Automatiche Back-up iPhone en iPad, verschillend opties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen:
- reservekopie in iCloud
- aan en uit te zetten programma's in iCloud
- aan en uit te zetten programma's in iCloud drive
- aan te zetten backups in afzonderlijke apps, zoals whatsapp

Ik wil namelijk gewoon een goede automatische Back-up van mijn iPhone, maar wat ik online lees is:
  • Optie 1: ik lees online dat deze optie niet alles opslaat, en wat mij niet duidelijk is, of dit één versie van de meest recente Back-up is, of een historie kent. Ik ga er wel vanuit dat iCloud incrementeel opslaat, maar gaan verwijderde foto's ook uit de Back-up na sync??
  • Optie 2 en 3: hier staat slechts een subset van programma's, maar waarom zou je bijvoorbeeld je mail hierin willen opslaan, als je op meerdere devices ook gewoon afzonderlijk de mailservers (bijv Exchange) kan instellen).
  • Optie 4: waarom is er een Back-up optie in whatsapp, als deze ook bij de iCloud varianten gebackupt kan worden? Sterker nog, volgens mij schrijft whatsapp de files weg naar iCloud.
Ben ik dubbel bezig als ik reservekopie aan zet op bijvoorbeeld een dag, maar ook mijn foto's en notities afzonderlijk naar de cloud sync?? En hoe zit dat met mijn foto's? Want dan ga ik hard door mijn opslag heen...

[ Voor 10% gewijzigd door NitSuA op 16-04-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Overzicht van mogelijkheden en data in iCloud: https://www.apple.com/nl/icloud/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Dank je, maar zover was ik ook nog wel... Mijn vraag is of ik dubbel ga backuppen als ik naast de reservekopie ook de andere iCloud opties gebruik, of dat deze opties er zijn omdat iCloud reservekopie niet alles back-upt..

Even voorbeeldje: ik heb vandaag een reservekopie teruggezet uit iTunes, kwamen er geen notities mee omdat deze apart in iCloud stonden aangevinkt. Die werden dan dus maar kennelijk uit de reservekopie weg gelaten.. En die documentatie vind ik nergens terug..

Maar laat anders maar.. Ik zal wel de enige zijn die de documentatie van Apple onduidelijk vindt.

[ Voor 63% gewijzigd door NitSuA op 16-04-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Ik zat dus even te kijken en volgens mij maakt whatsapp alleen een reservekopie van de data als je dit dus in icloud laat zetten door whatsapp zelf. Bepaalde appdata wordt niet meegenomen door iCloud zelf omdat je er anders te snel door gaat.