Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5ghz met UPC horizon bijzonder traag

Pagina: 1
Acties:

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb onlangs een nieuwe horizon box gekregen van Ziggo, in het begin ging alles goed maar sinds 2 weken ofzo is mijn 5GHZ wireless netwerk niet vooruit te branden. ik haal max 200~250kbyte/sec als ik iets download vanaf bv dl.xs4all.nl of een speedtest doe.

via 2.4ghz haal ik rond de 8~10 mbyte/sec, en via de Lan kabel aangesloten upto 15mbyte/sec

Nu is te verwachten dat wireless niet zo snel is als wireless, dus als ik 8 mbyte zou halen, vind ik het prima.

Geen drukte hier op het netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/fkclqt.png
mijn wifi netwerk hier is: sokkenmonster, dat extra blokje wat je ziet is overigens ook van de horizon box, zodra ik van kanaal wissel gaat dat blokje namelijk mee.

Het rare is, in het begin was de 5ghz band ook gewoon snel, modem herstart gaf geen verbetering, en ook het wisselen van kanalen heeft geen effect gehad. Ik ervaar dit probleem trouwens op meerdere apparaten met more or less dezelfde resultaten. (ik heb overigens een Lenovo x250 met ssd, mijn vriendin een x220)

iemand nog een idee waar ik het nog meer kan zoeken?

Of is het enige juiste alternatief toch een mooi accesspoint kopen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Madmama schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:26:
...dat extra blokje wat je ziet is overigens ook van de horizon box....
Welk extra blokje?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Lenovo x220 heeft per default geen 5GHz support. Heb er ook eentje en heb er een custom BIOS op moeten flashen om er een Intel AC-7260 in te zetten....

Weet je zeker dat je met 5GHz verbindt? En je bent erg slordig met je hoofdletters. Weet je zeker dat je geen bits en Bytes door elkaar haalt en er zo een factor 8 (of 64...) naast zit? :o

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 17-04-2016 01:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Madmama
dion_b schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:57:
De Lenovo x220 heeft per default geen 5GHz support. Heb er ook eentje en heb er een custom BIOS op moeten flashen om er een Intel AC-7260 in te zetten....

Weet je zeker dat je met 5GHz verbindt? En je bent erg slordig met je hoofdletters. Weet je zeker dat je geen bits en Bytes door elkaar haalt en er zo een factor 8 (of 64...) naast zit? :o
Ondanks dat ik het toch echt wel zeker wist heb even de adapter nagekeken voor je: een intel n 6205 zit er in deze laptop: http://www.intel.nl/conte...rino-advanced-n-6205.html die zit er vanuit de fabriek in en is nooit vervangen, sterker nog: https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/pd015812
er zou standaard een n6205 of n6300 in moeten zitten die beide 5GHz doen

Ik ben niet in de war met bits en bytes, daarom schrijf ik juist bytes volledig uit om misverstanden te voorkomen.

• Madmama
mybad, die mag je vergeten :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Madmama schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:26:
[...]

Ondanks dat ik het toch echt wel zeker wist heb even de adapter nagekeken voor je: een intel n 6205 zit er in deze laptop: http://www.intel.nl/conte...rino-advanced-n-6205.html die zit er vanuit de fabriek in en is nooit vervangen, sterker nog: https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/pd015812
er zou standaard een n6205 of n6300 in moeten zitten die beide 5GHz doen
OK, de mijne had een N-2200 erin zitten. In dat geval verbind je ws wel met 5GHz.
Ik ben niet in de war met bits en bytes, daarom schrijf ik juist bytes volledig uit om misverstanden te voorkomen.
Wil je misverstanden - of in ieder geval een dubieuze indruk - voorkomen, dan zou ik je aanraden om bij eenheden de correcte hoofdletters te gebruiken, zeker als je afwijkende maten (Bytes/sec ipv bits/sec) gaat gebruiken bij metingen.

Eerste om uit te sluiten lijkt me interferentie op de 5GHz-kanalen waar je aan het werken bent. Er zijn geen andere zichtbare WiFi-netwerken, maar non-WiFi interferentie zie je met dergelijke tooltjes niet. Wat gebeurt er als je pakweg naar kanaal 100+104 gaat?

Oslik blyat! Oslik!

• Madmama
dion_b schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:25:
[...]

Eerste om uit te sluiten lijkt me interferentie op de 5GHz-kanalen waar je aan het werken bent. Er zijn geen andere zichtbare WiFi-netwerken, maar non-WiFi interferentie zie je met dergelijke tooltjes niet. Wat gebeurt er als je pakweg naar kanaal 100+104 gaat?
Hmmm, rare dingen hier.

Vanmorgen toch maar weer eens getest op 5GHz, en haalde mijn volle 200mbits/sec over wifi via een speedtest, een half uur later mijn verbinding weer merkbaar traag en zat ik weer op de 200kByte/sec, omdat ik weg moest niet verder gechecked welk kanaal etc.

