Rood en Geel omwisselen Pioneer X5800BT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:00
Ik heb gisteren een autoradio gekocht van Pioneer. Het enige probleem is dat hij zijn geheugen verliest bij het uitzetten van de auto.

Deze ISO-stekker kreeg ik er bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/P1030548.jpg

Die grijze omhulsel kan ik er weghalen en het ziet er uit alsof de draden geklemd worden door het houdertje. Hoe kan ik deze kabels dan het best omdraaien? Wanneer ik de sleutel er uit haal dan springt hij wel op de tijd met velle licht op.

Het liefst knip ik niet in de kabels

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/57135549ad045/571355497501a-image.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon93 op 17-04-2016 11:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-07 23:26

mark-k

AKA markkNL

Kun je niet gewoon geel en rood omwisselen qua insteken? Zolang je die extra aansluiting op de gele stekker niet gebruikt moet dat geen probleem zijn gok ik.

Deze stekkers zijn trouwens vrij standaard. Probleem is dat je ze er niet cq nauwelijks af gaat krijgen, en als je ze eraf hebt krijg je ze zonder de juiste tang niet fatsoenlijk erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Plastic moet je er om laten zitten en dan kun je 'gewoon' (met wat kracht of wrikken) deze stekkerverbinding lostrekken en rood en geel omwisselen. Daarvoor hoef je geen draden los te maken of te knippen. Is er juist voor gemaakt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Heb het voor elkaar :). Klopt het dat ik wanneer ik de sleutel uit het contact haal de muziek nog door blijft spelen? Peugeot 206. Zowel rood op rood en geel op rood en rood op geel krijg ik het zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee dat klopt niet, je pinout van je auto komt niet overeen met die van de radio. Met het contact uitschakelen moet het geheugen behouden blijven (radio zenders onthouden bijvoorbeeld), en de radio uitgeschakeld worden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
De rode en gele draad is de enige die ik kon wisselen. En een blauw witte, enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Met een hoop radio's is dat geen probleem als je 'm dan maar zelf uitzet, maar ik ben bang dat bij jou dan altijd het Bluetooth gedeelte aan blijf staan en hij dan wel snel je accu leeg trekt. Tijd om even de multimeter te pakken en te meten waar vast en waar geschakeld 12V op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Ik kan hem handmatig uitzetten ja en haal de display er ook altijd af :). Helaas heb ik geen meter om het te testen. Hij onthoud in iedergeval nu wel het geheugen door het omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Misschien iemand met een Peugeot 206 met dezelfde issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sommige auto's hebben een vertraging in het uitschakelen van de radio. Dan gaat de radio na bijv. 15 minuten uit of zodra je de auto op slot doet.

Als je radio geheugen verliest na van contact halen, moet je rood en geel omwisselen. Zoals je zelf al had ontdekt, in die plastic omhulsels zitten stekkers die je kan omwisselen.

De blauw-witte draad heb je soms nodig voor een extra versterker of actieve antenne. Die kan verder negeren.

Overigens levert Pioneer standaard een hele nette handleiding bij hun radio's waarin exact uitgelegd staat wat de verschillende draden doen en hoe je dit soort problemen moet oplossen.

Zie ook pagina's 22 en 23 van de installatie handleiding, waar het netjes in het Nederlands uitgelegd staat.

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 17-04-2016 12:43 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik zou ff gaan googlen.. op bijvoorbeeld http://www.307forum.nl/viewtopic.php?t=3061 zie ik hetzelfde probleem. Blijkbaar hebben sommige Peugeots een apart getrokken 12V nodig.. check even of je radio nu na een aantal minuten uitgaat of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
Bij de 206 met computer staat er een boordcomputersignaal op de draad voor contact zodra je de deur open doet. Als je wilt dat je boordcomputer langer leeft zou ik daarvoor een conversiestekker halen, de connector is wel iso, de pinbezetting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
_JGC_ schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:38:
Bij de 206 met computer staat er een boordcomputersignaal op de draad voor contact zodra je de deur open doet. Als je wilt dat je boordcomputer langer leeft zou ik daarvoor een conversiestekker halen, de connector is wel iso, de pinbezetting niet.
Zal woensdag even langs de garage dan, kan ik hem zo eerst laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
razRDJ schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:03:
Misschien iemand met een Peugeot 206 met dezelfde issues?
yup, ik heb het ook gepost op het forum van "club france", ik hoop dat ik daar antwoord krijg.

Mijn nick is daar familyman

[ Voor 8% gewijzigd door 2bmws op 23-04-2016 18:57 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Pagina: 1