Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt constant uit.

Pagina: 1
Acties:

• Amunnra
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo allemaal, ik zit met een probleem en wordt er knettergek van. Ik heb nu al enige tijd gedoe met mijn internet. Wanneer ik deze gebruik valt dit steeds na enige tijd volledig weg.

Wat er tot nu toe is geprobeerd:
Nieuw modem van mijn provider gekregen
802.11g protocol uitgezet

Verdere informatie:
Pingen naar mijn modem kan nog steeds wanneer het internet weg valt.

Het internet valt steeds zowel voor mijn draadloze als bekabelde verbinding weg. Alles tegelijkertijd.

Mijn modem blijft aangeven dat ik internet heb totdat ik het modem uit en weer aan zet.

Na deze reset heb ik alsnog enige tijd (minimaal een half uur) geen internet.

Mijn provider kan niets vinden in hun systeem.

Iemand enig idee?

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11 17:12
Kan je misschien een overzicht maken van alle netwerkapparatuur en hoe die met elkaar is verbonden?
Meer informatie over het type aansluiting/provider zou ook welkom zijn. Het is nu voor ons een beetje gissen wat er mis kan zijn.

Wat gebeurt er wanneer je een PC rechtstreeks op het modem van je provider aansluit?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Amunnra
Excuus, ik heb router weggehaald aangezien dit het onduidelijk maakt, maar mijn PC zit rechtstreeks aangesloten op het modem. Verder is dat modem het enige dat ik gebruik (zowel voor draadloos als bekabelde verbinding). Het is een ADSL aansluiting van Telfort. Het modem type is Experia Box v8 van Arcadyan (dat was mijn vorige modem ook). Alleen mijn eigen PC maakt gebruik van de bekabelde verbinding. Verder heb ik hier thuis 5 apparaten die gebruik maken van het draadloze netwerk, waarvan er 3 sporadisch worden gebruikt en 2 frequent aangesloten zitten op het draadloze netwerk.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
kijk eens hoe je ip lease tijd staat in je modem

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Amunnra schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:02:
...gedoe met mijn internet. Wanneer ik deze gebruik valt dit steeds na enige tijd volledig weg...
Hoe stel je dat vast?
En wat zegt de statuspagina van het modem?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Amunnra
Tens schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:54:
kijk eens hoe je ip lease tijd staat in je modem
Tens, bedoel je daarmee Lease Obtained en Lease Expired? Zo ja, dan is dat respectievelijk Sunday, April 17, 2016 14:59:20 en Monday, April 18, 2016 16:51:34.
Brahiewahiewa schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:06:
[...]

Hoe stel je dat vast?
En wat zegt de statuspagina van het modem?
Ik stel dit vast door op meerdere apparaten te controleren of ik nog iets kan openen (zowel browser, facebook app, games, steam, etc.).

En wat dat statuspagina betreft: wat wil je weten?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
Waar heb je de modem aangesloten, want als je kan pingen naar de modem, zal het ergens tussen de modem en telfort zitten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Amunnra schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:15:
[...]

Ik stel dit vast door op meerdere apparaten te controleren of ik nog iets kan openen (zowel browser, facebook app, games, steam, etc.).
Ok, dan mis je nogal wat informatie.

Je moet minstens het volgende testen:
- Ping naar het IP-adres van de router
Hiermee test je de interne verbinding

- Ping naar 8.8.8.8
Hiermee test je de route naar 'buiten'

- Ping naar tweakers.net
Hiermee test je de DNS en ping naar buiten

- Doe een nslookup tweakers.net
Hiermee test je je DNS

- Doe een nslookup tweakers.net 8.8.8.8
Hiermee test je de DNS van buiten

Als een van deze zaken niet werken, weet je waar je je probleem moet zoeken.

Als het helemaal goed gaat, is dit het resultaat:

C:\Windows\System32>ping 192.168.0.1

Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.0.1:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 4ms, Average = 1ms

C:\Windows\System32>ping 8.8.8.8

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=14ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=16ms TTL=48

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Minimum = 13ms, Maximum = 16ms, Average = 14ms

C:\Windows\System32>ping tweakers.net

Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=14ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=13ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=12ms TTL=56
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=10ms TTL=56

Ping statistics for 213.239.154.20:
    Minimum = 10ms, Maximum = 14ms, Average = 12ms

C:\Windows\System32>nslookup tweakers.net
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    tweakers.net
Address:  213.239.154.20

C:\Windows\System32>nslookup tweakers.net 8.8.8.8
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    tweakers.net
Address:  213.239.154.20

C:\Windows\System32>
Zoals je ziet, gebruik ik trouwens 8.8.8.8 al als standaard DNS-server, vandaar het dubbele resultaat.

