Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basentijn
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-04-2020
Ik zoek een UPS met de mogelijkheid op mijn pc die rond de 350 tot 400W gebruikt samen met mijn hoofdbeeldscherm te kunnen runnen.

[i] Ik heb een normale gaming pc die rond de 350W tot 400Wgebruikt. Om natuurlijk ook nog iets te kunnen zien zou ik ook mijn ACER X223HQ er bij kan runnen. ik zou graag willen dat dit systeem een paar minuten kan runnen nadat de stroom is uitgevallen. ik zou willen dat het systeem niet uitvalt als de stoom uitvalt maar dat de stroom blijft komen (niet dat je moet switchen tussen stand power doorsturen of de batterij leegmaken).

Mijn budget is 200 euro. dit staat niet helemaal vast want ik wil meer kijken wat er mogelijk is.
Dit staat niet helemaal vast want ik wil meer kijken wat er mogelijk is voor mij.

Ik heb op hebt moment van schrijven nog geen idee of er echt merken zijn die uitblinken op het gebied van UPS(en).
Daarom sta ik open voor elke suggestie die er is ik zou graag tip willen voor waar ik op moet letten.

De omgeving waar mij UPS zal gaan staan is in de kelder onder mijn bureau
De kelder is niet zeer goed verwarmd en is dus goed koud in alle seizoenen, de precieze tempratuur weet ik niet maar je gaat er niet voor langer dat 10 minuten zitten zonder mouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:47
basentijn schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:33:niet dat je moet switchen tussen stand power doorsturen of de batterij leegmaken.
Normaal schakelt die UPS zelf, dit duurt echter enkele milliseconden. Hoelang dit duurt hangt af van het type UPS.
Een mooie uitleg over de verschillende types (in het engels) kan je hier vinden.
Dan zal het ook duidelijk worden dat een systeem dat de batterij als hoofdvoeding heeft (en dus niet hoeft te schakelen), vooral te vinden zal zijn in het hoogste segment, en niet echt budgetvriendelijk.

APC levert mooie producten in de verschillende systemen. de Back-UPS-reeks is het entry-level. De Smart-UPS-reeks is line-interactief. Die zal dus ook de pieken in het stroomnet opkuisen. Ook is hierbij het schakelen wat korter.

Hoe meer batterijpower, hoe langer dat je systeem kan draaien. Als ik kijk bij een APC 750VA, kan die een kleine 7 minuten die 400W leveren. Je game nog snel uitspelen zit er dus niet in :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Als de stroom uitvalt ga je toch niet door met gamen? De UPS zal meteen flink gaan piepen en je overige verlichting zal uit zijn gegaan. Dus ik snap niet waarom de UPS 400 Watt zou moeten kunnen leveren. Die game zal je echt wel stoppen waarbij het stroomverbruik flink zal afnemen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Neem een APC UPS die jouw budget matcht. Beter dan dat gaat het niet worden. De pricewatch: APC Smart-UPS 750VA LCD 230V APC SMT750I is een prima kandidaat. Goedkoper zou ik niet gaan, duurder heeft alleen maar zin als je verwacht dat je nog door moet gaan met computeren. Met de bijbehorende software kan je je systeem automatisch laten afsluiten of in suspend-to-disk laten gaan als de accu leeg raakt.

[ Voor 73% gewijzigd door johnkeates op 17-04-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basentijn
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-04-2020
Heel erg bedankt, zoals ik zei dit is meer om te kijken wat allemaal mogelijk is zeer bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
basentijn schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:36:
Heel erg bedankt, zoals ik zei dit is meer om te kijken wat allemaal mogelijk is zeer bedankt allemaal!
Ik zou dan eerder naar een noodgenerator oplossing.
http://be.sdmo.com/Conten...0918KeuzeVanGenerator.pdf

Blijft altijd werken(zolang je benzine hebt). en je kan gewoon lekker in het licht door gamen terwijl de rest van je wijk met kaarsjes moet werken :X
Pagina: 1