Toon posts:

Overstap van laptop naar desktop, graag jullie deskundigheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen, ik heb besloten om de overstap te maken en een nieuwe desktop te kopen. Ik zal mijn computer vooral gebruiken voor school (tekst en data analysis), plex en gaming.
Het hoeft niet het nieuwste te kunnen runnen op ultra, maar de recente titels moeten wel een beetje smooth gespeeld kunnen worden. Het zou ook fijn zijn als die een tijdje mee kan.

Ik heb op dit moment een lijst samengesteld die zo rond de 1000,- uitkomt (exclusief de monitor), eronder is goed, erboven liever niet :P . Maar als er grote verschillen kunnen worden behaald met een paar tientjes is dat geen probleem.

De lijst die ik zelf heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,75€ 198,75
1ASRock H170M-ITX/DL€ 95,-€ 95,-
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 355,99€ 355,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,-€ 49,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 63,-€ 63,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 34,95€ 34,95
1Seasonic G-series 650 watt€ 105,95€ 105,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,33€ 86,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,97

Wat betreft monitors zat ik te denken aan:
-Acer G Series G247HYU
-Dell P2416D
Hebben jullie zelf nog aanraders?

Een aantal overwegingen:
-Ik heb voor de R9 390 gekozen ipv een Nvidia, omdat ik heb begrepen dat deze op het moment beter is. Echter bij het surfen op deze site zie ik vaak de voorkeur uitgaan naar Nvidia kaarten. De R9 390 kaart verbruikt meer stroom, is die ook luidruchtig? Ik houd graag mijn PC zo stil mogelijk.
Raden jullie aan gewoon bij de R9 390 te houden, of over te stappen op bijv. een GTX970 4gb? Ook wat betreft drivers?
-Wordt het aangeraden om een extra koeler te kopen? Op dit moment heb ik er niet eentje inbegrepen.
-Ik wil niet overclocken.

Zijn alle parts compatibel met elkaar? Ik heb ze ook allemaal in pcpartpicker.com gegooid en daar gaf ie geen foutmelding!
Is het mogelijk nog goedkoper te maken zonder in te leveren op kwaliteit?

Dank voor jullie hulp

Verwijderd

Mijn tip zou zijn; heb je al eens een (refurbished) Macbook overwogen?:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (was) in het bezit van een macbook :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:19:
Ik ben (was) in het bezit van een macbook :P
interessant:) Waarom heb je uiteindelijk overwogen deze weg te doen?:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:20:
[...]
interessant:) Waarom heb je uiteindelijk overwogen deze weg te doen?:)
Mijn macbook kon toch sommige games niet bijhouden, en ik merkte dat ik ook de flexibileit die een laptop biedt niet volledig benutte. Heel veel plezier gehad van mijn Macbook, maar ik vind het toch tijd om de overstap te maken.

Heb je nog wat aan te merken op mijn build? :P

Verwijderd

De voeding kan naar een pricewatch: Corsair RM550x welke veel stiller is, goedkoper en 10 jaar garantie mee krijgt.
De boxedkoeler voldoet al wordt deze hoorbaar bij max load van de cpu. Een koelertje als de pricewatch: Cooler Master TX3 i zal het geluidsprobleem, als dat er voor jou al is, oplossen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:27:
[...]

Mijn macbook kon toch sommige games niet bijhouden, en ik merkte dat ik ook de flexibileit die een laptop biedt niet volledig benutte. Heel veel plezier gehad van mijn Macbook, maar ik vind het toch tijd om de overstap te maken.

Heb je nog wat aan te merken op mijn build? :P
Allicht een klein detail, maar uit welk jaar komt die Macbook? Omdat je het hebt over dat ie sommige games niet kan bijhouden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:27:
De voeding kan naar een pricewatch: Corsair RM550x welke veel stiller is, goedkoper en 10 jaar garantie mee krijgt.
De boxedkoeler voldoet al wordt deze hoorbaar bij max load van de cpu. Een koelertje als de pricewatch: Cooler Master TX3 i zal het geluidsprobleem, als dat er voor jou al is, oplossen.
Is 550W genoeg voor een R9 390, op het web lees ik dat een 650W toch wel aanbevolen wordt. Of is dat eigenlijk alleen als je er ook bij overclockt?
Dank voor je hulp.
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:32:
[...]
Allicht een klein detail, maar uit welk jaar komt die Macbook? Omdat je het hebt over dat ie sommige games niet kan bijhouden ;)
Ik heb 'm in 2010 (nieuw) gekocht volgens mij.

Verwijderd

Het systeem zal met een R9 390 hooguit een keer 350w verbruiken dus ja, 550w is meer dan genoeg. Het is dat er geen goede stille 450w gold voeding is anders had ik die geadviseerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:37:

[...]

Ik heb 'm in 2010 (nieuw) gekocht volgens mij.
Aha, dat verklaart waarom ie misschien soms moeite heeft met games. Heb je al modellen uit 2015/2016 bekeken?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Laat maar zitten

[ Voor 92% gewijzigd door JanW op 17-04-2016 18:04 ]

Verwijderd

JanW schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:01:
[...]

Waarom kom je in dit topic met dit advies aan zetten? Hij wil een game-PC en jij gaat een Macbook voorstellen? Een game-PC van 600 euro loopt al rondjes om een Macbook waar je het dubbele voor betaald. Waarom?
Ik waardeer je kritische noot, maar daarom zei ik eventueel toch ook "refurbished" ;)

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Macbooks zijn vreselijk slecht om op te gamen als je naar prijs/prestatie kijkt. Een desktop zal 2 tot 3 keer de performance voor hetzelfde geld leveren (en een normale laptop gewoon een stuk meer).

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:38:
Het is dat er geen goede stille 450w gold voeding is anders had ik die geadviseerd.
Valt deze niet onder je beschrijving?

pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W

[ Voor 12% gewijzigd door Progeny op 17-04-2016 20:16 ]

Verwijderd

Die ken ik nog niet goed. Sinds Enermax de voedingen niet meer zelf maken zijn ze er in ieder geval niet in kwaliteit op vooruit gegaan dus durf er nog niet op te vertrouwen. Daarnaast behoorlijk aan de prijs want schurkt dicht tegen de pricewatch: Corsair RM550x aan.
Pagina: 1