhoudt (overigens, wat voor nut heeft 150-170FPS? meeste monitoren kunnen dat niet eens weergeven). Lijkt me dat 50 of 60FPS nog steeds acceptabel is (goed, ik ben niet in-to videostreamen enzo, maar over het algemeen word 60FPS toch als soepel ervaren en is helemaal snel genoeg voor video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nemesizz schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:34:
[...]

Oh? Een i7 heeft er 4, een FX8120 heeft er '8', waarbij de i7 Hyperthreading heeft (werk minder goed dan echte cores) en de FX het dan mogelijk toch beter doet ondanks dat die klok voor klok trager is (heb 8 tussen haakjes gezet, de 8 cores in een FX zijn niet helemaal hetzelfde als echt 8 losse cores, maar komt dichter in de buurt dan hyperthreading).
Een AMD heeft er ook maar vier modules. 2 cores en slechts 1 floating point unit per module.
Een andere manier dan intels Hyperthreading maar geen echte fullspec octacore (zoals bijv een xeon of 5960x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 23:34

Nemesizz

Untouchable

eL_Jay schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:40:
[...]

Een AMD heeft er ook maar vier modules. 2 cores en slechts 1 floating point unit per module.
Een andere manier dan intels Hyperthreading maar geen echte fullspec octacore (zoals bijv een xeon of 5960x)
Dat gaf ik ook aan tussen haakjes. Het zijn niet echt 8 volle cores, maar werken vaak wel beter dan hyperthreading in applicaties die daadwerkelijk meer dan 4 threads aankunnen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mogelijk de koeler misschien het niet houden zodra je begint te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
Misschien juist omdat je streamt daalt de fps, mensen die de stream bekijken zullen toch niet meer dan max 60fps zien, misschien vandaar de daling.

Verder lijkt het mij stug dat het aan de cpu ligt, een kennis streamt ook vaak en zijn fps daalt met 5 tot 10fps.
Pagina: 1