Nu weer een test gedaan, en toch weer 200mbit, heel raar dit. Ik ga het ff in de gaten houden en kom terug met meer resultaten

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou eerder je WiFi in je laptop verdenken dan ipv die van de router.

https://discord.com/invite/tweakers

• Madmama
redfoxert schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:48:
Ik zou eerder je WiFi in je laptop verdenken dan ipv die van de router.
Daarom getest met de laptop van mijn vriendin, zelfde resultaat op beide apparaten

Zij heeft een x220 met een n6205 van intel
Ik een Lenovo x250 met een Intel AC 7265

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Madmama schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:52:
[...]

Daarom getest met de laptop van mijn vriendin, zelfde resultaat op beide apparaten

Zij heeft een x220 met een n6205 van intel
Ik een Lenovo x250 met een Intel AC 7265
Hoe gaat het TV kijken op het moment dat je snelheid inzakt?
Indien die ook problemen geeft -> check je bekabeling.

Gaat TV kijken wel goed zodra de snelheid omlaag gaat?
Heb je instellingen gewijzigd? Poorten, DMZ of wat dan ook? Zet de HZN eens op de fabrieksinstellingen en test t eens opnieuw.
Geen instellingen gewijzigd?
Heb je het kanaal op automatisch staan of vastgezet?

• Madmama
JeroenC schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:56:
[...]

Hoe gaat het TV kijken op het moment dat je snelheid inzakt?
Indien die ook problemen geeft -> check je bekabeling.

Gaat TV kijken wel goed zodra de snelheid omlaag gaat?
Heb je instellingen gewijzigd? Poorten, DMZ of wat dan ook? Zet de HZN eens op de fabrieksinstellingen en test t eens opnieuw.
Geen instellingen gewijzigd?
Heb je het kanaal op automatisch staan of vastgezet?
TV stond vanmorgen uit, staan nu al de hele avond aan op VH1 Classic, ik merk geen verschil of deze aan of uit staat.

Horizon box zegt het volgende over signaal sterkte:
Signaal sterkte (boven)/kwaliteit (onder):
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35a3z2f.png

Er zijn geen instellingen gewijzigd (behalve naam van SSID + wachtwoord), kanaal selectie staat op de default: automatisch, deze ga ik in de gaten houden zodra ik weer dezelfde traagheid ervaar

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Madmama schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:08:
[...]

TV stond vanmorgen uit, staan nu al de hele avond aan op VH1 Classic, ik merk geen verschil of deze aan of uit staat.

Horizon box zegt het volgende over signaal sterkte:
Signaal sterkte (boven)/kwaliteit (onder):
[afbeelding]

Er zijn geen instellingen gewijzigd (behalve naam van SSID + wachtwoord), kanaal selectie staat op de default: automatisch, deze ga ik in de gaten houden zodra ik weer dezelfde traagheid ervaar
Zet het kanaal eens vast, zodra deze wisselt kan je namelijk problemen krijgen. Stel jou laptop pakt het nieuwe kanaal niet lekker op of wat dan ook, dan heb je problemen.

Zet het kanaal dus op een willekeurig kanaal vast en niet op automatisch (automatisch is vragen om problemen tijdens het automatisch switchen)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Probeer ook even kanalen van 20mhz, bij bredere kanalen kan interferentie van een naburig kanaal opleveren.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Madmama schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:45:
[...]

Hmmm, rare dingen hier.

Vanmorgen toch maar weer eens getest op 5GHz, en haalde mijn volle 200mbits/sec over wifi via een speedtest, een half uur later mijn verbinding weer merkbaar traag en zat ik weer op de 200kByte/sec, omdat ik weg moest niet verder gechecked welk kanaal etc.

Nu weer een test gedaan, en toch weer 200mbit, heel raar dit. Ik ga het ff in de gaten houden en kom terug met meer resultaten
Dat klinkt alsof je last hebt van wisselende interferentie in dat kanaal, of dat het van kanaal wisselt en van goed naar slecht gaat. Zou zeker kanaal controleren en vastzetten ergens waar het goed gaat (100-116 of 132-140 is meestal veilig).
NoxiuZ schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:26:
Probeer ook even kanalen van 20mhz, bij bredere kanalen kan interferentie van een naburig kanaal opleveren.
Kan, maar het zou uitzonderlijk zijn als er nergens in de 19 beschikbare kanalen in 5GHz een bruikbaar blok van 40MHz te vinden zou zijn. Maar idd, als dat er echt niet is win je 3dB SNR door op 20MHz te gaan zitten, wat echt scheelt bij interferentie.

Oslik blyat! Oslik!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

dion_b schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:49:
[...]

Dat klinkt alsof je last hebt van wisselende interferentie in dat kanaal, of dat het van kanaal wisselt en van goed naar slecht gaat. Zou zeker kanaal controleren en vastzetten ergens waar het goed gaat (100-116 of 132-140 is meestal veilig).

[...]

Kan, maar het zou uitzonderlijk zijn als er nergens in de 19 beschikbare kanalen in 5GHz een bruikbaar blok van 40MHz te vinden zou zijn. Maar idd, als dat er echt niet is win je 3dB SNR door op 20MHz te gaan zitten, wat echt scheelt bij interferentie.
Ik vind dit ook een zeer uitzonderlijk probleem :X

Het liefst zou ik even langsgaan met een wispy maar echt een oplossing is dat niet :+ En mogelijk is het een netwerkgerelateerd issue dus tja.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1