Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar goedkope Wifi Router/Beacon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 08:41
Mijn vraag

Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een goedkope wifi router/beacon die alleen een wifi signaal uitzend. De router/beacon moet een redelijk sterk signaal uitzenden.
Niemand hoeft op netwerk te komen en de router hoeft ook niet aan internet aangesloten te worden, het is dus puur bedoeling dat mensen mbv een eigen app de beacon/router MAC adres kunnen oppikken als ze in de buurt komen. Het liefst heeft het een range van 100 meter, hoe meer hoe beter.

Prijs moest liefst onder 30 euro blijven.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Idee is eigenlijk om soort van beacon systeem te maken met behulp van wifi. De user heeft dan een app op telefoon staan en die app scannend om de paar seconden naar AP's. Als er een bekende MAC tussen zit, zal de app een actie uitvoeren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb wat goedkope oplossingen gevonden zoals de esp8266 chip, echter wil ik een all in system.

Verder heb ik nog naar travel routes gekeken zoals TP-LINK TL-MR3020.

Ik vraag me af of der echt wifi beacons bestaan die puur signaal uitzenden.

Met vriendelijke groet,

Ilija

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Waarom koop je niet een goedkope draadloze router voor dat doel?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• RusFighter
Omdat meeste goedkope routers een slechte range hebben..., en ik ben benieuwd of er specifieke hardware is voor mijn doel (wifi beacon), want ik kan zelf niks fatsoenlijks vinden.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Routerboard! Goedkoop en sterk en veel keus in antennes

• RusFighter
Kun je misschien ook aangeven om welk model het specifiek gaat. Ik heb op de site van hun gekeken, maar ik zie voornamelijk veel dure modellen.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
'Range' werkt twee kanten op....
Je wifi zender kan wel met 5 watt gaan zenden, maar als er aan de andere kant een iPhone staat te praten.....

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:57

Fiber

Beaches are for storming.

Als je er nou gelijk bij vertelt dat je met dit project bezig bent dan is het een stuk duidelijker voor de mensen die antwoord willen geven...

Heeft de school geen richtlijnen voor apparatuur...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RusFighter
De ontvangers zijn inderdaad de telefoons, verder weet ik niks van project die fiber opnoemt, al lijkt het zelfde doel te hebben.

100 meter moet te doen zijn (als je vanuit gaat dat er 1 muur tussen zit).

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afhankelijk van het soort muur.
Gewapend beton of een gipswand?

• RusFighter
Ga maar vanuit geen lood

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Ik denk dat je voor onder de 30 euro niet veel kan vinden wat een degelijk bereik heeft.

Dit is bijvoorbeeld een goedkope PoE buiten AP die wellicht voldoet.
http://routerboard.com/RBwAP2nD

Verder heb je waarschijnlijk voornamelijk een goede omni antenne nodig die je kan aansluiten op het goedkoopste prutding wat je kan vinden, maar die zijn ook vrij prijzig.
Verder denk ik niet dat je een off the shelve apparaat kan vinden voor die prijs.

• RusFighter
Het hoeft geen PoE te zijn en hoeft ook niet buiten geïnstalleerd te worden.

Enige wat uitmaakt is dat ding sterk signaal uitzendt zodat telefoon ssid met mac kan oppikken op een zo groot mogelijke afstand

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom moet het een router zijn als het geen verkeer moet routeren?

Let trouwens op je terminologie - een "beacon" is geen fysiek apparaat, het is een pakket die een AP verzendt met informatie over een draadloos netwerk, met daarin onder andere de BSSID (AP MAC adres) waar het je om te doen is. Je bent dus op zoek naar een apparaat wat een WiFi beacon frame verzendt. Zo'n apparaat heet (per definitie) een AP.

Verder heeft WiFi een bereik van ruim 300m over open veld, maar een enkel muur beperkt dat al fors. Hoe fors hangt totaal af van waar die muur van gemaakt is. "Geen lood" zegt nog uitermate weinig. Pakweg tegels zijn bijna even erg... Je doet er aanzienlijk beter aan die AP's buiten te hangen. Scheelt enorm qua bereik.

