Licentie overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Goedemorgen,

Ik heb een tweedehands pc gekocht waar ik graag een schone versie van Windows 10 op wil zetten. Nu is de situatie als volgt:

In de gekochte pc zitten 2 harde schijven:
- een ssd
- een standaard hdd

De vorige eigenaar heeft hier Windows 10 op gehad en dit staat nog steeds geïnstalleerd op 1 van de schijven. Als ik de pc opstart krijg ik zijn gebruikersnaam maar hier kan ik niet op inloggen (ik heb het wachtwoord niet).

Nu heb ik uit een oude laptop van mij de harde schijf gehaald (Windows 7) en deze in de pc gestoken. Met deze harde schijf heb ik de pc vervolgens opgestart zodat ik met mijn "oude Windows 7 licentie" kan inloggen. Vervolgens heb ik deze versie ge-update naar Windows 10.

Nu heb ik dus 2 Windows installaties waarvan 1 van de 2 licenties van mij is (het is een OEM en hoort eigenlijk niet in deze pc). Hoe pak ik dit het handigst aan om de vorige gebruiker zijn versie te verwijderen en dan via "mijn licentie" een schone installatie te doen (op de SSD, niet op mijn oude harde schijf)? Is dit überhaupt mogelijk? Als ik de pagina met systeemspecs erbij pak staat daar ook nog een acer logo (van de oude laptop) terwijl er niks van Acer in de pc zit.

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb omschreven en dat iemand kan helpen.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43
Je kunt via Microsoft de W10 media creation tool downloaden en een bootable usb stick maken.
Daarmee kun je Windows opnieuw installeren op bv de SSD.
Je bent er geen code voor nodig omdat het hardware id bij Microsoft bekend is. (Uitgaande van een legale versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gewoon schone installatie doen. Je zult als het goed is niet eens een code hoeven invoeren, de hardware wordt herkend als systeem waarop Windows 10 heeft gedaan, en wordt automatisch geactiveerd.

Wordt wel om een code gevraagd, dan kun je gewoon de Windows 7 key gebruiken (sinds de 1511 update voor windows 10 althans, en die heb je als je windows 10 nu download)

Downloaden kan met het hulpprogramma: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mogelijk ongetwijfeld, maar mogen doet het niet. Jouw Win7 licentie is OEM en dat mag zoals je zelf al aangeeft niet op die PC.

Wat voor licentie was die van de vorige eigenaar? Als ik daar Acer hoor en het is geen Acer vermoed ik ook een OEM en dus een illegale. Je kunt proberen hoe ver je komt, maar volgens mij ga je ergens zonder legale licentie werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Wat voor licentie de vorige eigenaar had durf ik niet te zeggen, kan ik dat ergens nakijken?

Als ik moet gokken gok ik dat hij ook een OEM licentie heeft gehad omdat het als een geassembleerd systeem (incl Windows) is aangeschaft.

Het Acer logo komt van mijn oude laptop.

Als ik het goed begrijp zou ik dus zonder mijn oude harde schijf te gebruiken een schone installatie doen vanaf de ssd en dan een legale licentie hebben die zit ingebakken in de hardware (om het zo maar te zeggen?)

Bedankt voor de snelle reacties allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Je kan de oude gebruiker toch ook vragen om zijn wachtwoord te geven? Of hem vragen een account voor je te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-10 06:26
Als je geen wachtwoord heb van een administrator in windows dan zijn er speciale tools beschikbaar waarmee je kan booten en het administrator wachtwoord kan resetten. Dit is de meest gemakkelijke oplossing voor jou probleem. Hoef je ook niet al die moeite in te steken om alles opnieuw te installeren.
Of 15 minuten voor het wachtwoor resettool of een paar uren aan herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Het is gelukt met een schone install vanaf een cd met Windows 10. Er werd om een code gevraagd maar dit kon worden overgeslagen. Eenmaal geïnstalleerd en ingelogd met nieuw profiel staat er dat het een geactiveerde versie van Windows betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-10 06:26
Heel mooi. Een schone installatie is wel het meeste beste scenario.
Pagina: 1