De iPad van mijn opa heeft een heel erg vreemd probleem: na een update naar iOS 9.3, krijgen we 'm onmogelijk meer geactiveerd. Na het aanzetten, unlocken en kiezen van WiFi-netwerk wordt naar het Apple ID en wachtwoord gevraagd waarmee de iPad geactiveerd is. Er wordt een hint gegeven naar de Apple ID (j****@h*****.nl) en tevens is dat het enige Apple ID dat ooit op die iPad geactiveerd is geweest. Echter, zodra we het ID en wachtwoord invoeren krijgen we deze foutmelding:

Het wachtwoord klopt, want bij het invoeren van een willekeurig wachtwoord komt er een andere melding:

Ik kan gewoon inloggen op icloud.com met deze gegevens. De iPad staat geregistreerd in 'Find my iPhone'.
Wat vervolgens geprobeerd is:

Het wachtwoord klopt, want bij het invoeren van een willekeurig wachtwoord komt er een andere melding:

Ik kan gewoon inloggen op icloud.com met deze gegevens. De iPad staat geregistreerd in 'Find my iPhone'.
Wat vervolgens geprobeerd is:
- Via icloud.com de iPad uit het account verwijderen zodat de activation lock eraf gaat.
- Werkt niet, lock blijft, iPad is wel weg uit het account en blijft dat ook.
- iPad in recoverymodus en via iTunes restoren
- Werkt niet, na restore exact hetzelfde issue.
- Apple bellen
- Support snapt er niets van. Ze zeggen dat dit dan het verkeerde Apple ID is, maar dat lijkt me praktisch onmogelijk, er is geen ander Apple ID en de iPad geeft als hint het bekende Apple ID waarmee we inloggen. Zeggen dat we met de aankoopbon erbij terug moeten bellen zodat de lock eraf kan. Aankoopbon hebben we echter niet meer, is 4 jaar geleden gekocht.