Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
De iPad van mijn opa heeft een heel erg vreemd probleem: na een update naar iOS 9.3, krijgen we 'm onmogelijk meer geactiveerd. Na het aanzetten, unlocken en kiezen van WiFi-netwerk wordt naar het Apple ID en wachtwoord gevraagd waarmee de iPad geactiveerd is. Er wordt een hint gegeven naar de Apple ID (j****@h*****.nl) en tevens is dat het enige Apple ID dat ooit op die iPad geactiveerd is geweest. Echter, zodra we het ID en wachtwoord invoeren krijgen we deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6i97U86.png

Het wachtwoord klopt, want bij het invoeren van een willekeurig wachtwoord komt er een andere melding:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mXrAwWW.jpg

Ik kan gewoon inloggen op icloud.com met deze gegevens. De iPad staat geregistreerd in 'Find my iPhone'.

Wat vervolgens geprobeerd is:
  • Via icloud.com de iPad uit het account verwijderen zodat de activation lock eraf gaat.
  • Werkt niet, lock blijft, iPad is wel weg uit het account en blijft dat ook.
  • iPad in recoverymodus en via iTunes restoren
  • Werkt niet, na restore exact hetzelfde issue.
  • Apple bellen
  • Support snapt er niets van. Ze zeggen dat dit dan het verkeerde Apple ID is, maar dat lijkt me praktisch onmogelijk, er is geen ander Apple ID en de iPad geeft als hint het bekende Apple ID waarmee we inloggen. Zeggen dat we met de aankoopbon erbij terug moeten bellen zodat de lock eraf kan. Aankoopbon hebben we echter niet meer, is 4 jaar geleden gekocht.
De iPad is nu praktisch een baksteen en ik ben na 3 uur klooien ten einde raad. Wie kan 'm redden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Volgens mij is dit probleem mogelijk te verhelpen met een update naar iOS 9.3.1 via DFU en voor activatie het wachtwoord veranderen via iCloud.com.

Een normale herstel via iTunes gaat ws niet werken net als recovery. Je moet echt DFU gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
supersnathan94 schreef op zondag 17 april 2016 @ 00:53:
Volgens mij is dit probleem mogelijk te verhelpen met een update naar iOS 9.3.1 via DFU en voor activatie het wachtwoord veranderen via iCloud.com.

Een normale herstel via iTunes gaat ws niet werken net als recovery. Je moet echt DFU gebruiken.
Heb net even een guide gevolgd, de restore die ik noemde in OP was al met DFU-mode helaas. Ik heb 'm toen inderdaad geupdate naar 9.3.1, en dat bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Pintransactie terugzoeken en daarmee terug naar de winkel zodat ze de transactie kunnen opzoeken in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
ThinkPadd schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:22:
Pintransactie terugzoeken en daarmee terug naar de winkel zodat ze de transactie kunnen opzoeken in het systeem?
Ik heb inderdaad de transactie en het ordernummer nog (na een halfuur spitten in afschriften). Hij is online besteld. Echter kan ik de mail van die tijd niet meer vinden (heeft 'ie niet bewaard). Hij herinnert zich zelf niet welke winkel het was en de transactie geeft ook niets prijs. Maar wie weet:

[Afbeelding van transactie, niet meer relevant]

Ik ben in Web Archive naar de Pricewatch aan het kijken, wat toen de goedkoopste webshop was.

[ Voor 5% gewijzigd door DiedB op 17-04-2016 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ben erachter gekomen, was Winkelenmetvoordeel.nl, een webshop die failliet is...

De iPad is nu aan het restoren naar 8.4.1 via DFU mode, valt altijd te proberen.

Edit: helaas, error 3194 wanneer ik met een custom .ipsw de iPad probeer te restoren.

[ Voor 132% gewijzigd door DiedB op 17-04-2016 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
DiedB schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:35:
Ben erachter gekomen, was Winkelenmetvoordeel.nl, een webshop die failliet is...

De iPad is nu aan het restoren naar 8.4.1 via DFU mode, valt altijd te proberen.

Edit: helaas, error 3194 wanneer ik met een custom .ipsw de iPad probeer te restoren.
Ja dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Die wordt niet meer ondertekend dus dat werkt niet.

Heb je wel geheel de methode gevolgd die ik aangaf? Dus naast de DFU ook het wachtwoord veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
supersnathan94 schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:25:
[...]
Heb je wel geheel de methode gevolgd die ik aangaf? Dus naast de DFU ook het wachtwoord veranderen?
Dat heb ik niet geprobeerd, zal ik nu doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zorg ervoor dat de iPad geen verbinding met WiFi of een 3/4G netwerk heeft. Dus eventueel even de router van de stroom afhalen. IPad uitzetten, en wederom weer aanzetten. Kijk even of je dan alle stappen kunt doorlopen! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Bulldog schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:42:
Zorg ervoor dat de iPad geen verbinding met WiFi of een 3/4G netwerk heeft. Dus eventueel even de router van de stroom afhalen. IPad uitzetten, en wederom weer aanzetten. Kijk even of je dan alle stappen kunt doorlopen! Succes :)
Al gedaan, maar dan moet ik 'm op een computer aansluiten en op iTunes activeren. Dat heb ik geprobeerd maar iTunes geeft precies dezelfde foutmelding (Apple ID kan niet worden gebruikt om te activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyrus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09-2023
https://support.apple.com/en-us/HT206203

Misschien dat die laatste mogelijkheid je verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:06
Probleem heb ik op mijn iPhone 6S gehad bij activatie toen ik overstapte vanaf de iPhone 6.

