USB muis met laadstation opladen als computer uit is.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 14:05
Heb al van alles geprobeerd en opgezocht, maar het lijkt mij maar niet te werken. Het moet mogelijk zijn, maar de vraag is even hoe ;)

Ik beschik al een tijdje over een Razer Mamba Chroma, ideaal zou zijn als ik deze kan opladen als de pc uit is (shutdown). Mijn eerste vraag is natuurlijk of dit mogelijk is (ik denk het wel).

Ik beschik over het volgende moederbord: MSI Z97 Gaming 5
Hier zitten achterop de volgende USB-aansluitingen: 4x USB 3.0 en 4x USB 2.0
In de handleiding heb ik niet iets specifieks kunnen vinden, maar als ik in de bios over layout ga, dan zie ik iets staan over USB power control (daar zit het docking station momenteel op aangesloten). In de bios staat EUP 2013 op disabled, of zou deze op enabled moeten?

Ik hoop dat iemand deze twee, waarschijnlijk relatief simpele vragen zou kunnen beantwoorden. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49

Eagle Creek

Breathing security

In de bios staat EUP 2013 op disabled, of zou deze op enabled moeten?
Tja... probeer het, zou ik zeggen.
Wat of het is, kun je o.a. hier lezen.

Slaat op afspraken m.b.t. milieu, dus het is aannemlijk dat de pc dan nog zuiniger zal zijn.

USB power control kan twee dingen betekenen: je controleert de stroomopties van de USB-poorten (wat jij wilt), of het geeft aan dat apparaten aangesloten op USB in staat zijn de pc in te schakelen vanuit slaapstand of uitgeschakelde stand.

In beide gevallen zal het van invloed zijn of er stroom op de usb-poort blijft staan.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 12:16

Pos

Ik kwam met kleine search dit topic tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Eagle Creek schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:45:
[...]

Tja... probeer het, zou ik zeggen.
Wat of het is, kun je o.a. hier lezen.

Slaat op afspraken m.b.t. milieu, dus het is aannemlijk dat de pc dan nog zuiniger zal zijn.

USB power control kan twee dingen betekenen: je controleert de stroomopties van de USB-poorten (wat jij wilt), of het geeft aan dat apparaten aangesloten op USB in staat zijn de pc in te schakelen vanuit slaapstand of uitgeschakelde stand.

In beide gevallen zal het van invloed zijn of er stroom op de usb-poort blijft staan.
Hmm, misschien lees ik verkeerd, maar hier staat dat enable juist voor stroombesparing zorgt. http://www.guru3d.com/art...ing-m9-ack-review,27.html Bij mij staat Eup 2013 juist op disabled. Ik ga er van uit dat ik die dus op disabled moet laten om een usb apparaat mee op te laden.
Pos schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:47:

Ik kwam met kleine search dit topic tegen.
In de handleiding wordt Supercharger niet specifiek genoemd als feature.

Verder snap ik nu niet zo goed wat hiermee bedoeld wordt:
If you have Resume From S3/S4/S5 by USB Device, enabling it should have the USB ports powered up when shut down.
I know manual says Resume From S3 by USB Device only but so does mine, and it's different in BIOS and tested to work.
With that said, on power loss it would stop charging until the next power up.

Tenminste ik kom dit niet tegen in mijn bios of gebeurt dit elders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49

Eagle Creek

Breathing security

Dat "resume from" is waar ik op doel: muis en toetsenbord behouden stroom en zijn in staat je apparaat wakker te maken.

Wake from USB wordt het ook wel eens genoemd.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 12:16

Pos

In je bios/uefi zou een setting Wake Event Setup moeten zijn. De Engelse handleiding is ietwat uitgebreider dan de EU handleiding. Daar staat de optie op pagina 3-14 uitgelegd.

Het is een wake-up event op de USB poorten. Het is ook niet precies wat je doel is, maar het zou wel de power op de usb poorten aan laten staan bij een shutdown (hopelijk).

Settings/advanced/Wake up event setup/

en dan Resume by USB enabled zetten

[ Voor 10% gewijzigd door Pos op 17-04-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Pos schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:38:
In je bios/uefi zou een setting Wake Event Setup moeten zijn. De Engelse handleiding is ietwat uitgebreider dan de EU handleiding. Daar staat de optie op pagina 3-14 uitgelegd.

Het is een wake-up event op de USB poorten. Het is ook niet precies wat je doel is, maar het zou wel de power op de usb poorten aan laten staan bij een shutdown (hopelijk).

Settings/advanced/Wake up event setup/

en dan Resume by USB enabled zetten
Dit was net de stap die ik niet meegekregen had, alle USB poorten zijn nu voorzien van stroom, al zou ik persoonlijk USB poort waar de muis op aangesloten is, voldoende vinden.

