Toon posts:

Celeron 500 te heet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya

ik heb hiero een celeron 500 chipje in zitten, die naar mijn idee wel iets te warm word.. op idle is ie zo'n 42 graden, en na een half uurtje 3dmark zit hij tegen de 50C.

De cooler is goed bevestigd, en er zit normale koelpasta tussen (heel weinig offcourse), en het fannetje van de heatsink (Standaard intel gevalletje) is ook nog in orde.

De core voltage is 2.00 volt, en het fannetje maakt z'n standaard 4500 RPM.

Nou is dus mijn vraag of die temp niet wat lager kan, En of ik mischien beter een andere cooler erop kan pleuren.. Mischien dat jullie mij een suggestie kunnen doen? Het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven, en mijn Slotket moet het wel aankunnen (gewicht that is).

Alvast hartelijk bedankt, Techwarrior

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Noem je dat te heet :?

Als dit een serieuze posting is vind ik dat je je een beetje aansteld hoor. :P

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
is idd een beetje overdreven. Die dingen kunnen heus wel tegen een beetje warmte. Je moet je pas zorgen gaan maken als hij rond de 80 graden zit.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dezelfde chipjes gezien die 32 graden doen onder full load, dus ja, ik vind het te warm.

En nee, wat jij zij is geen antwoord op mijn vraag.. no offense :)

Verwijderd

80 is teveel. 70 graden mag zo'n ding maximaal worden. Ik zou eens beginnen te overclocken. Ik heb ook zo'n ding gehad, tot 2 dagen geleden :). Ben blij dat ik er vanaf was. Meer dan 562mhz kreeg ik er niet uitgeperst...

Nu ben ik de trotse bezitter van een Amd Duron 800@1045 :P

Verwijderd

Topicstarter
Ben er wel tevreden mee ... heb er ook nog een geforce 2 mx naast zitten, en mijn bak trekt toch nog zo'n 3700 punten in 3dmark2000 op standaard benchmark dus zo slecht is het nou ook weer niet

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:26
50 graden is een mooie temp hoor, niets om je zorgen over te maken. Ik had een oude celeron 400 sepp, en die werd onder full load gezellig 65 graden (gemeten in de core met asus p3v4x), en dat ding heeft en op z'n minst 1,5 jaar uitgehouden, daarna het ik hem verkocht...

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je kan de temp in je kast mischien iets omlaag brengen met intake en outtake fan's.. dan word je cpu ook wat cooler... en koop eventueel een andere koeler... of schoer de fan eraf en zet er 2 normale fan's op... zo heeft t bij mij heel lang gedraaid
Pagina: 1