Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Al een aantal topics doorgelezen, ook van andere aankoop-adviezen, maar toch even een eigen topic aangemaakt voor (mijn eigen) overzicht en niet andere te kapen. Hoe meer we lezen, hoe meer we vergelijkingsfilmpjes zien, hoe meer we twijfelen, dus bij deze:

Ik zoek een?
(Action) Cam voor filmpjes bij duiken, reizen, dakterras timelapse, feestjes, autoritten, etc.

Wat is je budget??
500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We missen net te veel van onze vakanties aan bewegend beeld en willen dat actiever gaan doen, maar het wordt geen dagelijkse hobby om zo veel mogelijk te gaan filmen. Hebben een paar vakanties in het vooruitzicht waar we in de auto zitten en dus dash-cam prima kan, maar ook voor het duiken, safari, en timelapses op feestjes en of dakterras. Gewoon een leuk dingetje voor erbij, en om mee te beginnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Uiteraard ga je dan naar de GoPro's kijken, dan komen we uit op de Hero4 Silver, maar ook hier en daar al wat rond gelezen - en op dit forum wordt er ook veel gesproken over de Xiaomi Yi en SJCAM SJ5000. Ook ben ik wat tegengekomen over de iSAW Edge, maar die lijkt nog relatief nieuw en onbekend.

Welke vragen heb je hier nog over?r?
Hoe zijn de foto's/stills van de action cam? Niet dat je hem daarvoor koopt, maar het is wel handig en goed om te weten als je weet dat je ook evt de stills uit een filmpje als goede foto kan gebruiken.

Dank!

Alle reacties

• alexnauta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2022
  • Budget: reserveer een deel van je budget voor accessoires. Veel vergeten dat accessoires soms net zo belangrijk zijn als de camera. Voor bij het duiken wil je vaak een extra onderwater-behuizing die je dan niet voor andere dingen gebruikt (zodat hij niet kan beschadigen en lek gaat). Extra accu's zijn ook nooit weg, verder wil je er een klein of groot statiefje bij voor time-lapses misschien.
  • Camera keuze:Als je voor de GoPro Hero4 silver gaat ben je in iedergeval door het grootste gedeelte van je budget heen, en eigenlijk heb je weinig "extra" meer bij het kopen van een GoPro, het merk staat al jaren zo goed als stil kwa innovatie, merken als Kodak (eigenlijk JK Imaging), Sony en Garmin hebben veel leuke nieuwe dingen bedacht zoals 360-video, optische stabilisatie en koppelingen met sensors.
    Daarnaast zijn er merken zoals je noemt Xiaomi en ISAW die een supergoede beeldkwaliteit weten te koppelen aan een veel lagere prijs. ISAW doet al wat jaartjes mee ook in Nederland, heeft ook een eigen importeur hier, die (uit eigen ervaring) zeer goed met garantie omgaat. Xiaomi heb ik zelf geen ervaring mee, SJCAM's moet je erg goed letten op de vele sub-versies en namaak, er zit totaal geen vaste lijn in de beeldkwaliteit. Kijk bij de SJCAM's goed welk versie de juiste goede chipset en sensor heeft.
  • Still's zijn niet altijd even bruikbaar (afhankelijk van de lichtomstandigheden en fps-instelling, foto's van de Edge zijn best "leuk", maar ten alle tijde pak ik liever (zelfs als ISAW-liefhebber) mijn Nikon DSLR. Via PM kan ik eventueel wel een paar voorbeeldjes sturen van de ISAW Edge.