Langzaam upgraden van een 4 jaar oude Game-PC

Pagina: 1
Acties:

• MrDikke
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik zoek een?
Ik wil mijn Game-PC upgraden naar een 'next-level'. Aangezien ik geen gigantische backpocket heb, ga ik dit stap voor stap doen. Daarom wil ik graag weten in welke stappen het gunstigst voor mij zou zijn.

Wat is je budget?
Kijk, zoals ik al zei heb ik geen gigantische zakken. Daarom ga ik per part upgraden en niet alles in een keer. Bovendien zal ik zelf, bij sommige dingen 3 opties zetten. Budget, Average, Overkill ofzo, om het voor mijzelf duidelijk te maken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, MSI, Samsung doen het voor mij altijd goed. Ook wil ik bij de videokaart geen AMD. Gewoon een persoonlijke smaak.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Huidige specs:
CPU: Intel Core i7-2600 3.40GHz
Moederbord: Asus S1155 P8H67-V v3.0 ATX
RAM: DIMM Kingston DDR3 8GB 1333MHz HyperX Blue Series CL9 Kit of 2
HDD: 3.5" Seagate 1TB 7200rpm (ST31000524AS)
DVD-Rewriter Samsung SH-222 22x black SATA
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560
Voeding: Antec voeding 750Watt High Current Gamer HCG-750-EC
Netwerk: Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Case: Antec Gamersgear Three Hundred

Nu heb ik zelf natuurlijk ook rond gekeken, en research gedaan. En dan wordt al snel duidelijk dat mijn Videokaart aan de lage kant is. Maar ik weet niet zo goed hoe ik kan uitvogelen naar welke ik het beste kan upgraden. En van het algemeen advies hier op Tweakers gaat natuurlijk niet echt over het upgraden van een bestaand systeem.

Ook heb ik natuurlijk naar de wel bekende SSD's gekeken. Samsung 850 Evo lijkt mij een goede optie.

Als laatste wil ik natuurlijk een show-off van hier tot tokio zijn (wij allemaal toch wel een beetje :>). Daarom heb ik gekeken naar een nieuwe case. NZXT H440 New Edition Zwart/Rood lijkt me een mooi dingetje. Mooie casemodding/lighting erbij? NZXT HUE+ bijvoorbeeld.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Als je echt NU moet upgraden is gezien je voorkeur voor Nvidia de GTX 970 de meest logische keuze. Kan je nog enkele weken/maanden geduld hebben dan wordt er binnekort meer info over de nieuwe gen kaarten beschikbaar (begin juni?). Persoonlijk zou ik daar nog even op wachten.

Je cpu is relatief oud, maar kan nog redelijke goed mee. Zolang je niet in elke game een steady 60 fps verwacht kan je die zeker nog wel gebruiken.

Verwijderd

Als ik jou huidige systeem bekijk is een upgrade van de videokaart en het toevoegen van een ssd de eerste stap. Als videokaart zou ik een R9 390 adviseren die door het hogere vram en betere ondersteuning van dx12 een langere gebruiksduur zal hebben dan een GTX 970. De 850 EVO is een goede ssd keuze in een H440 omdat deze erg in het zicht zit.

Gezien de kleur van je huidige moederbord is een pricewatch: NZXT H440 Zwart/Blauw optisch misschien een betere keuze.

• MrDikke
Ardjee schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:42:
Als je echt NU moet upgraden is gezien je voorkeur voor Nvidia de GTX 970 de meest logische keuze. Kan je nog enkele weken/maanden geduld hebben dan wordt er binnekort meer info over de nieuwe gen kaarten beschikbaar (begin juni?). Persoonlijk zou ik daar nog even op wachten.

Je cpu is relatief oud, maar kan nog redelijke goed mee. Zolang je niet in elke game een steady 60 fps verwacht kan je die zeker nog wel gebruiken.
Dat dacht ik al, de next gen kaarten van nVidia spreken mij ook erg aan. Maar de eerste (GTX 1080) wordt geen High-gen GPU. Waar ik nu wel meer naar zit te kijken. Dus het wordt waarschijnlijk eind Juli/Augustus.