[ Voor 57% gewijzigd door Room42 op 17-04-2016 19:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Tens, bedoel je daarmee Lease Obtained en Lease Expired? Zo ja, dan is dat respectievelijk Sunday, April 17, 2016 14:59:20 en Monday, April 18, 2016 16:51:34.
nm, niet goed gelezen; je hebt al een nieuw modem. probleem moet ergens anders liggen; wat Evanescent zegt eerst even bekijken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Amunnra
Bedankt allemaal. Evanescent, ik zal dit meteen doen wanneer het hier weer plat ligt. Hopelijk weet ik daarna meer. mell33, mijn modem zit direct aangesloten op de telefoonlijn. Ik snap dat het probleem tussen het modem en telfort ligt, maar zoals ik zei, zij kunnen niets zien in hun systeem. Dat is waar het mis gaat: ik kan aan mijn kant niet veel veranderen (althans, voor zover ik weet. Echter, ik ben nogal nieuw in dergelijke problemen dus heb er de ballen verstand van, maar ik wil Telfort meer kunnen bieden wanneer ze me weer contacteren dan "ik kan mijn modem pingen dus het probleem ligt bij jullie"), aangezien ik dan al weet hoe laat het is en hoe lang dit probleem aan kan houden.

Edit: Evanescent, pingen naar mijn modem werkt wel gewoon, dus de interne verbinding is niet het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Amunnra op 17-04-2016 19:44 . Reden: aanvulling ]

• Amunnra
Oké, het lag er weer uit. Bij de Ping naar 8.8.8.8 waren alle requests mislukt. (100% loss).

• Room42
  • Niet online
Amunnra schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:42:
Edit: Evanescent, pingen naar mijn modem werkt wel gewoon, dus de interne verbinding is niet het probleem.
Ook toen het eruit lag?
Amunnra schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:43:
Oké, het lag er weer uit. Bij de Ping naar 8.8.8.8 waren alle requests mislukt. (100% loss).
En de rest?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Heb je de constantheid al getest in je verbinding? Ook kun je mogelijk het signaal versterken: https://www.telfort.nl/pe...breiden-en-versterken.htm

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:54:
Heb je de constantheid al getest in je verbinding? Ook kun je mogelijk het signaal versterken: https://www.telfort.nl/pe...breiden-en-versterken.htm
Alleen van toepassing als het een wifi-probleem is. Als Amunnra de router nog kan pingen, is de wifi-verbinding gewoon in orde.

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:01:
[...]

Alleen van toepassing als het een wifi-probleem is. Als Amunnra de router nog kan pingen, is de wifi-verbinding gewoon in orde.
Ok, had je voorheen geen problemen? Is dit probleem plots opgetreden? Je kunt ook Telfort bellen en een nieuwe router aanvragen (volgens mij is dit gratis)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
Zeg eigenwebsite, lees ff het hele topic
Je bent aan het vervuilen.

On topp
Hoe is het dsl kabetje in je modem en naar je tel-aansluiting, en is je tel aansluiting de hoofdaansluiting? en zit er geen tel-lijn voor geschakelt of verkeerd aangesloten?

[ Voor 57% gewijzigd door Mel33 op 17-04-2016 21:12 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Amunnra
Room42 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:48:
[...]

Ook toen het eruit lag?

[...]

En de rest?
De rest had hij verder geen verbinding mee. Ik kreeg steeds een foutmelding dat de server onbekend was dus dat hij er niets mee kon. Dit pingen deed ik overigens echt alleen toen het eruit lag.
mell33 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:08:
[...]

On topp
Hoe is het dsl kabetje in je modem en naar je tel-aansluiting, en is je tel aansluiting de hoofdaansluiting? en zit er geen tel-lijn voor geschakelt of verkeerd aangesloten?
De dsl kabel zit direct op het modem vanuit de muur. Geen tussenstap. Ik heb ook geen vaste telefonie. Alleen mobiel. Ook geen TV overigens, mocht dat van belang zijn. De kabel van de dsl zit in de daarvoor aangewezen opening op het modem. Dit heeft nog nooit eerder problemen opgeleverd.

