Hoi allen, ik heb besloten om de overstap te maken en een nieuwe desktop te kopen. Ik zal mijn computer vooral gebruiken voor school (tekst en data analysis), plex en gaming.
Het hoeft niet het nieuwste te kunnen runnen op ultra, maar de recente titels moeten wel een beetje smooth gespeeld kunnen worden. Het zou ook fijn zijn als die een tijdje mee kan.
Ik heb op dit moment een lijst samengesteld die zo rond de 1000,- uitkomt (exclusief de monitor), eronder is goed, erboven liever niet
. Maar als er grote verschillen kunnen worden behaald met een paar tientjes is dat geen probleem.
De lijst die ik zelf heb samengesteld:
Wat betreft monitors zat ik te denken aan:
-Acer G Series G247HYU
-Dell P2416D
Hebben jullie zelf nog aanraders?
Een aantal overwegingen:
-Ik heb voor de R9 390 gekozen ipv een Nvidia, omdat ik heb begrepen dat deze op het moment beter is. Echter bij het surfen op deze site zie ik vaak de voorkeur uitgaan naar Nvidia kaarten. De R9 390 kaart verbruikt meer stroom, is die ook luidruchtig? Ik houd graag mijn PC zo stil mogelijk.
Raden jullie aan gewoon bij de R9 390 te houden, of over te stappen op bijv. een GTX970 4gb? Ook wat betreft drivers?
-Wordt het aangeraden om een extra koeler te kopen? Op dit moment heb ik er niet eentje inbegrepen.
-Ik wil niet overclocken.
Zijn alle parts compatibel met elkaar? Ik heb ze ook allemaal in pcpartpicker.com gegooid en daar gaf ie geen foutmelding!
Is het mogelijk nog goedkoper te maken zonder in te leveren op kwaliteit?
Dank voor jullie hulp
Het hoeft niet het nieuwste te kunnen runnen op ultra, maar de recente titels moeten wel een beetje smooth gespeeld kunnen worden. Het zou ook fijn zijn als die een tijdje mee kan.
Ik heb op dit moment een lijst samengesteld die zo rond de 1000,- uitkomt (exclusief de monitor), eronder is goed, erboven liever niet
De lijst die ik zelf heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 198,75 | € 198,75 |
| 1 | ASRock H170M-ITX/DL | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate | € 355,99 | € 355,99 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Seasonic G-series 650 watt | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 86,33 | € 86,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 988,97 | |
Wat betreft monitors zat ik te denken aan:
-Acer G Series G247HYU
-Dell P2416D
Hebben jullie zelf nog aanraders?
Een aantal overwegingen:
-Ik heb voor de R9 390 gekozen ipv een Nvidia, omdat ik heb begrepen dat deze op het moment beter is. Echter bij het surfen op deze site zie ik vaak de voorkeur uitgaan naar Nvidia kaarten. De R9 390 kaart verbruikt meer stroom, is die ook luidruchtig? Ik houd graag mijn PC zo stil mogelijk.
Raden jullie aan gewoon bij de R9 390 te houden, of over te stappen op bijv. een GTX970 4gb? Ook wat betreft drivers?
-Wordt het aangeraden om een extra koeler te kopen? Op dit moment heb ik er niet eentje inbegrepen.
-Ik wil niet overclocken.
Zijn alle parts compatibel met elkaar? Ik heb ze ook allemaal in pcpartpicker.com gegooid en daar gaf ie geen foutmelding!
Is het mogelijk nog goedkoper te maken zonder in te leveren op kwaliteit?
Dank voor jullie hulp