Echter is er een nieuw probleem ontstaan, mijn computer start nu uit het niets vanzelf op (tijd dat dit gebeurt wisselt van 5 min tot 30 min bijvoorbeeld). Ik druk zelf nergens op, dus ik ben bang dat een apparaat hier voor zorgt :(

Aangeloten op USB zijn:
Razer Mamba (met docking station)
Razer Blackwidow
Razer Firefly
Razer Kraken
Canon all in one printer
Interne USB: NXZT HUE+ (het kastje zie je nu ook branden als de computer uit is).

Iemand enig idee welk apparaat ervoor kan zorgen dat de computer vanzelf opstart? Of is er nog een optie om wel de USB poorten van stroom te voorzien, maar niet dat de computer aangaat van een muisklik of toets? Wel jammer, in principe heb ik nu wat ik wil, maar de computer uit het niets laten opstarten is natuurlijk ook niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Koop een powered USB hub? Problem solved... en anders, kijk of er op je moederbord power jumpers zitten voor de USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
johnkeates schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:07:
Koop een powered USB hub? Problem solved... en anders, kijk of er op je moederbord power jumpers zitten voor de USB poorten.
Zover ik kan zien beschikt mijn moederbord niet over power jumpers, staat ook niets over in de handleiding. Een USB power hub zou een optie kunnen zijn, maar graag zou ik eerst willen kijken of er een oplossing mogelijk is met het moederbord zelf. Heb ik weer, een computer die zelf aan wil 8)7 AI? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Nostordici schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:49:
[...]

Zover ik kan zien beschikt mijn moederbord niet over power jumpers, staat ook niets over in de handleiding. Een USB power hub zou een optie kunnen zijn, maar graag zou ik eerst willen kijken of er een oplossing mogelijk is met het moederbord zelf. Heb ik weer, een computer die zelf aan wil 8)7 AI? ;)
Power on USB zorgt er voor dat een enkel USB pakketje genoeg is om de computer aan te laten gaan. Dus hoewel het er voor zorgt dat USB power aan blijft, zorgt het er ook voor dat je computer constant aan gaat. USB apparaten zijn vrij noisy, en de Power on USB was bedoeld voor mensen die alleen een toetsenbord of muis hadden met standaard HID classes, dan kon je door even te klikken je computer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
johnkeates schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:11:
[...]

Power on USB zorgt er voor dat een enkel USB pakketje genoeg is om de computer aan te laten gaan. Dus hoewel het er voor zorgt dat USB power aan blijft, zorgt het er ook voor dat je computer constant aan gaat. USB apparaten zijn vrij noisy, en de Power on USB was bedoeld voor mensen die alleen een toetsenbord of muis hadden met standaard HID classes, dan kon je door even te klikken je computer aan zetten.
Ja, ik heb het even aangekeken, maar de computer gaat gewoon uit het niets aan. Dan toch maar een USB power hub aanschaffen, ik weet dat ik nu een beetje off-topic ga, maar zijn er nog aanraders waar ik op moet letten? Het lijkt mij niet dat USB 2.0/3.0 veel uitmaakt voor het opladen van een muis. Reactietijd vind ik wel belangrijk, niet dat alles opeens trager lijkt te werken omdat er iets tussen zit.

Zoiets zou bijvoorbeeld moeten werken? http://www.mediamarkt.nl/...tecom-cn-083-1416265.html
Want de prijs is gemiddeld 20 euro, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik zou geen sitecom kopen. Niet om dat het altijd fout is, maar om dat het vaak genoeg net-niet-goed is.

Goedkope goede hub (die ik toevallig ook ergens in gebruik heb, nog geen problemen ondervonden): pricewatch: Ewent EW1131 USB 3.0 4 poorts

Hub met charging port: pricewatch: Raidsonic Icy Box 4 Port USB 3.0 hub with USB charge port

Hub met veel poorten en twee charging ports: pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub met 2 oplaadpoorten

RAIDSonic en TP-Link zijn prima merken, maar zijn volgens mij allebei niet makkelijk offline te krijgen. Alle drie zijn wel goed online te koop, en de Ewent hebben ze zelfs bij de Media Markt.

Voordeel van de hubs met Charging ports is dat die speciaal ontworpen zijn om altijd stroom te leveren, en ook meer stroom te leveren dan het minimum van USB. Je kan er dus gerust apparaten mee opladen, ook als je computer niet aan staat. Werkt ook met Telefoons en iPads en kan praktisch een losse oplader van dat soort apparaten vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 19-04-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:53

Hoholi

The only one

Koop een usb lader

[ Voor 72% gewijzigd door Hoholi op 28-04-2016 19:45 ]

Religion is Opium for the Masses

Pagina: 1