@eigenwebsite bedankt voor het meedenken, echter zijn dit dingen die ik al had getest :) wel fijn dat je probeert te helpen! :D

Wat gisteren wel opmerkelijk was, was dat, toen ik op de reboot knop drukte bij de instellingen van het modem (dus waar je ook je SSID en wachtwoord kan aanpassen), mijn internet meteen weer werkte. Geen wachttijd van een half uur zoals voorheen. Dit kan echter ook zijn omdat ik het ditmaal veel sneller deed dan normaal, aangezien ik normaal naar het modem moet lopen en het vaak wat langer duurt voor ik doorheb dat het internet niet meer werkt.

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Geeft het modem in de logs de melding: DSL media down! En DSL media up! ?
Gebeurt bij mij sporadisch, dan 4x per dag achtereen, dan een week weer niet.

• Amunnra
col-dejong schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:01:
Geeft het modem in de logs de melding: DSL media down! En DSL media up! ?
Gebeurt bij mij sporadisch, dan 4x per dag achtereen, dan een week weer niet.
Niet op gelet, zal daar vanavond naar kijken. Zit momenteel op stage dus dat gaat nog wel een paar uur duren :P

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Vervelende enerzijds hieraan is/was dat modem vervangen is, ISRA punt, bekabeling, bekabeling in wijkkast opnieuw vastgezet. Doorgezet naar 2e lijns zonder oplossing. Schijnen meerdere mensen in de wijk last van te hebben maar KPN (contract bij Telfort) wil hier geen aandacht aan schenken. Uiteindelijk mogen we na 4 maanden bij Telfort te zitten per direct opzeggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als de provider niet kan leveren, dan kunnen ze je ook niet verplichten een binding period uit te zitten.

Maar...

We hebben nu vastgesteld dat de modem daadwerkelijk zelf verbinding verliest. Wat we nog niet weten is waarom. Het is waarschijnlijk niet een maandagmorgenexemplaar modem/router aangezien dat al vervangen is en exact zelfde probleem voordoet. Wat je in ieder geval wilt achterhalen is of het probleem vanuit het eigen netwerk veroorzaakt wordt danwel dat het aan de buitenkant ligt.

Reden om dat uit te zoeken is o.a. ook om te kijken of wat col-dejong noemt zinnig is; als het probleem in de lijn zit, wil je een andere lijn (dus glas of coax), maar als de modem over de zeik gaat van iets binnenhuis, wil je dat aanpakken en zou het kunnen dat een andere provider met andere techniek en modem (bijv Ziggo en kabelmodem) net zo goed vastloopt.

Lastige is dat je tot nu toe niets gevonden hebt wat als 'trigger' lijkt te fungeren.

Allicht handig om log bij te houden van wanneer het fout gaat, wat je op dat moment aan het doen was en wat er buitenhuis gebeurt.

Dingen om aan te denken:

Buitenhuis:
- Zwaar verkeer dat over de weg rijdt en drukt/trekt op kabels.

Binnenhuis:
- erg veel gelijktijdige connections (bijv Bittorrent client zonder beperkingen)
- een specifiek apparaat die iets doet waar router van over z'n nek gaat als het aangesloten wordt cq verkeer zendt
- corner case: aardingsproblemen als PC die bedraad aangesloten is op modem, een geaard stopcontact zou moeten hebben maar op ongeaarde aangesloten is.
Zou niet moeten kunnen gezien ontwerp van Ethernet, maar hebt het - meer dan decennium geleden - twee keer gezien en kunnen oplossen met verlengsnoer vanaf geaard stopcontact bij een oude Thomson kabelmodem.

Als je een bittorrent client draait zou ik in ieder geval aantal gelijktijdige connections tot max 50 te beperken. Dat is heel conservatief, maar als dat gelijk het probleem verhelpt kun je later altijd kijken hoeveel meer je kunt doen voor het omvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 18-04-2016 10:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Amunnra
dion_b schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:34:
Als de provider niet kan leveren, dan kunnen ze je ook niet verplichten een binding period uit te zitten.

Maar...

