Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvesChief
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-12-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het met name om te gamen. Op dit moment kan mijn systeem Arma3 draaien met 30 fps op normal/high graphics. Het lijkt me fijn om Arma3 met high/ultra graphics op een stabiele 60 fps te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nog geen flauw idee. Ik wil aan de hand van de adviezen die jullie geven pas naar een prijskaartje gaan kijken, dan heb ik er een beter beeld van.

De volgende componenten heb ik nu in mijn systeem zitten:
Moederbord: MB ASRock 970 EXTREME4
Processor: AMD AM3+ FX-6100 Six-Core 6x3.3Ghz Box
Int. geheugen: DDR3 Kingston 8GB HyperX Blu CL9 PC3-12800 1600MHZ 2x4GB
Videokaart: NV GTX660 2048MB EVGA
Voeding: 530 Watt Thermaltake Hamburg
Opslag: SATA 500 GB 7200 16MB WD5000AAKX
Beeldscherm: TFT 54,6cm(21,5") BenQ GW2255 VGA.DVI.LED
Behuizing: Mid Tower Deluxe DLC-MZ406

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben vooral benieuwd in hoe verre ik mijn systeem kan upgraden wat betreft videokaart en processor met huidige voeding en moederbord. Of lul ik nu onzin? Ik hoor het graag van de experts. Daarnaast wil ik ook een extra harde schijf toevoegen. Ik twijfel alleen nog of ik voor een extra HDD of voor een SSD moet gaan. Advies?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier heb ik eigenlijk geen voorkeur. Ik hoop dat mijn lijst hierboven uitgebreid genoeg is dat jullie mij kunnen vertellen van welk merk ik het beste iets kan kiezen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het gaat mij dus nu even om advies. Hoewel jullie altijd mee mogen denken wat betreft zo goedkoop mogelijk. Prijs/kwaliteit vind ik wel belangrijk.

Wat verwacht je van ons?
Samengevat wil ik dus mijn moederbord en voeding (wat betreft componenten) behouden en vooral kijken naar mijn mogelijkheden om mijn videokaart en processor te upgraden. In hoe verre dit mogelijk is? Ik hoop dat ik dat van jullie te horen krijg. Ik hoor graag al het advies. Dus als er mensen zijn die vinden dat het moederbord en/of de voeding ook vervangen moet, laat dan ook even weten waarom.

8)7 Bij voorbaat dank! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Met een leuk lijstje wordt het voor ons en voor jou makkelijker.

Zelf onderzoeken is ook een vereiste ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-04-2016 20:07 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou eens kunnen beginnen met je CPU gebruik in de gaten te houden tijdens het gamen.
Voor die specifieke game moet je CPU nog wel voldoen als ik het zo zie:
http://www.techspot.com/r...ma-3-benchmarks/page5.htm

edit: Je komt aardig in de buurt met een
pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate

Kijk wel ff na hoe oud je voeding is.

[ Voor 78% gewijzigd door wagenveld op 17-04-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Begin allereerst met een SSD. Dat is tegenwoordig een belangrijke maar goedkope upgrade waar je veel plezier van hebt. 128 GB is voor windows + aantal games meer dan voldoende.

Moet je alleen wel even je windows opnieuw installeren, of je hele schijf clonen naar de SSD... maar dat is weer omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Voor de meeste games zou ik aanraden je GPU te upgraden, maar ARMA is een ramp qua CPU verbruik en leunt op single core speed. Als je dat op high wilt draaien met 60 fps dan zal je toch ook je CPU moeten upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvesChief
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-12-2018
Bedankt voor het advies heren. Ik heb even rondgekeken in het assortiment :P Heb het er ook nog even met anderen over gehad en dit lijkt mij nu alleen even het hoognodige voor de upgrade. De CPU kan inderdaad nog wel even mee.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 345,-€ 345,-
1Sharkoon SATA Kabel€ 1,98€ 1,98
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,33€ 86,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,31

Nog iets noemenswaardigs wat ik moet weten of is dit een prima upgrade?
Pagina: 1