Toon posts:

Wordpress te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komt vast bekend voor, het internet staat er vol mee, klachten dat wp traag zou zijn.

Wordpress wordt weliswaar geprezen om zijn simpelheid maar ik hoor voornamelijk klachten dat het vooral traag is omdat de core een zooitje is.

Zijn er geen andere CMS alternatieven beschikbaar die over de zelfde simpelheid beschikken maar in de basis performance als prioriteit hebben?

Hoe is WordPress nog enigszins snel te krijgen zonder overdreven te moeten optimaliseren? Voor een simpele site is WP misschien weer overkill?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
overdreven optimaliseren?

Heb je de WP Supercache plugin al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Een grote verbetering krijg je door middel van een paar plugins die alles automatisch voor je optimaliseren. Zoals bijvoorbeeld de WP Smush plugin die je images optimaliseerd op het moment dat je ze upload, de WP supercache plugin die hierboven werd genoemd, maar ook bijvoorbeeld wp-optimize die je revisies etc uit de database verwijderd waardoor je site weer dat stapje sneller gaat.

Het is geheel waar dat wordpress langzaam kan zijn, maar dit komt veelal doordat de meeste mensen de oude troep in de database laten rondslingeren in plaats van het op te ruimen. Of doordat er een overvloed aan plugins en widgets gebruikt word.

www.allerleidesign.nl -|- www.facebook.com/allerleidesign/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Makkelijkste oplossing: CloudFlare er voor zetten.

En anders een goede caching plugin als Cache Enabler van KeyCDN of W3 Total Cache, al heeft die laatste 100.000 opties en moet je weten wat je doet. Goede caching zorgt er voor dat er niet bij elke pagina meer PHP of database calls gedaan hoeven te worden en zou de site sneller moeten worden.

Als dat allemaal niet helpt kun je ook nog naar de hosting kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Wat in ieder gevel scheelt is heel kritisch zijn met installeren van plugins. Sommige plugins zijn simpelweg niet goed en vertragen de complete site.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of, afhankelijk van hoe handig je ermee bent en als je niet iets heel ingewikkelds nodig hebt, gewoon lekker zelf in elkaar klussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Hoe traag is je site dan dat dit een probleem voor je vormt? Hoeveel ms duurt een Response? En als je een kopie van je site lokaal draait, is het dan even traag?

Volgens mij ga je veel te kort door de bocht door zomaar te stellen dat wordpress traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat traag licht overdreven is. Met een van onze sites op wordpress merken we het wel, ondanks dat we het behoorlijk geoptimaliseerd hebben, maar dat komt meer omdat de functionaliteit die we aanvankelijk voor ogen hadden geheel anders is geworden en we het echt om WP heen hebben moeten bouwen. Maar voor de meeste huis, tuin en keuken sites is WP echt wel snel zat en ligt de bottleneck vaker bij de hosting dan bij WP.

Maar het kan zeker sneller en er wordt een hoop code geladen die men vaak niet eens gebruikt, wat ik ook veel zie is dat men een wordpress theme koopt met allerlei functionaliteit, vervolgens 80% van de functionaliteit niet gebruikt maar wel de achterliggende code erin laat zitten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan scripts die op elke pagina geladen worden om gebruik te maken van google maps, maar vervolgens nergens een map te tonen dmv google. Of een groot gedeelte aan CSS die niet gebruikt wordt.

Wil je het echt snel laten laden dan kun je uiteraard beter een statische pagina bouwen zonder CMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Het ligt er compleet aan wat je wilt; als je een simpele site met weinig bezoekers hebt; gewoon lekker wordpress gebruiken.

Als je duizenden bezoekers per dag gaat verwachten moet je inderdaad meer investeren in caching, optimalisatie en wellicht meer statische content aanbieden.

Dus; wat moet de site doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 23:34
Ik moet zeggen dat ik dit topic vandaag tegen kwam eigenlijk omdat ik aan het kijken was waarom het weblog met wp van mijn vrouw een server response heeft van bijna 3 seconden.
Bovenstaande dingen uitgevoerd en wat ik nu zie is wel degelijk verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 10:02
Ook veel last van gehad, nu W3TC, Wordfence erbij en een CDN. (keycdn.com omdat die meest betaalbaar is). Nu word 80% van alle content delivered via hun. Ok je hebt Cloudflare, maar vind die zelf niet fijn voor mijn bezoekers, omdat ik er zelf al een hekel aan heb als ik een website tegenkom met hun CDN.

