Rgbw e27 lamp koppelen Fibaro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe ik een aantal RGBW e27 werkend in de home center lite kan krijgen ??
Ik heb een RGBW controller van Fibaro werkend gekregen voor mijn led strips
Maar hoe werkt het met gewone fiting lampen?
Iemand hier ervaring mee ???

Ik heb een home center lite fibaro

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13

HeroS

SmartHome Nerd

Welke lampen?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elke rgbw e27 lampen
Ik zat te denken hoe ik die nu met de rgbw controller die ik nu gebruik voor de ledstrip kan gebruiken voor een e27 led lamp want op de ledstrip kan ik een utp kabel solderen met een e27 fiting niet natuurlijk Hoe werkt dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zwave dimmer/schakelaar nemen ?

Kan elke lamp zijn die je hebt ... meer details zou handig zijn

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 17-04-2016 11:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Tsja, je de meeste RGBW E27 lampen worden gewoon draadloos verstuurd en hebben een eigen ingebakken controller. Ik denk dat iets als een Philips Hue of MiLight kit de makkelijkste oplossing is. Maar dan moet je kijken of er ondersteuning voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En kan ik daar dan ook de kleuren mee instellen ? Want mijn hcl moet toch weten dat het een rgbw device is en dat aan te passen is

En die MiLight is die makkelijk te koppelen met de hcl ? Of is daar ook lua codes voor nodig ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, hier op tweakers.net verwachten we wel wat eigen inzet. Kant-en-klare oplossingen ga je hier niet snel vinden, maar wel hulp en tips om in de juiste richting te zoeken.

Maar ja, een Philips Hue of Milight lampen kun je ook van kleur veranderen, maar het is geen standaard Z-Wave spul (ze hebben ook beide hun eigen bridge nodig!). Een E27 RGBW lamp toch echt wat anders is dan een RGBW strip.

Daarnaast draai je een gesloten platform wat mogelijk niet in je voordeel werkt om componenten van andere aanbieders te integreren. Vandaar de opmerking dat je zelf even moet uitzoeken of dei ondersteuning er is. De makkelijkste manier is om te kijken of iemand anders het al aan de praat heeft of dat de producent van je controller het aangeeft op een support list. Dat ga ik in ieder geval niet voor je uitzoeken ;)

Edit: Ja, ik denk dat de kans groot is dat je ergens wat Lua code moet gebruiken of iets dergelijks. Ik draai zelf het open-source OpenHAB en daar is gewoon een MiLight plugin voor beschikbaar, dus voor mij was de integratie een eitje. Maar als zo'n plugin niet voor jou beschikbaar is, dan kan het lastig worden.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 17-04-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat doe je chaotisch man. ga zelf een beter zoeken . heb je rgbw lampen opf phillips hue (uit je andere topic)
kijk hier een naar
http://www.robbshop.nl/ov...aro-philips-hue-koppeling

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik stel deze vraag niet voor niets , ik zoek me rot op Google enige wat ik vind is zipato en eon lampen zwavel rgbw e27 lampen wel prijzig als je je woning gevonden daar mee wil vol hangen lijkt me ??
En als ik wat vind dat over Hue lampen dan beginnen ze met lua codes die niet beschikbaar zijn voor de hcl dus vandaar deze vraag
Tot nu toe nog geen tip of Hulp gekregen hier alleen maar opmerkingen dat ik specifieker moet zijn maar goed veel specifieker kan ik niet zijn lijkt me en dat ik het zelf maar moet uitzoeken dus tot nu toe niet veel Hulp sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verlaat deze hele forum maar want dit is toch geen mens helpen deze opmerkingen
Ik vraag alleen wat en krijg te horen dat ik chaotisch ben ?????
Ik vraag het niet voor niets hier omdat ik het niet weet maar ja als jullie niet willen helpen en alleen maar domme dingen posten hier waar geen mens wat aan heb wat stelt dat in vredesnaam dit forum dan voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:06:
Ik verlaat deze hele forum maar want dit is toch geen mens helpen deze opmerkingen
Ik vraag alleen wat en krijg te horen dat ik chaotisch ben ?????
Ik vraag het niet voor niets hier omdat ik het niet weet maar ja als jullie niet willen helpen en alleen maar domme dingen posten hier waar geen mens wat aan heb wat stelt dat in vredesnaam dit forum dan voor ???
Niet zoveel hoor

heb je mijn link al gelezen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb je link gelezen maar als je zelf goed leest in mijn post daarin staat dat ik een home center lite heb en die geen lua codes ondersteunt en de Hue plug in niet degelijk werkt en je de lampen dan ook niet in een scène kan zetten en de plug in laat de HCL crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Niet doen! Niet opgeven als het even niet lukt!

