Mijn Jaarsalaris is eigenlijk vanaf begin af aan hoger geweest dan mijn maand salaris iemand een idee hoe dat kan?
In een jaar zitten 12 maanden, dus is een jaarsalaris hoger dan een maandsalarisAnoniem: 760111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:42:
Mijn Jaarsalaris is eigenlijk vanaf begin af aan hoger geweest dan mijn maand salaris iemand een idee hoe dat kan?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Vakantiegeld, bonus, etc, of google of vraag het je werkgever. De oplossing kan zo simpel zijn...
39
Je jaarsalaris bestaat uit meer componenten dan enkel je maandloon. Je bruto maandloon slechts een deel. Je krijgt daarover sowieso 8% vakantiegeld. Misschien heeft je werkgever ook regelingen voor bonussen, winstdelingen of een 13e maand. Ook vergoedingen maken onderdeel uit van je jaarsalaris.Anoniem: 760111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:42:
Daarom is je jaarsalaris hoger dan 12 maal je bruto maand salaris.
Bruto maand is 2300 ongeveer jaarsalaris 35000 dat is was ik bedoelde geen auto van de zaak niks dus dat kan het niet zijn
Anoniem: 311786
Ik zie het probleem niet. Jij geeft de juiste papieren aan het UWV (salarisspecificatie, jaaropgave, etc.) en zij bepalen dan waar je recht op hebt qua WW.
Moeilijker gaat het niet worden.
Moeilijker gaat het niet worden.
Weet je zeker dat er buiten vakantiegeld niets extra bij het jaarsalaris opgeteld werd? En weet je ook zeker dat je niet per 4 week ipv per maand betaald werd?Anoniem: 760111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:42:
Bruto maand is 2300 ongeveer jaarsalaris 35000 dat is was ik bedoelde geen auto van de zaak niks dus dat kan het niet zijn
En is het probleem nu dat je te veel of te weinig WW krijgt?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zo werkt het bij mij ook.Anoniem: 760111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:42:
Ik heb 1400 bruto, maar jaarsalaris : 12 = 1650.
Ik heb een eindejaarsbonus, vakantiegeld en nog een zomerextraatje. Daar komt dat extra geld vandaan.
2300x13 (want betaald per 4 weken?) +8% vakantiegeld en je zit al op 32.500. En die oprotbonus, was dat welllicht een maandsalaris? There you have your 35k...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Plus uitbetaalde opgebouwde vakantiedagen niet te vergeten.
Die oprotpremie is trouwens een transitievergoeding, bedoeld om jou evt om te scholen voor een nieuwe baan en tijdelijk gemis aan inkomsten op te vangen
Die oprotpremie is trouwens een transitievergoeding, bedoeld om jou evt om te scholen voor een nieuwe baan en tijdelijk gemis aan inkomsten op te vangen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Punt is uwv geeft me meer netto uitkering dan ik salaris kreeg opzich altijd lekker maar lijkt me dat ik daar problemen mee krijg
Uwv heb alle gegevens
Uwv heb alle gegevens
Als je daar bang voor bent: zet het deel waarvan jij denkt dat je teveel krijgt apart op een spaarrekening. Neem contact op met het UWV en vraag om de berekening: misschien zie jij iets over het hoofd of hebben zij een foutje gemaakt.Anoniem: 760111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:08:
Punt is uwv geeft me meer netto uitkering dan ik salaris kreeg opzich altijd lekker maar lijkt me dat ik daar problemen mee krijg
Uwv heb alle gegevens
Het UWV is redelijk berucht in de trage afhandeling van vragen en klachten, dus mochten ze er een keer achter komen dat jij te veel hebt gehad is het wel prettig als je iets hebt om op terug te vallen
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
12,96
Doe je maandloon maal deze factor en je hebt je jaarloon incl. vakantiegeld.
Doe je maandloon maal deze factor en je hebt je jaarloon incl. vakantiegeld.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Anoniem: 390797
Los van dat er een fout gemaakt zou kunnen zijn, is het mogelijk. De hoogte van jouw uitkering wordt in basis bepaald door jouw "dagloon". Dit dagloon van een WW uitkering wordt berekend op basis van alle bedragen binnen een zgn "referte periode". Als er binnen het jaar voorafgaande aan jouw ontslag wijzigingen/correcties zijn geweest dan kan dit van invloed zijn.Anoniem: 760111 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:08:
Uwv heb alle gegevens
Als je twijfelt is het verstandig om even te bellen met het UWV. Zij kunnen je precies vertellen waar het verschil zit en hoe het jouw uitkering is berekend.