We hebben nu vastgesteld dat de modem daadwerkelijk zelf verbinding verliest. Wat we nog niet weten is waarom. Het is waarschijnlijk niet een maandagmorgenexemplaar modem/router aangezien dat al vervangen is en exact zelfde probleem voordoet. Wat je in ieder geval wilt achterhalen is of het probleem vanuit het eigen netwerk veroorzaakt wordt danwel dat het aan de buitenkant ligt.

Reden om dat uit te zoeken is o.a. ook om te kijken of wat col-dejong noemt zinnig is; als het probleem in de lijn zit, wil je een andere lijn (dus glas of coax), maar als de modem over de zeik gaat van iets binnenhuis, wil je dat aanpakken en zou het kunnen dat een andere provider met andere techniek en modem (bijv Ziggo en kabelmodem) net zo goed vastloopt.

Lastige is dat je tot nu toe niets gevonden hebt wat als 'trigger' lijkt te fungeren.

Allicht handig om log bij te houden van wanneer het fout gaat, wat je op dat moment aan het doen was en wat er buitenhuis gebeurt.

Dingen om aan te denken:

Buitenhuis:
- Zwaar verkeer dat over de weg rijdt en drukt/trekt op kabels.

Binnenhuis:
- erg veel gelijktijdige connections (bijv Bittorrent client zonder beperkingen)
- een specifiek apparaat die iets doet waar router van over z'n nek gaat als het aangesloten wordt cq verkeer zendt
- corner case: aardingsproblemen als PC die bedraad aangesloten is op modem, een geaard stopcontact zou moeten hebben maar op ongeaarde aangesloten is.
Zou niet moeten kunnen gezien ontwerp van Ethernet, maar hebt het - meer dan decennium geleden - twee keer gezien en kunnen oplossen met verlengsnoer vanaf geaard stopcontact bij een oude Thomson kabelmodem.

Als je een bittorrent client draait zou ik in ieder geval aantal gelijktijdige connections tot max 50 te beperken. Dat is heel conservatief, maar als dat gelijk het probleem verhelpt kun je later altijd kijken hoeveel meer je kunt doen voor het omvalt.
Hier heb ik al op gelet. Ik dacht eerst dat het aan het streamen op mijn chromecast lag. Dit een tijd niet gedaan, alsnog dezelfde problemen. Toen gekeken of het aan mijn telefoons lag, dus deze ook van het netwerk gehaald. Alsnog geen problemen. PC uitgezet en achter laptop gaan zitten. Ook dit haalde niets uit. Ik woon verder op een plaats waar amper auto's voorbij komen, maar 's ochtends heb ik geen problemen met het netwerk terwijl dat wel het "drukste" tijdstip is qua verkeer. Ik kreeg wel het idee dat het vaker gebeurt wanneer ik iets op Netflix kijk waar de kwaliteit wat hoger van is (ik ga vanavond kijken of ik de kwaliteit lager kan zetten en of dat wat uithaalt). Voorbeeld: The Big Lebowski kon ik in z'n geheel goed kijken, maar toen ik V for Vendetta ging kijken (wel via chromecast stream) viel het vrij snel weer plat. De volgende ochtend (dus vanochtend) heb ik de film afgekeken zonder chromecast. Toen was er geen probleem. Ik heb geen programma's waarmee ik up- of download (althans, niet constant, alleen het sporadische updaten van wat games). Wat de aarding van de PC betreft: kan dit spontaan problemen opleveren? Want dit probleem is echt pas sinds twee weken nu aan de gang. Ik heb verder niets veranderd in die verbinding (overigens valt het modem ook uit wanneer ik niet achter die pc met kabel zit, maar die PC blijft uiteraard wel aangesloten, hoewel die dan wel uit staat).

Korte versie: ik krijg het idee dat, wanneer ik meer van het internet verg, het netwerk snel plat ligt, maar dit is iets wat vrij recent is ontstaan. Daarvoor had ik geen enkel probleem en maakte ik over het algemeen ook veel meer / zwaarder gebruik van de verbinding.

Edit: ook laat in de avond en op de zondag valt het netwerk soms weg. Het enige zware verkeer (qua gewicht) dat hier langs komt zijn de busjes van de postbode.

