Ik ga binnenkort de achtertuin onder handen nemen. Daarbij ga ik niet zo heel veel spannends doen. Schutting neerzetten, poort erin en misschien nog een muurtje metselen. Er is 1 ding waar ik niet helemaal uit kom maar wat volgens mij prima zelf te doen moet zijn als je geen 2 linkerhanden hebt. Dat is het bouwen van een simpel schuurtje.
Het moet een simpel ding worden en komt tegen het huis aangebouwd. Dus 3 zijkanten waartegen ik planken schroef. Ergens een poort erin en ik had bedacht om het te bedekken met golfplaat. Allemaal niet heel spannend nog dus. Er zijn echter 2 zaken waar ik niet zo goed antwoord op kan vinden.
Om even de situatie te schetsen heb ik 2 schetsjes gemaakt
Bovenaanzicht

Zijaanzicht

Het moet een simpel ding worden en komt tegen het huis aangebouwd. Dus 3 zijkanten waartegen ik planken schroef. Ergens een poort erin en ik had bedacht om het te bedekken met golfplaat. Allemaal niet heel spannend nog dus. Er zijn echter 2 zaken waar ik niet zo goed antwoord op kan vinden.
Om even de situatie te schetsen heb ik 2 schetsjes gemaakt
Bovenaanzicht

Zijaanzicht

- Hoe maak ik de dakconstructie? Ik lees overal dat er onder een bitumenplaat underlayment moet. Dit snap ik echter niet helemaal aangezien een bitumenplaat toch zelf relatief stevig is. Ik had het idee om met 3 sterke balken (45 x 70mm) de schuur over de lange kant te overbruggen en vervolgens met rachels een ondergrond voor de bitumenplaten te maken. Dit lijkt me steviger (misschien ook goedkoper? niet gecheckt nog) dan direct underlayment op de balken te plaatsen.
- Hoe dicht ik het dak af aan de huiskant en is dit uberhaupt nodig? De zijkant van het dak komt tegen het huis aan te staan. Is het nodig om dit af te dichten? En zo ja, hoe? Mijn google fu laat me hier helemaal in de steek.