Jammer genoeg heeft UWV de verplichting om ten onrechte uitbetaalde uitkering terug te vorderen. Of jij er iets aan kon doen of niet.
oprotpremie moet je er gewoon bij optellen, betaal je tenslotte gewoon belasting over. Dus dan kan die 35k prima kloppen als je 2300 verdient per maand. 2300 x 13 = 29.900 + oprotpremie van 2 maandsalarissen
ontslagregeling moet je erbij tellen vergeet ook niet je reiskosten mochten die er zijn geweest.
Staat er geen specificatie op je jaarsalaris waar de bedragen vandaag komen?
een jaarspecificatie is vaak semier maar er staat altijd wel iets aan informatie.
een jaarspecificatie is vaak semier maar er staat altijd wel iets aan informatie.
Joh, is heel normaal. Ben bezig een huisbye kopen en had dus een werkgeversverklaring nodig. Lag mijn jaarsalaris ook opeens veel hoger. Verder heb je brancheafhankelijke toeslagen toch ? Maar mijn salaris viel ook zomaar 2k hoger uit. Hoef je je niet druk over te maken hoor
Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.
Ik kan je alleen wel van harte aanraden tenminste te begrijpen hoe dit opgebouwd is. Het is namelijk nogal basale middelbare school wiskunde.Jelle Brolnir schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:34:
Joh, is heel normaal. Ben bezig een huisbye kopen en had dus een werkgeversverklaring nodig. Lag mijn jaarsalaris ook opeens veel hoger. Verder heb je brancheafhankelijke toeslagen toch ? Maar mijn salaris viel ook zomaar 2k hoger uit. Hoef je je niet druk over te maken hoor
https://niels.nu
Reiskosten is geen salaris...HADES2001 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:27:
ontslagregeling moet je erbij tellen vergeet ook niet je reiskosten mochten die er zijn geweest.
@ts: je krijgt gewoon een specificering en daar kun je zelf je cijfers uit halen.
Ben je bang dat het niet klopt dan kun je dat aangeven en desnoods zet je het apart.
Dit is een wat flauwe reactie. Uiteraard zit de moeilijkheid hem niet in de wiskunde, maar in het precies bepalen wat er nu allemaal meegeteld wordt en hoe.Hydra schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:49:
[...]
Ik kan je alleen wel van harte aanraden tenminste te begrijpen hoe dit opgebouwd is. Het is namelijk nogal basale middelbare school wiskunde.
Ik kan alleen maar aanraden even bij een personeelsfunctionaris langs te gaan, die kan het vast allemaal uitleggen. Ook kan je op een jaaropgave van vorig jaar kijken en eventuele de toelichten daarbij doorlezen.
Jezus wat ben jij een zuur figuur. Kan je van harte aanraden een lesje communicatie te volgen, kom je verder mee dan met wiskunde.Hydra schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:49:
[...]
Ik kan je alleen wel van harte aanraden tenminste te begrijpen hoe dit opgebouwd is. Het is namelijk nogal basale middelbare school wiskunde.

Anyhow, blijkbaar zit ik er naast. Luister maar naar Hydra, die gaat je zo precies uitleggen hoe het werkt.
Kijk anders even op rekenkeizer.nl Waar ze het ook hebben over ploegenTOESLAG etc. In mijn werk hebben we ORT. Tikt lekker aan xo bij elkaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Jelle Brolnir op 18-04-2016 13:23 ]
Maar dan nog, (los van het feit dat je misschien veel moet optellen, en toeslagen over toeslagen moet gaan berekenen), je bruto jaarsalaris, dus al het geld dat je tussen 01-01 en 31-12 verdient, daar zijn toch afspraken over? Met die afspraken op papier, en je daadwerkelijk gewerkte uren er naast, moet je toch vrij eenvoudig je jaarsalaris kunnen uitrekenen? Al is het alleen maar de som van je 12 loonstroken nemen...
Ja of je probeert te snappen wat ik zeg in plaats van op je tenen getrapt te raken. Het is nogal belangrijk om dit uit te kunnen rekenen. Het is in de eerste plaats nogal makkelijk en in de tweede plaats is het nogal onhandig om er maar van uit te gaan dat anderen geen fouten maken. Je bent zelf verantwoordelijk dat bijvoorbeeld je belastingaangifte correct ingevuld is, ongeacht of het vooringevuld is.Jelle Brolnir schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:15:
Jezus wat ben jij een zuur figuur. Kan je van harte aanraden een lesje communicatie te volgen, kom je verder mee dan met wiskunde.
Misschien tijd voor een lesje wiskunde dan, daarna een lesje begrijpend lezen misschien?