Moet zeggen dat mijn scores (page-load, etc) van C naar A+ zijn gegaan.

Tip: https://gtmetrix.com/

Erg handig, heeft ook een WP plugin zodat je vanuit de AdminCP de tests doet. Geeft je een mooi rapport over wat te verbeteren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-10 16:42
Ik zou je netwerkverkeer eens bekijken als je naar je WP kijkt en checkt of 't PHP die langzaam is of externe bronnen. Vriend van me had een WP blog waarvan hij de zelfde klacht had, bleek uiteindelijk totaal niet om WP zelf te gaan maar om assets.

gtmetrix test dat ook, maar via je netwerkverkeer kun je makkelijker testen als je dingen aan/uit zet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

slijkie schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:38:
Ook veel last van gehad, nu W3TC, Wordfence erbij en een CDN. (keycdn.com omdat die meest betaalbaar is). Nu word 80% van alle content delivered via hun. Ok je hebt Cloudflare, maar vind die zelf niet fijn voor mijn bezoekers, omdat ik er zelf al een hekel aan heb als ik een website tegenkom met hun CDN.
Want? Waaraan herken je dat dan? In principe veranderd je de DNS van je domain en zul je nergens aan kunnen zien of het via CloudFlare loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 10:02
André schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:56:
[...]

Want? Waaraan herken je dat dan? In principe veranderd je de DNS van je domain en zul je nergens aan kunnen zien of het via CloudFlare loopt.
Vaak last van false-positives vind ik zelf. Dan krijg ik als gewone gebruiker een cloudflare scherm te zien om te bevestigen dat ik 'human' ben. En dat vind ik vervelend.

Maar zoals gezegd, dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en meningen.

EDIT: ookal gaat het hier mij voornamelijk met CDN, met keycdn hoef ik geen DNS te wijzigen en blijft dat onder eigen beheer.

[ Voor 11% gewijzigd door slijkie op 22-04-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:11

Jiffy

God, you're ugly!

Ik ken het probleem, al wil ik daar WP zeker de schuld niet van geven wegens een N=1 ervaring.

Tot voor kort had ik geen enkele ervaring met WP, wel met Joomla. Ik heb echter het beheer van de website van ons bedrijf overgenomen van degene die dat ding gemaakt had (en daar, zo bleek, totaal geen kaas van had gegeten). De site was enorm traag, naast de vele andere dingen die er aan mankeerden.

Na inhoudelijk orde op zaken te hebben gesteld, ben ik me bezig gaan houden met de abonimabele prestaties (~4,6 sec bij GTmetrix). Afbeeldingen smushen, cache installeren, overbodige plugins verwijderen, andere plugins vervangen, overbodige data verwijderen en nu zit ik op 2 sec. Als ik Javascript ook nog defer zit ik op 1 sec, maar dan werken de op enkele pagina's gebruikte simple tooltips niet meer. Daar moet ik dus nog even naar kijken...

Mijn conclusie: een WP-site kan enorm traag zijn, maar dat ligt naar mijn idee aan de gebrekkige afstelling door de beheerder van die site.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Het maakt ook nogal uit waar je WP neerzet. Ik host ook een WP site op een simpele dualcore TransIP VPS, performance is niks mis mee. MySQL is getuned, tabellen zijn InnoDB en PHP is voorzien van Zend Opcache, verder niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
_JGC_ schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:42:
Het maakt ook nogal uit waar je WP neerzet. Ik host ook een WP site op een simpele dualcore TransIP VPS, performance is niks mis mee. MySQL is getuned, tabellen zijn InnoDB en PHP is voorzien van Zend Opcache, verder niks speciaals.
Het begint inderdaad al bij, waar host ik mijn website? Wat voor hardware word daar gebruikt?

Ik heb in het verleden een WordPress MS installatie neergezet, welk 300 sites draait, die zonder traagheid nu nog functioneert. Hierbij heb ik nauwelijks caching ingezet en heb ik enkel de klanten lichtelijk opgevoed hoe zij afbeeldingen e.d. moeten uploaden.

Tools zoals Google Pagespeed Insights helpen, mits je het regelmatig gebruikt, om je website snel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 23:41

P_Tingen

omdat het KAN

Zelf heb ik een tijdje w3 total cache gebruikt maar ik verdwaalde een beetje in de opties. Nu ben ik overgestapt naar Fastest Cache en die bevalt prima.

Met P3 (Plugin Performance Profiler) kun je zien hoeveel impact je plugins hebben op de laadtijd.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1