Wachtwoord veranderd en het was opgelost. Ik hoop dat het voor je werkt, veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Wachtwoord veranderen hielp niet, exact dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
En je kan hem niet via iTunes activeren ? :), door hem aan een de computer / mac aan te sluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door Mektheb op 17-04-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Liep onlangs tegen hetzelfde probleem aan. Opgelost door op icloud.com in te loggen met mijn Apple id. Daarna werd het appleid wel herkend op mijn IPad.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 17-04-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Mocht het helemaal niet meer lukken en het is toevallig een 3g model. Dan kan je een weerstandje verwijderen dicht bij de cpu, daarna wordt de iPad opnieuw herkent als een wifi only model. 3g is dan weg maar je kan hem dan wel activeren zonder icloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Zie OP, via iTunes activeren leidt tot zelfde melding.

Via iCloud inloggen werkt prima maar de iPad blijft de foutmelding geven.

Is een WiFi-only model (iPad 4, WiFi, 16GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DiedB schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:17:
Zie OP, via iTunes activeren leidt tot zelfde melding.

Via iCloud inloggen werkt prima maar de iPad blijft de foutmelding geven.

Is een WiFi-only model (iPad 4, WiFi, 16GB).
Misschien niet helemaal dezelfde situatie, maar: Ik had hier ongeveer een maand geleden hetzelfde gemieter met een iPad2 (WiFi/3G) op de avond dat 9.3 uitkwam (25-Maart 2016) en ik al m'n devices aan het testen ging.

De iPad2 was alleen maar ná een DFU weer aan de praat te krijgen zodat ik 'm als nieuw device kon configureren en kon aanmelden bij Apple. Ik moest het apparaat hiervoor wel middels de iCloud als zijnde "niet meer van mij" opgeven........

Om een DFU (Device Firmware Upgrade) te kunnen geven: Het komt vaak aan op "timing".
  • Kabel NIET aansluiten.
  • iPad helemaal UIT zetten.
  • De "Home" knop indrukken en ingedrukt houden, vervolgens de "power" knop indrukken en ingedrukt houden.
  • Na exact 10 seconden de "Power" knop loslaten, de Home knop vast blijven houden........ voor een seconde of 15.
  • iPad aansluiten op een MAC/PC met iTunes ...... En ding als 100% nieuw apparaat configureren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lukt het om in te loggen met een ander Apple ID?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyrus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09-2023
Dus ook al geprobeerd de ipad van de eigenaar zijn apple id te verwijderen zoals te lezen bij de link die ik plaatste. Apple beweert dat deze daarna niet meer om een wachtwoord vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik heb DFU 2 keer geprobeerd, precies volgens het stappenplan dat gegeven wordt. Het helpt niet.

Ander Apple ID geeft dezelfde foutmelding.

iPad is verwijderd uit iCloud, activation lock verdwijnt echter niet (ook niet na reboot en DFU). Zie ook OP, had ik als een van de eerste dingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je met het betreffende account inlogt op iCloud/Find My iPhone dan zie je ook daadwerkelijk dat device als zijnde geregistreerd?

Lijkt er nu meer op dat dat apparaat gewoon NIET van jou is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
wimmel_1 schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:07:
Lijkt er nu meer op dat dat apparaat gewoon NIET van jou is :P
Heb je de foto's en bijschrift in de OP gezien? Dat zou ik niet zo stellig durven beweren.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Napsju schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:13:
[...]

Heb je de foto's en bijschrift in de OP gezien? Dat zou ik niet zo stellig durven beweren.
Heb ik gelezen én gezien, maar schijnbaar is er dus óók nog steeds niet geprobeerd 't ding daar weg te krijgen en als 100% nieuw apparaat aan te melden.

Als je inlogt op een iCloud account dan kun je daar ook zien welke devices er geregistreerd zijn (Find My iPhone) én ze daar alsnog verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
wimmel_1 schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:17:
[...]

Heb ik gelezen én gezien, maar schijnbaar is er dus óók nog steeds niet geprobeerd 't ding daar weg te krijgen en als 100% nieuw apparaat aan te melden.

Als je inlogt op een iCloud account dan kun je daar ook zien welke devices er geregistreerd zijn (Find My iPhone) én ze daar alsnog verwijderen.
Lees het volledige topic eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pacificocean schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:34:
[...]

Lees het volledige topic eens door!
Done :)

Maar desalnietteplus staat er nérgens dat de registratie al verwijderd is geweest op de manier middels "Find My iPhone" onder het geregistreerde account.

