Toon posts:

Compatibility laptop en game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb interesse in het spel Cities Skylines en wil dit dus misschien kopen. Nu weet ik alleen niet of het compatibel is met mijn laptop. Op de site van de game staan de volgende minimale vereisten:
Operating System: Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1 (64-bit), Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz / AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz, RAM: 4GB, Graphics Card: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB / ATI Radeon HD 5670 (Does not support Intel Integrated Graphics Card), 512 MB, Hard Drive: 4 GB

Mijn laptop is een Acer met de volgende specificaties:
Operating System: Microsoft Windows 10, Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4210U CPU @ 1.70GHz 2.40GHz, RAM: 4,00 GB (3,90 GB beschikbaar),
De specificaties van de Graphics Card weet ik niet te vinden.

Mocht u nog andere informatie nodig hebben om mijn vraag te beantwoorden dan zal ik deze natuurlijk opzoeken, eventueel met aanwijzingen waar de informatie te vinden.
Alvast hartstikke bedankt voor de hulp,

Koen

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-04-2016 22:47)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:06
Ik vermoed dat je een Intel integrated hebt. Daar werkt het wel mee. Je hebt echter niet zo'n snelle processor en ook niet heel veel werkgeheugen. Die zijn voor dit spel behoorlijk belangrijk!

Ik heb zelf ook wel eens Cities Skylines op mijn laptop gedraait, maar dat was eigenlijk niet vooruit te branden. Ook die laptop heeft 4GB, een Intel integrated GPU en dan nog een veel snellere CPU, een i5 3360M.

Een beetje stad, (100k inwoners) doet zelfs mijn hexacore i7 5820K @ 4GHz nog 50% belasten! En 8GB RAM in gebruik is ook niet een uitzondering. Echt, dit spel is zwaar, zelfs met die minimale specs zou ik het niet eens proberen.

Dus ik verwacht dat het niet echt speelbaar gaat zijn.

Edit: Deze tweaker laat ook al zien dat he tmet zo'n lichte Ultra Low Voltage CPU eigenlijk niet lekker loopt:
[Roland] in "Cities: Skylines - Deel 2"

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 17-04-2016 15:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Videokaart kun je vinden door bij start dxdiag in te typen en dan dxdiag starten. Vervolgens krijg je een scherm en daar klik je op beeldscherm. Je zou nu moeten zien welke videokaart erin zit. Daarnaast is het ook belangrijk om de resolutie te weten.

Als het toch niet lukt, kun je ook de laptop linken. Dan kunnen wij kijken wat de exacte videokaart en resolutie is.

Tot we niet weten welke grafische kaart erin zit en welke resolutie het scherm heeft, kunnen wij in ieder geval geen goed advies geven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Ik vermoed dat je een Intel integrated hebt. Daar werkt het wel mee. Je hebt echter niet zo'n snelle processor en ook niet heel veel werkgeheugen. Die zijn voor dit spel behoorlijk belangrijk!

Ik heb zelf ook wel eens Cities Skylines op mijn laptop gedraait, maar dat was eigenlijk niet vooruit te branden. Ook die laptop heeft 4GB, een Intel integrated GPU en dan nog een veel snellere CPU, een i5 3360M.

Een beetje stad, (100k inwoners) doet zelfs mijn hexacore i7 5820K @ 4GHz nog 50% belasten! En 8GB RAM in gebruik is ook niet een uitzondering. Echt, dit spel is zwaar, zelfs met die minimale specs zou ik het niet eens proberen.

Dus ik verwacht dat het niet echt speelbaar gaat zijn.

Edit: Deze tweaker laat ook al zien dat he tmet zo'n lichte Ultra Low Voltage CPU eigenlijk niet lekker loopt:
[Roland] in "Cities: Skylines - Deel 2"

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 17-04-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen, hartstikke bedankt voor de reacties. Jammer dat het er echter op lijkt dat het niet gaat werken.
Via dxdiag heb ik nog de volgende gegevens kunnen vinden:
Naam: Intel(R) HD Graphics Family, Chiptype: Intel(R) HD Graphics Family, DAC-type: Internal, Apparaattype: Apparaat voor volledige weergave, Totaal geheugen: 2108 MB, Huidige weergavemodus: 1366 x 768 (32 bit) (60Hz), Beeldscherm: Generic PnP Monitor.

Hopelijk kun je/kunnen jullie hier wat meer mee.
Nogmaals bedankt voor de reacties en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoals verwacht inderdaad een Intel HD Graphics. Dus helaas, mijn post blijft van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, hartstikke bedankt in ieder geval.
Koen
Pagina: 1