Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo forummers,

ik ben al een tijdje tot volle tevredenheid in bezit van een nokia 620 telefoon.
Helaas valt regelmatig de luidspreker uit, en is de accu ook niet meer wat het geweest is dus ik ben aan het rondkijken voor een andere telefoon. mijn voorkeur gaat uit naar weer een windows Phone omdat mij dit prima bevalt. maar ik hoor zo links en rechts dat er in het windows os weinig toekomst zit, dat niet alle populaire apps op windows werken en dat er uiteindelijk maar 2 os overblijven,namelijk andriod en ios.
Ik heb echter weinig trek in een iPhone (te duur) of een andriod (te algemeen) bovendien heb ik op mijn computer ook windows en dat is mij tenminste bekend.

Misschien een verkeerde vraag in dit topic met alleen windows fans :) maar ik hoop dat jullie mij een eerlijk advies kunnen\willen geven. ik koop namelijk niet ieder jaar een nieuwe telefoon ;)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien een iPhone te duur is, neem ik aan dat je ook geen S7 Edge gaat kopen, maar wat voor een prijs range zit je aan te denken? En wat voor een formaat? Als je daarmee simpelweg buiten het Windows aanbod valt hoef je niet erg veel langer na te denken ;).

Of er in WM toekomst zit of niet maakt voor jouw momenteel niet heel veel uit zolang je maar de apps die jij nodig hebt hebt. En uiteraard kan het altijd dat je in de toekomst iets wil gaan gebruiken wat geen WM ondersteuning heeft, maar dat blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:54:
bovendien heb ik op mijn computer ook windows en dat is mij tenminste bekend.
Windows Phone en Windows voor laptops/computers is wel iets anders.

Kijk gewoon naar een goede telefoon in je prijsklasse. Als je Windows Phone kent en het bevalt goed, dan gewoon blijven gebruiken. Ik heb van alles en elk OS heeft zijn voor- en nadelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
Als je tevreden bent met Windows zou ik even kijken hoe W10 bevalt. Als dat bevalt zou ik gewoon bij Windows blijven. Vooral omdat je aangeeft dat je al een tevreden Windows gebruiker bent.

Ik ben zelf vanwege een 1 app app gap van WP8.1 naar Android (6) gegaan. Leuk al die extra apps, maar de telefoon voelt minder persoonlijk, heeft geregeld zaken die niet goed werken met (vooral) Microsoft diensten, mist basale functies als een snelknop naar alarmen, geen ongelezen berichten tellertjes (wel in sommige Launchers, maar niet standaard in Android). Zo heb ik al en aantal keren Whatsapp berichten gemist. Notificatie wegvegen als er veel geappt wordt en dan moet je maar hopen dat je bij het openen van WA opvalt dat je iets niet gelezen hebt.
Als ik niet zo graag die ene app zou hebben (prutsapp, door de sportbond opgelegd, waarvan de ontwikkelaar niet naar Windows wil) was ik zeker bij Windows gebleven. Werkt gewoon, ook al heb je minder opties. Android moet je echt geluk hebben met de Launcher van de fabrikant of er zelf een aanschaffen.
Je kunt Android natuurlijk wel gemakkelijker maken en meer functies geven zodat het min of meer zo goed werkt als Windows, maar dan moet je wel links en rechts apps kopen. Het blijft hoe dan ook veel meer een mix bij Android. Als je dat allemaal niet stoort, kijk gewoon welk toestel bevalt in de winkel.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft formaat heb ik het liefst weer een 620. (die past tenminste in mijn broekzak 😃) maar dat zal wel niet lukken aangezien alle nieuwe telefoons groter zijn. Mijn budget is maximaal 200 €. Ik heb al zitten denken aan een 650 of een 640 (iets ouder en dus goedkoper) of Windows 10 mij bevalt kan ik moeilijk testen. Dan zou ik een telefoon met W10 moeten kopen, maar ik lees zo her en der dat W10 regelmatig vastloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik heb zelf een Lumia 640 en heb onder Windows 10 nog geen enkele vastloper gehad. Wel af en toe wat gekke vertragingen, maar die zijn met de laatste update ook verdwenen. Voor de prijs is de 640 nog steeds een prima toestel. Uiteindelijk zit er qua functionaliteit niet veel verschil tussen 8.1 en 10, de interface is wat anders en onder de motorkap zijn er dingen veranderd. Vergeet ook niet dat een deel van de ervaringen die je leest nog met een preview-versie van W10 zijn. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor aankoopadvies kun je terecht in het forum voor aankoopadvies. Ik ga je topic echter niet verplaatsen omdat we wat meer eigen inzet van je verwachten. Bij het openen van een topic in MAA krijg je een template voor je neus, en die zul je even moeten invullen met zoveel mogelijk informatie. Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.