[ Voor 2% gewijzigd door Amunnra op 18-04-2016 11:15 . Reden: aanvulling ]

• Amunnra
col-dejong schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:07:
Vervelende enerzijds hieraan is/was dat modem vervangen is, ISRA punt, bekabeling, bekabeling in wijkkast opnieuw vastgezet. Doorgezet naar 2e lijns zonder oplossing. Schijnen meerdere mensen in de wijk last van te hebben maar KPN (contract bij Telfort) wil hier geen aandacht aan schenken. Uiteindelijk mogen we na 4 maanden bij Telfort te zitten per direct opzeggen.
Helaas is het probleem bij mij niet sporadisch maar treedt het consequent op wanneer ik thuis ben. Minimaal 1x per dag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Amunnra schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:14:
[...]

Hier heb ik al op gelet. Ik dacht eerst dat het aan het streamen op mijn chromecast lag. Dit een tijd niet gedaan, alsnog dezelfde problemen. Toen gekeken of het aan mijn telefoons lag, dus deze ook van het netwerk gehaald. Alsnog geen problemen. PC uitgezet en achter laptop gaan zitten. Ook dit haalde niets uit. Ik woon verder op een plaats waar amper auto's voorbij komen, maar 's ochtends heb ik geen problemen met het netwerk terwijl dat wel het "drukste" tijdstip is qua verkeer. Ik kreeg wel het idee dat het vaker gebeurt wanneer ik iets op Netflix kijk waar de kwaliteit wat hoger van is (ik ga vanavond kijken of ik de kwaliteit lager kan zetten en of dat wat uithaalt). Voorbeeld: The Big Lebowski kon ik in z'n geheel goed kijken, maar toen ik V for Vendetta ging kijken (wel via chromecast stream) viel het vrij snel weer plat. De volgende ochtend (dus vanochtend) heb ik de film afgekeken zonder chromecast. Toen was er geen probleem. Ik heb geen programma's waarmee ik up- of download (althans, niet constant, alleen het sporadische updaten van wat games). Wat de aarding van de PC betreft: kan dit spontaan problemen opleveren? Want dit probleem is echt pas sinds twee weken nu aan de gang. Ik heb verder niets veranderd in die verbinding (overigens valt het modem ook uit wanneer ik niet achter die pc met kabel zit, maar die PC blijft uiteraard wel aangesloten, hoewel die dan wel uit staat).

Korte versie: ik krijg het idee dat, wanneer ik meer van het internet verg, het netwerk snel plat ligt, maar dit is iets wat vrij recent is ontstaan. Daarvoor had ik geen enkel probleem en maakte ik over het algemeen ook veel meer / zwaarder gebruik van de verbinding.

Edit: ook laat in de avond en op de zondag valt het netwerk soms weg. Het enige zware verkeer (qua gewicht) dat hier langs komt zijn de busjes van de postbode.
Goed, wegverkeer lijkt redelijk uitgesloten. De tijdstippen die je noemt doen wel denken aan ander verkeer - 's ochtends geen problemen, doordeweeks 's avonds en in het weekend soms overdag klinkt verdacht als dit:
Afbeeldingslocatie: https://stats.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?log=totalall;png=daily

Dat is de amsix, maar in grote lijnen zie je in alle internetverbindingen een vergelijkbaar druktepatroon. Als je problemen datzelfde patroon volgen heb je last van drukte ergens. Je hebt een DSL-verbinding, dus je verbinding van modem tot DSLAM is ongedeeld, maar als de DSLAM aan z'n max is, concurreer je daar evengoed met je buurtgenoten :o

Ik kan topics in kwestie even niet vinden, maar er waren recent nog twee topics hier in Netwerken over mensen met ADSL waar na de snelheidsverhogingen van KPN (en dus ook dochter Telfort) van enige tijd terug vergelijkbare problemen kregen met uitval op piekmomenten.

Nu, dit is maar een aanname, maar het zou het wel kunnen verklaren. In ieder geval heb je best wel veel zelf uitgesloten hier, dus ligt het niet voor de hand dat een van je apparaten zich aan het misdragen is.

Mbt aarding - onwaarschijnlijk dat dat opeens problemen geeft, maar makkelijk uit te sluiten. Sowieso, een apparaat wat niet dubbelgeisoleerd is moet gewoon geaard aangesloten worden. Netwerkproblemen zijn je minste zorg als dit niet klopt. Nog los van gevaar voor jezelf riskeer je schade aan apparaten iedere keer dat je een connector erin plugt. Heb zo zeker twee keer een doorgebrande HDMI-poort gehad omdat een slecht geaarde PC z'n 115V lekspanning kwijt wilde richting mijn beamer cq monitor :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1