Geloof het of niet, ik run vrij veel games op een steady 60 tot zelfs 80 fps. Games zoals BF4 is echt de enige waar ik echt soms problemen mee heb want zelfs GTA gaat tot 80 fps goed mee!
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:06:
Als ik jou huidige systeem bekijk is een upgrade van de videokaart en het toevoegen van een ssd de eerste stap. Als videokaart zou ik een R9 390 adviseren die door het hogere vram en betere ondersteuning van dx12 een langere gebruiksduur zal hebben dan een GTX 970. De 850 EVO is een goede ssd keuze in een H440 omdat deze erg in het zicht zit.

Gezien de kleur van je huidige moederbord is een pricewatch: NZXT H440 Zwart/Blauw optisch misschien een betere keuze.
Zoals ik al gezegd had, ben ik geen fan van AMD. Gewoon persoonlijk. Maar ik ben het wel met je eens over de Zwart/Blauw editie. Scheelt nog eens een 10tje ook.

Verwijderd

MrDikke schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:32:

Zoals ik al gezegd had, ben ik geen fan van AMD. Gewoon persoonlijk.
Ik ook niet en ook niet van nVidia. Diegene met de beste prijs/prestatie adviseer ik. Op dit moment is dat een AMD, next gen misschien weer nVidia.

• MrDikke
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:35:
[...]

Ik ook niet en ook niet van nVidia. Diegene met de beste prijs/prestatie adviseer ik. Op dit moment is dat een AMD, next gen misschien weer nVidia.
Maar kan ik zo upgraden naar een GTX 970?
En kan ik mijn kast ook gewoon upgraden zonder iets nieuws te moeten aanschaffen?

Verwijderd

MrDikke schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:04:
Maar kan ik zo upgraden naar een GTX 970?
En kan ik mijn kast ook gewoon upgraden zonder iets nieuws te moeten aanschaffen?
2x geen probleem.

Edit: misschien dat het bios/uefi van het moederbord een updat nodig heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 15:09 ]

• MrDikke
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:08:
[...]

2x geen probleem.

Ik ben altijd verteld, zodra je systeem werkt, werk je je BIOS niet bij :X

Verwijderd

De kans is aanwezig dat een GTX 970 niet werkt op een oude biosversie. Een update is dan noodzakelijk.

• MrDikke
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:28:
De kans is aanwezig dat een GTX 970 niet werkt op een oude biosversie. Een update is dan noodzakelijk.
Ah dan werkt die dus niet. ;)

EDIT:
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:08:
[...]

2x geen probleem.

Weet je dit zeker?
http://pcpartpicker.com/p/CqkGvK

[ Voor 36% gewijzigd door MrDikke op 17-04-2016 17:29 ]

• MrDikke
Dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door MrDikke op 17-04-2016 17:29 ]

• MrDikke
Maar wacht eens even, ik heb wel degelijk USB 3.0 poorten op mijn case zitten?

Verwijderd

Waarschijnlijk niet op het moederbord?

• MrDikke
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:54:
Waarschijnlijk niet op het moederbord?
Ze zitten wel degelijk aangesloten.
Ik zal eens op me moederbord kieken.

Verwijderd

Er zit geen frontheader voor USB3.0 op jou moederbord alleen aan de achterzijde 2 stuks. Als op jou huidige behuizing front USB3.0 aangesloten is dan is dat waarschijnlijk ook met een verloop en werkt USB3.0 met de snelheid van 2.0

• MrDikke
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:58:
Er zit geen frontheader voor USB3.0 op jou moederbord alleen aan de achterzijde 2 stuks. Als op jou huidige behuizing front USB3.0 aangesloten is dan is dat waarschijnlijk ook met een verloop en werkt USB3.0 met de snelheid van 2.0
Je hebt gelijk, zit verloop tussen. Ik gebruikte die poort toch nooit. (zit op niet zon handige plek icm mijn bureau.

EDIT:
Is het geen goed idee om het moederbord dan ook te upgraden? Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om de processor te upgraden omdat ik hem nooit volledig gebruik denk ik. Bovendien kost een goede CPU al gauw 300eu. Dus dan zou het ook een socket 1155 moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door MrDikke op 17-04-2016 21:11 ]

Pagina: 1