Domotica is nog steeds echt voor de hobbyist (of je moet een expert willen inhuren om alles thuis aan te leggen ;) ). Dus het zal niet makkelijk gaan en/of in 1 keer. Zo ben ik ook dagen bezig geweest met de migratie naar versie 2 van OpenHAB de afgelopen weken. De aanhouder wint!

Maar je moet realistisch zijn, je hebt een closed "light" controller aangeschaft. Waarschijnlijk vanwege de prijzen en kosten. Nadeel van dergelijke "light" producten is dat men die kosten toch terug wil verdienen. Daarom korten ze je op je ondersteuning en/of zit je vast aan dure uitbreidingen vanwege de zogenaamde vender-lock in. Het is heel goed mogelijk dat je door die keuze nu al tegen beperkingen aan loopt en dus mogelijk geen goedkope oplossing gaat vinden.

Maar wees concreet, je zegt veel gezocht te hebben, maar wat dan? Heb je iets gevonden waarvan je denkt dat het werkt? Post eens een linkje! Nogmaals, we helpen graag en denken graag mee, maar het moet van 2 kanten komen.

Edit:
http://www.robbshop.nl/ov...ter-2-en-home-center-lite
Op, die HCL is dus wel erg beperkend en dat voor dat geld :X |:( . Zo te zien zit je dus eigenlijk vast aan Z-Wave. Om heel eerlijk te zijn, ik zou proberen je HCL te slijten via marktplaats en wat beters halen dat veel flexibeler is. Je zou er prima een Raspberry Pi + Z-Wave + RFXCom voor terug kunnen kopen, waarna je Domoticz of OpenHAB zou kunnen draaien. Dan ben je af van de vendor lock-in waar je nu al 2 keer keihard tegenaanloopt. Deze HCL controller gaat je heel heel heel veel geld kosten en heel erg beperken.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 17-04-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:10:
Ja heb je link gelezen maar als je zelf goed leest in mijn post daarin staat dat ik een home center lite heb en die geen lua codes ondersteunt en de Hue plug in niet degelijk werkt en je de lampen dan ook niet in een scène kan zetten en de plug in laat de HCL crashen
Wacht ff, verwacht je nou dat ik informatie voor dit topic moet gaan zoeken in het andere topic van jou ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja wat ik zeg .....
Ik lees alleen dingen over de de zipato
En ik hoopte alleen dat er ook een mogelijkheid was op gewone e27 rgbw lampen te koppelen zonder lua codes , string codes kan wel met de HCL maar hoe dat allemaal werkt weet ik niet ben er een noob in opzich , dus vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, ik heb nog even de moeite genomen nu ik weet dat het "kreng" enkel Z-Wave wil praten: Als je gewoon googled op "Z-Wave RGBW" dan krijg ik allemaal pitten die je, in theorie, zou moeten kunnen aansturen, want het is Z-Wave.

Maarja, ik zou zelf niet blij worden van 50-60 euro per pit. Tervergelijking, MiLight heb je uit China voor ~10 euro per pit en eenmalig een wifi-box voor 10 euro. Zipato is in de Pricewatch de enige E27 pit:
http://tweakers.net/categ...BdFlijpJVtJKFmZGFUmxtbS0A

Dus in het kort, wat ik concludeer, is dat je inderdaad enkel die dure Zipato pitten kan gebruiken als je lampen met kleuren wil hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 17-04-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel kijk dit is tenminste een antwoord waar ik wat mee kan !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar neem dit in het vervolg mee. Je box kan enkel werken met Z-Wave spullen. Dus eigenlijk is het heel simpel: Als iets geen Z-Wave ondersteuning heeft dan kun je het niet aansluiten op je HCL. Kort maar krachtig antwoord ;)

Vandaar ook mijn advies om te overwegen om wat anders te nemen als controller. Dit soort controller beperkingen gaan je erg beperken als je een smart-home wilt uitbreiden. Dus denk er eens over na als je nog meer toekomstplannen hebt en kijk eens of dat mogelijk gaat zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 17-04-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13

HeroS

SmartHome Nerd

Onbegrijpelijk dat mensen een apparaat kopen van 200 euro en zich dan niet van te voren verdiepen in wat die kan.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja na het navragen of de HUE lampen compatible zijn met de HCL werd er gezegd ja dus tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn Hue lampen gekoppeld aan domoticz en die weer gekoppeld via een virtual device op mijn fibaro HC lite en werkt fantastisch
Pagina: 1