Mijn vader had mij gevraagd een schakelaar van een zonwering te verplaatsen zodat deze op een meer bereikbare plek komt te zitten. Simpel klusje, echter ben ik op z'n Buurman & Buurmans te snel te werk gegaan waardoor ik niet meer weet hoe ik de schakelaar moet aansluiten (stom natuurlijk
). Voordat ik de schakelaar los heb gekoppeld heb ik wel foto's van de aansluitingen gemaakt, alleen de foto's zijn te onduidelijk. Verder zijn de aansluitingen op de schakelaar niet gecodeerd met bijv. L, N etc. en staan er alleen nummers bij de aansluitingen.
-De schakelaar en motor heeft twee standen: omhoog, omlaag.
-De draden vanaf het stopcontact: bruin, blauw, aarde.
-De draden vanaf de zonweringmotor: bruin, blauw, aarde (dus niet dubbel + zoals je bij deze schakelaars nogal eens ziet).
Heeft iemand enig idee hoe ik de draden moet aansluiten? Ik heb evt. een multimeter thuis liggen mocht er wat moeten worden doorgemeten.
Foto's schakelaar:
(klik voor groot)

(dat blauwe draadje hoort standaard op de schakelaar):

Foto's hoe het was aangesloten (klik voor groot):
Op deze foto lijkt van onder naar boven te zijn aangesloten: bruin (onder), bruin (midden), aarde (boven).

Op deze foto lijkt van onder naar boven te zijn aangesloten: blauw (onder), blauw (midden), ??? (boven).

-De schakelaar en motor heeft twee standen: omhoog, omlaag.
-De draden vanaf het stopcontact: bruin, blauw, aarde.
-De draden vanaf de zonweringmotor: bruin, blauw, aarde (dus niet dubbel + zoals je bij deze schakelaars nogal eens ziet).
Heeft iemand enig idee hoe ik de draden moet aansluiten? Ik heb evt. een multimeter thuis liggen mocht er wat moeten worden doorgemeten.
Foto's schakelaar:
(klik voor groot)

(dat blauwe draadje hoort standaard op de schakelaar):

Foto's hoe het was aangesloten (klik voor groot):
Op deze foto lijkt van onder naar boven te zijn aangesloten: bruin (onder), bruin (midden), aarde (boven).

Op deze foto lijkt van onder naar boven te zijn aangesloten: blauw (onder), blauw (midden), ??? (boven).

[ Voor 5% gewijzigd door temp00 op 16-04-2016 17:09 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