Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danzejj
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik krijg alleen 5.1 geluid door mijn koptelefoon als ik hem direct in zijn 6,3mm plug voor in de versterker steek. Als de koptelefoon actief is kan ik niet van geluidsmodus wisselen. Alle opties om de geluidsmodi te wisselen geven alleen de weergave PHONES IN.

Het werkt prima met speakers. Is het mogelijk om de koptelefoon in stereo te laten werken?

Ik kan me alleen nog bedenken om een adapter te halen van 6,3mm naar 2x 3,5mm, om het in de naastgelegen 3,5mm plugs te proberen. Ik ga ervan uit dat deze bestaan in ider geval.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Foobar2000
PC (HDMI uit) -> AVR70 -> Samsung TV
AVR 70 ingang PHONES voor, 6,3mm met Sennheiser HD 700

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Alles naar mijn idee, ik heb de online handleiding geprobeerd en daar kon ik niets relevants vinden, alleen hoe ik de koptelefoon uberhaupt kon laten werken door de speakers uit te zetten.

Ik heb de onboard audio gebruikt en daar was het wel stereo in Foobar, ter controle.

http://harman-kardon.cz/manual/harman-kardon-avr-70.pdf

-
Mocht ik iets cruciaals gemist hebben, mijn excuses alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door danzejj op 16-04-2016 22:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:14

FCC

En als je een andere bron gebruikt (desnoods radio)? Kan je dan wel stereo selecteren? Wellicht komt het door het HDMI-signaal of zo...
(en voor zover ik zie zijn het cinch-aansluitingen i.p.v. 3,5 mm jacks naast de phone uitgang ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danzejj
FCC schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:18:
En als je een andere bron gebruikt (desnoods radio)? Kan je dan wel stereo selecteren? Wellicht komt het door het HDMI-signaal of zo...
(en voor zover ik zie zijn het cinch-aansluitingen i.p.v. 3,5 mm jacks naast de phone uitgang ;))
Ten eerste, bedankt voor je reactie!

Ik heb het vanochtend voor ik van huis vertrok geprobeerd, ik heb een laptop met HDMI aangesloten en daar doet hij hetzelfde op. Toen heb ik het met optische kabels geprobeerd vanuit de desktop, deed exact hetzelfde.

Ik ben van plan om HK vanavond maar eens te vragen, kijken wat zij zeggen.

Ben ondertussen stiekem maar eens naar een DAC en Amp gaan kijken, hopelijk kan ik daar een oplossing in vinden en tegeiljkertijd een mooie stap voorwaarts zetten op audio gebied.

En volgens mij heb je ook gelijk over de cinch aansluting :)

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Geen dank hoor, graag gedaan.
Maar met een andere bron bedoelde ik iets anders dan een computer of laptop en zeker anders aangesloten dan met HDMI. Heb je geen cd-speler ofzo die je aan kan sluiten (je telefoon misschien)?

DAC en amp is natuurlijk ook leuk speelgoed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danzejj
FCC schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:49:
Geen dank hoor, graag gedaan.
Maar met een andere bron bedoelde ik iets anders dan een computer of laptop en zeker anders aangesloten dan met HDMI. Heb je geen cd-speler ofzo die je aan kan sluiten (je telefoon misschien)?

DAC en amp is natuurlijk ook leuk speelgoed :*)
Bedoel je de telefoon aan de versterker hangen en dan afspelen over de koptelefoon? Dat deed hetzelfde, gaf het rare uiteenlopende geluid dat ik als 5.1 ervaar. Ik accepteer de situatie zoals hij nu is, ondertussen ben ik nu al op zoek naar de volgende stap die ook een oplossing bied aan dat dit probleem.

Ik heb ondertussen ook een behoorlijk aantal DACs en Amps zitten bekijken, dat lijtk me ook een ongelofelijk ingewikkeld verhaal (als noob dan, haha).

Vind je het erg als ik je een PM stuur en wat meer uitleg geef over mijn situatie, misschien dat je me wat kan helpen om vooruit te komen? Geen idee of je ervaring hebt met geluidskaarten verder, dus zeg maar als t niet uitkomt :)

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Heb weinig ervaring met geluidskaarten maar heb het idee dat er bij jou iets 'redelijk' simpels is. (verkeerde instelling of zo)
PM mag, hou wel van zoekplaatjes ;)

Pagina: 1