Mbt mogelijkheden: hoe lang moeten die apparaten draaien? Hebben we het over uren, dagen of langer?

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.dx.com/p/edup-...-amplifiers-silver-240317

en een router ofzo ervoor

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 18-04-2016 23:48 ]

Iperf

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit gaat natuurlijk voor geen reet werken. Misschien op sommige Android toestellen waarbij een App een Wifi scan mag doen en er geen power saving toegepast wordt (waardoor de accu vrij snel leeg is), maar dat is het dan ook wel.

Kan je niet beter naar BTLE beacons kijken? Die bestaan al, kosten weinig, en er is zelfs al een Nederlands platform in de lucht om dat centraal te beheren. (Sensimity is een van de vendors)

• RusFighter
Het idee is om een AP/beacon binnen een winkel te hangen, en als je dan voorbij loopt, je een push notificatie ontvang met aanbiedingen (mits je de app geïnstalleerd hebt, die app regelt verder alles zoals scannen en herkennen van MAC).

De AP doet dus niks meer dan mac uitzenden.

Het idee is zelfde als bijvoorbeeld eddystone, alleen wil ik het over wifi doen mbv mac adres (het is unique) en een eigen app.

• RusFighter
johnkeates schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:51:
Dit gaat natuurlijk voor geen reet werken. Misschien op sommige Android toestellen waarbij een App een Wifi scan mag doen en er geen power saving toegepast wordt (waardoor de accu vrij snel leeg is), maar dat is het dan ook wel.

Kan je niet beter naar BTLE beacons kijken? Die bestaan al, kosten weinig, en er is zelfs al een Nederlands platform in de lucht om dat centraal te beheren. (Sensimity is een van de vendors)
Wie zegt dat het niet energie vriendelijk is.

Wat mij niet bevalt bij btle is dat gebruiker bluetooth aan moet hebben staan.

• johnkeates
RusFighter schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:58:
[...]

Ja, en bij WiFi moet de gebruiker WiFi aan hebben. En bij allebei moet de gebruiker een telefoon hebben die aan staat, en in jouw app-geval ook nog eens een app hebben die op iOS never ever gaat werken en op Windows mogelijk ook niet.

iBeacons / BTLE beacons bestaan en werken prima. WiFi slurpt energie, dat is een feit, vooral scannen en een actieve verbinding met verkeer gebruiken veel energie, een idle verbinding met alleen maar keep alive packets kost een stuk minder. BTLE kost minder dan alle WiFi opties.

Het komt er op neer dat jouw idee al bestaat en al beter geimplementeerd is. Stel dat BTLE beacons op Android of Windows nog niet (goed) werken, dan zit daar nog een opening in de markt, en that's it :)

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12

Kek

3flix

RusFighter schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:58:
[...]

wat bevalt je daar niet aan dan?

BT(le) is echt veeel zuiniger als WiFi

jou app moet dus altijd scannen naar bechikbare netwerken in de buurt, leuke is, als ik met m'n Wifi Pineapple( of vergelijkbaar) wat netwerkjes opzet met jou speciale mac addressen krijg jij ineens tig notifications binnen...

• RusFighter
johnkeates schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:03:
[...]

Ja, en bij WiFi moet de gebruiker WiFi aan hebben. En bij allebei moet de gebruiker een telefoon hebben die aan staat, en in jouw app-geval ook nog eens een app hebben die op iOS never ever gaat werken en op Windows mogelijk ook niet.

iBeacons / BTLE beacons bestaan en werken prima. WiFi slurpt energie, dat is een feit, vooral scannen en een actieve verbinding met verkeer gebruiken veel energie, een idle verbinding met alleen maar keep alive packets kost een stuk minder. BTLE kost minder dan alle WiFi opties.

Het komt er op neer dat jouw idee al bestaat en al beter geimplementeerd is. Stel dat BTLE beacons op Android of Windows nog niet (goed) werken, dan zit daar nog een opening in de markt, en that's it :)
Scheelt dat je niet telkens hoeft te scannen, en geen verbinding hoeft te hebben. En hoezo gaat dit niet werken ios en Windows.
Kek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:04:
[...]

wat bevalt je daar niet aan dan?

