4k displayport monitor aansluiten op Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste Tweakers

Ik heb een aantal weken geleden beslist om de overstap te maken van Windows naar Mac. Daarom kocht ik een Macbook pro 13.3" (early 2015 met Thunderbolt 2). Omdat het scherm toch wat aan de kleine kant is voor bureauwerk heb ik beslist om een 4k scherm aan te kopen (pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart).

Nu ben ik al de hele ochtend aan het uitpluizen welke kabel ik nu juist nodig om het scherm optimaal aan te sluiten. Echter zie ik door het bos de bomen niet meer. HDMI lijkt geen optie gezien de refresh rate dan gelimiteerd word tot 30Hz.

Klopt het dat ik gewoon een mini displayport naar displayport kabel kan gebruiken en de mini displayport kant op een thunderbolt port kan aansluiten (poorten zien er exact hetzelfde uit)? Of heb ik een speciale adapter nodig die van thunderbolt naar mini displayport converteert?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Daan5000 op 16-04-2016 14:39)

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:43

swv

Daan5000 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:31:
Klopt het dat ik gewoon een mini displayport naar displayport kabel kan gebruiken en de mini displayport kant op een thunderbolt port kan aansluiten (poorten zien er exact hetzelfde uit)?
Ja
Of heb ik een speciale adapter nodig die van thunderbolt naar mini displayport converteert?
Nee

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:43

swv

Daan5000 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:31:
Klopt het dat ik gewoon een mini displayport naar displayport kabel kan gebruiken en de mini displayport kant op een thunderbolt port kan aansluiten (poorten zien er exact hetzelfde uit)?
Ja
Of heb ik een speciale adapter nodig die van thunderbolt naar mini displayport converteert?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021