Na een tijdje intensief gebruik van mijn Macbook Pro 15 inch vandaag, zag ik via de Fan Control app dat de CPU cores een temperatuur van 53 ºC hadden. Is deze temperatuur al gevaarlijk? Ik heb een i7 quad core btw..
Heel simpel, zoek het model i7 dat je hebt in Google, kijk op de site van Intel (vaak 1e hit in google) en daar staat hoe warm de CPU mag worden.
Want i7 zegt namelijk weinig, je hebt desktop i7, laptop (mobiele) i7, verschillende generatie i7's en ga zo maar door, en bij iedere serie is vaak weer een andere maximale temperatuur.
Over het algemeen mogelijk mobiele (laptop) CPU's een stuk warmer worden dan hun desktop broertjes.
En 53ºC is alles behalve schokkend voor een mobiele CPU vind ik
.
*EDIT*
Heb even wat zitten zoeken, vanuit gaande dat je een recente Macbook Pro 15 inch hebt, zou er een Hasswell i7 in moeten zitten, en die mag dus maximaal 100ºC worden volgens Intel.
Want i7 zegt namelijk weinig, je hebt desktop i7, laptop (mobiele) i7, verschillende generatie i7's en ga zo maar door, en bij iedere serie is vaak weer een andere maximale temperatuur.
Over het algemeen mogelijk mobiele (laptop) CPU's een stuk warmer worden dan hun desktop broertjes.
En 53ºC is alles behalve schokkend voor een mobiele CPU vind ik
*EDIT*
Heb even wat zitten zoeken, vanuit gaande dat je een recente Macbook Pro 15 inch hebt, zou er een Hasswell i7 in moeten zitten, en die mag dus maximaal 100ºC worden volgens Intel.
[ Voor 15% gewijzigd door Nemesizz op 16-04-2016 22:01 ]
Eigen inzet verwachten we op GoT voor je een topic opent. Die template om in te vullen als je een vraag stelt is er niet voor niets. Dicht ivm geen moeite gedaan.
Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart
Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()