Er is al wel een paar keer geprobeerd een ander wachtwoord in te stellen, maar dt werkt ook voor/bij de FBI niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-04-2016 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Misschien een andere stomme vraag, klopt je tijd en datum wel van de iPad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Laatst online: 17:59
Mektheb schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:45:
Hah! Met windows kan je dan de gekste dingen krijgen, dus wellicht de moeite waard om te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
wimmel_1 schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:43:
[...]

Done :)

Maar desalnietteplus staat er nérgens dat de registratie al verwijderd is geweest op de manier middels "Find My iPhone" onder het geregistreerde account.

Er is al wel een paar keer geprobeerd een ander wachtwoord in te stellen, maar dt werkt ook voor/bij de FBI niet :P
Dat is toch hetzelfde als verwijderen uit de icloud wat ts gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
wimmel_1 schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:43:
[...]

\/\/\/
DiedB schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:12:
Wat vervolgens geprobeerd is:
• Via icloud.com de iPad uit het account verwijderen zodat de activation lock eraf gaat.
Werkt niet, lock blijft, iPad is wel weg uit het account en blijft dat ook.
Mektheb schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:45:
Klopt. Logt ook in op WiFi-netwerk dus zou met NTP wel moeten syncen. Krijgt ook wel gewoon verbinding met activeringsserver want hij checkt het wachtwoord wel. Nu ook bij mij thuis geprobeerd, op een heel ander netwerk dus, exact hetzelfde probleem.

Wat een kutsituatie. Heb net een nieuwe besteld want hij kan echt niet langer zonder, is het enige apparaat dat hij heeft en waar hij mee om kan gaan en facturen moeten worden betaald, medische gegevens ingevoerd en mail moet worden beantwoord. We kunnen niet zomaar langs de Apple Store, die is heel ver (uur rijden) en dat moeten we echt samen doen (hij is te oud om dat alleen te doen, en kan het probleem ook niet goed uitleggen).

Ben echter de komende drie weken niet in de gelegenheid die kant op te komen en dat te doen. Hopelijk valt de oude te unlocken over een paar maanden, zodat 'ie nog verkocht kan worden.

Hebben jullie nog ideeën, hoe zou ik zonder aankoopbon hard kunnen maken dat de iPad van hem is? Hij is de enige eigenaar geweest, als dat het makkelijker maakt. Ik heb een rekeningafschrift met de betaling en aankoopdatum. Ik heb toegang tot de iCloud die voor de update aan de iPad gekoppeld was en alle foto's die ermee zijn gemaakt (via een Google Photos-backup). Doos niet meer aanwezig.

[ Voor 22% gewijzigd door DiedB op 18-04-2016 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Nare situatie, maar ik heb ook een soortgelijke situatie meegemaakt.

Is de Apple ID die destijds op de iPad gebruikt is, ooit eens veranderd? Weet je 100% zeker dat de Apple ID, die door de iPad wordt weergegeven, dezelfde Apple ID is (qua letters, cijfers), waar je nu mee kan inloggen? Om een voorbeeld te geven:

Het e-mailadres dat op de iPad wordt weergegeven is: j****@h*****.nl.
Je geeft aan dat je met bovenstaand Apple ID kan inloggen op iCloud. Maar is dit ook dezelfde Apple ID dat weergegeven wordt op de iPad? Misschien is de Apple ID wel eens in het verleden gewijzigd, van (voorbeeld) jdiedb@hotmail.nl naar een nieuwere e-mailadres wat ook met de j begint, zoals jdiedc@hotmail.nl.

Ik heb dat wel eens meegemaakt. Ik had vroeger een iPhone 5, waarbij mijn Apple ID hetzelfde was als mijn hotmail account. Aangezien ik mijn hotmail account wou gaan verwijderen, heb ik mijn Apple ID gewijzigd naar een ander e-mailadres. De iPhone was gejailbreaked, en toevallig was deze na een paar dagen gecrasht, waardoor ik hem in DFU modus moest herstellen. Eenmaal hersteld, de setup doorgelopen en ik kwam in de activation lock terecht. Hier stond dus mijn oude (Apple ID) e-mailadres op in de vorm van r*****@h******.com. Gelukkig voor mij duurde het nog een kleine 2 maanden voordat hotmail mijn account definitief verwijderd had. Ik moest mijn Apple ID weer wijzigen naar het oorspronkelijke adres, en zo kon ik de activation lock ervan af halen.

Als de Apple ID wel eens gewijzigd is, zou dat waarschijnlijk ook de reden zijn, waarom je hem niet van de lock af kan halen. De foutmeldingen die ik in je eerste post zie, heb ik destijds ook gekregen.

Misschien eens even een idee om na te checken of de Apple ID weleens gewijzigd is. Je kunt Apple Support ook bellen, zij kunnen dit vast ook voor je nakijken.

Zo te lezen heb je alles ook al geprobeerd. Het lijkt me dus ook kansloos om steeds opnieuw te gaan herstellen, want dat heeft toch geen nut.

[ Voor 9% gewijzigd door MysticX op 18-04-2016 01:41 ]

hi!

Pagina: 1