dennis_rsb schreef op zondag 17 april 2016 @ 00:04:
[...]
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt afgelopen maandag. Hij had de upgrade gepland voor donderdag 23.00. Ik keek dinsdag nog eens en toen had ie m gepland voor vrijdag 23.00..... Heb t zekere voor t onzekere genomen. Heb toen GWX control panel geinstalleerd en geconfigureerd. En tevens Windows Update op handmatig gezet (althans dat hij kennisgeving geeft als er updates zijn). Microsoft wordt steeds opdringeriger met dit soort gepush, het is van de zotte gewoon.
Er gebeurd helemaal niets op dat gebied wanneer in Windows de updates zo ingesteld zijn dat alleen de essentiële updates worden geïnstalleerd in Windows 7.
Hier in een multiboot heb ik 1 van de 4 systemen van Windows 7 geüpgrade naar Windows 10, en moest daarvoor eerst alle optionele updates installeren, en daarbij zat ook de update voor GWX.
Om Windows 10 te installeren wordt geeist dat alle updates zijn geïnstalleerd in de te up graden versie.
Windows 8 is weer een ander verhaal, in mei ga ik bezig met de computer van mijn moeder, waar Windows 8 op staat, maar met Windows 10 ben je beter af als met 8 als interface gebruiker.
De enige methode om Windows 7 vrij te houden van de upgrade naar Windows 10 waren deze 2 optionele updates niet installeren, dus er is niks gepushed, het was vanuit de updates gezien een optie, geen essentiële update.
Eenmaal die optionele
updates van GWX geïnstalleerd is deze onder andere opgenomen in Windows taakplanner.
Als je die planning wil zien:
Taakplanner
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\taskschd.msc"
Klik op OK.
Daar heb je nu niks aan, ik leg je alleen uit hoe die upgrade naar Windows 10 tot stand kwam, en dat het een optie was, en niet gepushed.
Aangezien ik hier ook Windows 7 heb en de optionele updates zelf uitkies indien nodig in mijn configuratie.
Kortom, bij een probleem kan je kijken of er optionele updates zijn die je probleem oplossen.
Nu in Windows 10 heb je daar geen last meer van, want de updates worden gewoon allemaal geïnstalleerd.
Dus het pushen klopt niet, het was optioneel, dat je alle updates hebt geïnstalleerd, daarmee heb je GWX als optie zelf je systeem binnen gehaald.
1 gelukje in Windows 10, er is geen verschil meer in updates met essentieel en optioneel.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 17-04-2016 12:50
]