Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Makkelijk hdd en geheugen vervangen laptop

Pagina: 1
Acties:

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 13:03
Allereerst wil ik even melden dat ik wat in dubio zat waar ik dit moest plaatsen, aangezien ik niet zo zeer op zoek ben naar een advies welke de beste is voor mijn doeleinden, maar meer uit praktisch oogpunt.

Iemand vroeg mij of ik eens wilde kijken naar een nieuwe laptop. Hier ben ik mee aan de slag gegaan en heb er een paar gevonden die binnen de wensen vallen. Alleen valt het me steeds op dat de meeste laptops volledig zijn dicht getimmerd aan de onderkant, met name bij HP en Acer. Wat als resultaat heeft dat je de hele laptop moet open schroeven voor je iets (hdd/geheugen) kunt vervangen. Uiteraard is dit vaak maar eenmalig, maar toch.

- Is dit tegenwoordig de norm?
- Zijn er nog merken/modellen waarbij dit wel eenvoudiger is ontworpen, zoals 'vroeger' met losse klepjes?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij Dell laptops vind ik het nog altijd erg makkelijk gaan.

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-11 12:58
De nieuwe Dell 7559 heeft slechts een schroefje waarmee de hele onderkant vastzit. Dan kun je de hdd, ssd, ram en WiFi kaart zo verwisselen

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Over het algemeen zijn zakelijke laptops wat onderhoudsvriendelijker.
Bij dunne en lichte laptops zijn de interne onderdelen vaak wat moeilijker te bereiken.

Je zegt dat o.a. HP dicht getimmerd zit, maar bij de zakelijke lijn van HP zijn veel onderdelen juist goed bereikbaar: http://www.notebookcheck....book-Review.155716.0.html

[ Voor 38% gewijzigd door wappiewappie op 17-04-2016 23:01 ]