Mijn vraag
Zojuist een RAM uitbreiding gedaan van 8Gb (2x4Gb) naar 16Gb (4x4Gb). Ik heb identieke modules gekocht als die erin zaten (kingston hyper X savage 1866). Ik heb het RAM op 2130MHz gezet in het BIOS en dit werkte al een half jaar stabiel. Ik zet na de upgrade de pc weer aan, maar het scherm blijft zwart.
Alle fans spinnen, de sier leds branden, maar er start niets op en het scherm blijft zwart.
Wat kan er aan de hand zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
WIn7-64bit
CPU: AMD FX-6350
Motherboard: MSI 970 gaming
RAM Kingston Hyper X Savage op 2130MHz gezet toen er nog 8Gb, CL9 in zat => nu upgrade van 8 naar 16Gb met 4x4Gb identieke dimms maar zes maanden later gekocht.
Case:"Phanteks Enthoo Pro case
Dubbelstacks CPU cooler met 2 x Phanteks PH14PE CPU cooler
2 x Phanteks 140 chassis fan
2 * WD blue 1TB
1* samsung 850, 250Gb
Antec Edge 750W
Asus R9 280X
NZXT sleeved led kit (1 meter)
BitFenix USB 3.0 Front Panel 4-Port version
Twee monitoren, beide Samsung 940bf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het oude RAM weer in de slots geplaatst waar ze uitkwamen en de twee nieuwe ram modules weer verwijderd, maar het scherm doet niets (blijft zwart). Een andere pc aan het scherm gekoppeld en dan doet het scherm het gewoon.
Zojuist een RAM uitbreiding gedaan van 8Gb (2x4Gb) naar 16Gb (4x4Gb). Ik heb identieke modules gekocht als die erin zaten (kingston hyper X savage 1866). Ik heb het RAM op 2130MHz gezet in het BIOS en dit werkte al een half jaar stabiel. Ik zet na de upgrade de pc weer aan, maar het scherm blijft zwart.
Alle fans spinnen, de sier leds branden, maar er start niets op en het scherm blijft zwart.
Wat kan er aan de hand zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
WIn7-64bit
CPU: AMD FX-6350
Motherboard: MSI 970 gaming
RAM Kingston Hyper X Savage op 2130MHz gezet toen er nog 8Gb, CL9 in zat => nu upgrade van 8 naar 16Gb met 4x4Gb identieke dimms maar zes maanden later gekocht.
Case:"Phanteks Enthoo Pro case
Dubbelstacks CPU cooler met 2 x Phanteks PH14PE CPU cooler
2 x Phanteks 140 chassis fan
2 * WD blue 1TB
1* samsung 850, 250Gb
Antec Edge 750W
Asus R9 280X
NZXT sleeved led kit (1 meter)
BitFenix USB 3.0 Front Panel 4-Port version
Twee monitoren, beide Samsung 940bf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het oude RAM weer in de slots geplaatst waar ze uitkwamen en de twee nieuwe ram modules weer verwijderd, maar het scherm doet niets (blijft zwart). Een andere pc aan het scherm gekoppeld en dan doet het scherm het gewoon.