Hij is bezig met het kopen van een huis. De hypotheekverstrekker is niet verantwoordelijk voor de juistheid van je jaarsalaris en als de bank er tijdens de aanvraag achter komt dat je gegevens niet kloppen is het gewoon 'toedeledokie' en mag je een nieuwe offerte aanvragen (met alle kosten van dien).superduper schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:12:
Dit is een wat flauwe reactie. Uiteraard zit de moeilijkheid hem niet in de wiskunde, maar in het precies bepalen wat er nu allemaal meegeteld wordt en hoe.
Het mag dan een flauwe reactie zijn; ik vind het een redelijk absurde houding.
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 18-04-2016 16:52 ]
https://niels.nu
Ja, net alsof ik niet check of mijn inkomen klopt. Het is in het algemeen zo dat ja hoger uit komt met je jaarsalaris als met je maandsalaris x12. Overigens, heb mijn financiering rond hoor. Maak je daar maar niet druk om. Maar je hebt gelijk hoor. Toedeledokie.Hydra schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:47:
[...]
Ja of je probeert te snappen wat ik zeg in plaats van op je tenen getrapt te raken. Het is nogal belangrijk om dit uit te kunnen rekenen. Het is in de eerste plaats nogal makkelijk en in de tweede plaats is het nogal onhandig om er maar van uit te gaan dat anderen geen fouten maken. Je bent zelf verantwoordelijk dat bijvoorbeeld je belastingaangifte correct ingevuld is, ongeacht of het vooringevuld is.
Misschien tijd voor een lesje wiskunde dan, daarna een lesje begrijpend lezen misschien?
[...]
Hij is bezig met het kopen van een huis. De hypotheekverstrekker is niet verantwoordelijk voor de juistheid van je jaarsalaris en als de bank er tijdens de aanvraag achter komt dat je gegevens niet kloppen is het gewoon 'toedeledokie' en mag je een nieuwe offerte aanvragen (met alle kosten van dien).
Eerlijk gezegd vind ik je reactie ook nogal overkomen alsof het is geschreven door iemand die met zijn verkeerde been uit bed is gestapt (sorry)Hydra schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:47:
[...]
Ja of je probeert te snappen wat ik zeg in plaats van op je tenen getrapt te raken. Het is nogal belangrijk om dit uit te kunnen rekenen. Het is in de eerste plaats nogal makkelijk en in de tweede plaats is het nogal onhandig om er maar van uit te gaan dat anderen geen fouten maken. Je bent zelf verantwoordelijk dat bijvoorbeeld je belastingaangifte correct ingevuld is, ongeacht of het vooringevuld is.
[...]
Hij is bezig met het kopen van een huis. De hypotheekverstrekker is niet verantwoordelijk voor de juistheid van je jaarsalaris en als de bank er tijdens de aanvraag achter komt dat je gegevens niet kloppen is het gewoon 'toedeledokie' en mag je een nieuwe offerte aanvragen (met alle kosten van dien).
Een nieuwe offerte aanvragen zal een beetje meevallen. Je hoeft namelijk voor de bank/hypotheekverstrekker niet zelf iets uit te rekenen, je kunt gewoon je bewijsstukken aanleveren en dan de bank het rekenwerk laten doen.
Daarentegen is het wel handig als je zelf meer inzicht krijgt in hoe de bedragen zijn opgebouwd.
Zit je oprot premie niet gewoon in je laatste jaaropgaaf?
Als ts pas net ontslagen is, komt de oprot premie pas bij de volgende jaar opgaaf, dus begin 2017.
En dan moet ts er ook nog eens rekening mee houden bij het invullen van de belastingopgaaf volgend jaar over 2016.
En dan moet ts er ook nog eens rekening mee houden bij het invullen van de belastingopgaaf volgend jaar over 2016.
Meestal, na ontslag duurt het 6-8 weken voordat je al je verrekeningen hebt gehad en krijg je dan alsnog een specificatie (tenminste, dit is mijn ervaring). Er kunnen reserveringen zijn voor ziektedagen bijvoorbeeld zolang niet ziek geweest is x% extra uitbetalen, een eindejaarsbonus, een oprotpremie of noem maar iets..
Je krijgt dus meer Netto dan van UWV dan dat je van je werkgever per maand kreeg?
En je bent bang dat het UWV dat ooit gaat terugvragen toch?
Dan is het toch heel simpel? Zet datgene wat UWV te veel heeft betaald op een spaarrekening of iets dergelijks, heb je het altijd paraat als ze het terug vragen. Problem solved
En je bent bang dat het UWV dat ooit gaat terugvragen toch?
Dan is het toch heel simpel? Zet datgene wat UWV te veel heeft betaald op een spaarrekening of iets dergelijks, heb je het altijd paraat als ze het terug vragen. Problem solved
Computer says no
Pagina: 1