Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 15:52
Zaterdag was mijn Nexus 5x leeg, na het opladen wou hij opeens niet meer opstarten en bleef minstens een uur in een infinite bootloop (de animatie bleef spelen).

Daarna heb ik via de recovery menu, de cache leeggemaakt en naar factory settings terug gezet. Sindsdien crasht hij tijdens het opstarten!

Enkele weetjes :
* USB debugging staat helaas af, en kan ik dus ook niet meer aanzetten (Wat een idee van google)
* OEM is locked en kan ik dus helaas ook niet meer in de settings gaan unlocken (once again, wat een idee van google om dit in de settings te zetten en niet in de bootloader) fastboot oem unlock geeft bijgevolg command not allowed
* Er staan stock de laatste android versie op , dus niets custom
* Ik heb via adb sideload in de recovery menu succesvol de laatste update herladen, helaas zonder enig effect.

Heeft er nog iemand een idee? Dit valt uiteraard wel binnen de garantie, maar ik zie er een beetje tegenop om mijn gsm voor enige tijd te moeten afgeven.

Alle reacties

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:44
De reden dat dit niet in bootloader kan is dat dan iemand die je telefoon jat overal bij kan.
Ik geloof dat je alles wat kan wel hebt geprobeerd, klinkt helaas als een gevalletje garantie.

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad met de 1e generatie Nexus 5 telefoon.
Lullig detail was ook nog eens dat ik in het ziekenhuis lag en dus meteen niks meer te doen had.

Heb hem direct na de opname aangeboden voor reparatie (garantie) en toen hebben ze er een nieuw mainboard ingezet.
Heb zelf een ander toestel gekocht in de tussentijd (Note 4) en toen de Nexus terug kwam meteen doorverkocht.
Ondanks dat de Nexus een mooi toestelletje is, voelde het meteen na de problemen wel erg onbetrouwbaar aan.