BT(le) is echt veeel zuiniger als WiFi

jou app moet dus altijd scannen naar bechikbare netwerken in de buurt, leuke is, als ik met m'n Wifi Pineapple( of vergelijkbaar) wat netwerkjes opzet met jou speciale mac addressen krijg jij ineens tig notifications binnen...
Wat is de kans dat je zelfde mac adres aanmaakt (mits je het kopieert) en je hoeft niet bang voor spam te zijn (dat wordt intern geregeld).

Maar we raken beetje offtopic...

• johnkeates
RusFighter schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:11:
[...]
Scheelt dat je niet telkens hoeft te scannen, en geen verbinding hoeft te hebben
Je schreef toch echt dat je moest scannen elke paar seconden...
[...]
En hoezo gaat dit niet werken ios en Windows.
Op iOS en op Windows heb je geen toegang tot WiFi controle. Op z'n best kan je het huidige BSSID van de huidige connectie opvragen. Scannen kan niet, en BSSID's van AP's in de buurt in een lijstje opvragen kan ook niet. En op de achtergrond al helemaal niet. Daarnaast heeft OS power saving prioriteit boven wat een app denkt te willen, dus ook daar gaat het al mis.

[ Voor 7% gewijzigd door johnkeates op 19-04-2016 00:24 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:25
[...]

Scheelt dat je niet telkens hoeft te scannen, en geen verbinding hoeft te hebben. En hoezo gaat dit niet werken ios en Windows.

[...]

Wat is de kans dat je zelfde mac adres aanmaakt (mits je het kopieert) en je hoeft niet bang voor spam te zijn (dat wordt intern geregeld).

Maar we raken beetje offtopic...
De opmerking over iOS en Windows slaat op het feit dat het OS daar niet toestaat dat een applicatie zo vaak een scan doet naar beschikbare netwerken. Mogelijk kan het wel als je applicatie open op de voorgrond staat, maar dan moet iemand dus de hele tijd met de telefoon ontgrendeld in de hand lopen wil het werken.

En de kans dat je hetzelfde MAC adres 'aanmaakt' als je het kopieert is natuurlijk 100%. Het is niet voor niets een kopie... Maar ik denk dat je het tegenovergestelde van mits bedoelde, namelijk tenzij.

edit
Het idee zoals nu voorgesteld met een losse app die netwerken moet detecteren zie ik voorlopig nog niet werken i.v.m. beperkte accucapaciteit van telefoons. Wat misschien praktischer is, is kijken naar integratie met Cortana, Siri of Now. Dat zijn diensten die vaker wel aan staan (of aan gaan staan) en al de benodigde informatie (locatie) hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Crahsystor op 19-04-2016 00:28 ]

Addicted to silent computing

• johnkeates
Plus.. je idee bestaat al... en werkt al.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Niet bepaald binnen je budget, maar nog steeds betaalbaar (+/- 90 euro).
Dit plus dit geeft een aardig verre beacon.
Deze combi staat bij een kennis aan schoorsteen, met de omni helemaal vrij, en op aardige hoogte.
Zijn SSID zie ik op 12 KM hemelsbreed nog steeds op mijn telefoon voorbijkomen.

Afin, hij heeft wel sterke wifi in zijn tuin (en rest van dorp ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 19-04-2016 02:21 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:57

Fiber

Beaches are for storming.

Madshark schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 02:21:
[...]

Zijn SSID zie ik op 12 KM hemelsbreed nog steeds op mijn telefoon voorbijkomen.

Afin, hij heeft wel sterke wifi in zijn tuin (en rest van dorp ;) )
Het zou verboden moeten worden... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:30:
[...]

Het zou verboden moeten worden... :)
1600mW op een 12 dBi omni. Dat is zo'n beetje als met 250+ km/u geflitst worden in een woonwijk.
Behoorlijk buiten maximale norm, dus eigenlijk al verboden.
Pagina: 1