Gebruikte banden verkocht als nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:24
Had 2 nieuwe banden nodig voor mijn auto dit jaar, meteen ook 4 voor de auto van de vriendin besteld, die van haar zien er echt hagelnieuw uit heel mooi zwart, kleur strepen over de band en aan de zijkant alle stoppel pinnetjes.

Nu naar mijn banden... de banden waarmee ik al 1 jaar rij zien er bijna nog beter uit. Of ik ben gewoon gek daarom vraag ik om de mening van andere, echter wat ik al raar vind is dat er geen kleurstreep over deze banden loopt, en iedere band die ik de afgelopen 13 jaar gekocht heb heeft dit gehad.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30tmcz9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25f3yc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2nhnuxh.jpg

(wil de webshop voordeel van de twijfel geven vandaar ik geen naam noem van de shop)

Ik heb zelf het gevoel dat iemand deze banden gekocht heeft 50-200km ermee heeft gereden en dan gebruikt gemaakt heeft van zijn 14 dagen retour recht.

Zo moeten ze dus uitzien nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://h-a.d-cd.net/76e7e68s-960.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Cyclonic op 16-04-2016 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Zo heb je ze ontvangen? Dan zijn ze inderdaad gebruikt ja. Nieuwe banden hebben ook kleine rubberen stekeltjes, duidelijk te zien is dat ze bij de banden van jou zijn versleten.

Opzich kan dit voorraad zijn wat eruit moest. Iemand die banden heeft besteld, heeft geretourneerd om wat voor een reden en de webshop het weer verkocht heeft.

Kijk eens aan de zijkant van de band, daar behoort een 4 cijferige code te staan, volgens mij staat er 1315? Dan zouden dat banden uit 2015 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 05:07:
Zo heb je ze ontvangen? Dan zijn ze inderdaad gebruikt ja. Nieuwe banden hebben ook kleine rubberen stekeltjes, duidelijk te zien is dat ze bij de banden van jou zijn versleten.

Opzich kan dit voorraad zijn wat eruit moest. Iemand die banden heeft besteld, heeft geretourneerd om wat voor een reden en de webshop het weer verkocht heeft.

Kijk eens aan de zijkant van de band, daar behoort een 4 cijferige code te staan, volgens mij staat er 1315? Dan zouden dat banden uit 2015 kunnen zijn.
Ja heb ze zo inderdaad ontvangen, klopt inderdaad dat ze 13/2015 zijn, webshop beweerde echter dat ze maximaal 2 jaar oud mogen zijn met productie... echter dit is een testwinnaar band op een van de meest voorkomende maten 205 55 r 16. De 4 banden van mijn vriendin zijn uit 8/2016.

Had dit pas gemerkt ook toen ik al bij de afspraak was voor te wisselen... leuke extra kostenpost aangezien de velgen al van de winterband af waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Officieel mogen banden maximaal 5 jaar oud zijn. Vooral bij campers wordt dat heel streng gehanteerd. Rubber droogt namelijk, en in een band gaat dat droogtescheurtjes geven. Als de prijs er naar was (Goedkoper dan nieuwprijs) dan is er niet zoveel om zorgen over te maken. Die banden kunnen wellicht 1000 tot 3000km hebben gereden, maar dat maakt het mogelijk nog geen slechte band.

Ze zijn definitief ook gebruikt, je kunt het vet ook zien rondom de band. Dat smeren ze erop als het gemonteerd wordt op een velg, zodat de band makkelijker 'sluit' rondom. Het vet spoelt bij een volgende wasbeurt er gewoon weer vanaf.

Het bestellen van 2 banden is ook ongewoon, de meeste mensen gaan toch echt voor een complete set (4 stuks). Wellicht dat je een oudere voorraad hebt gehad, maar dat moeten ze melden (vind ik). :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 16-04-2016 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 05:24:
Officieel mogen banden maximaal 5 jaar oud zijn. Vooral bij campers wordt dat heel streng gehanteerd. Rubber droogt namelijk, en in een band gaat dat droogtescheurtjes geven. Als de prijs er naar was (Goedkoper dan nieuwprijs) dan is er niet zoveel om zorgen over te maken. Die banden kunnen wellicht 1000 tot 3000km hebben gereden, maar dat maakt het mogelijk nog geen slechte band.

Ze zijn definitief ook gebruikt, je kunt het vet ook zien rondom de band. Dat smeren ze erop als het gemonteerd wordt op een velg, zodat de band makkelijker 'sluit' rondom. Het vet spoelt bij een volgende wasbeurt er gewoon weer vanaf.

Het bestellen van 2 banden is ook ongewoon, de meeste mensen gaan toch echt voor een complete set (4 stuks). Wellicht dat je een oudere voorraad hebt gehad, maar dat moeten ze melden (vind ik). :)
Als deze inderdaad goedkoper waren en het erbij stond had ze bewust ook niet gekocht. Ik wil gewoon nieuwe banden en daar heb ik ook voor betaald. Maandag gaan deze gewoon retour, en als ze moeilijk doen met mijn geld open ik gewoon een geschil aan bij PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Nieuwe banden horen er zoals hierboven uit te zien, daarom die verf en die nippeltjes op de banden. Vroeger zat dat er allemaal niet op, maar juist ingevoerd om deze onzin te voorkomen. Zou ze ook retour doen.

Heb zelf gemerkt dat online banden kopen niet goedkoper is dan bij een bandengarage, zeker als je daar vaker komt doen ze niet moeilijk over korting of uitbalanceren/monteren kosteloos uit te voeren. En dan heb je bij problemen tenminste ook garantie, of service als je een lekke band hebt. Zo had ik laatst een lekke band en heeft die gratis gerepareerd. Of een lekkende velg, doet die dan ook voor paar euro weer opnieuw monteren en balanceren. En zo zal ik daar de volgende keer weer banden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 13:33

Bommes

Capo del formaggio

Officieel mogen banden maximaal 5 jaar oud zijn. Vooral bij campers wordt dat heel streng gehanteerd.
Er is geen enkele regelgeving die de leeftijd van banden beschrijft.
Die 5 jaar die jij noemt is dus onzin.

En voor wat betreft campers/caravans: meestal wordt er na een jaar of 6 geadviseerd om ze te vervangen. De reden van dit advies heeft meer een commerciële achtergrond dan een andere.
Ja er onstaan droogte scheurtjes maar dit ontstaan eerder bij een band die bijvoorbeeld veel in de zon staat/rijd dan dat dit enkel op leeftijd gebeurd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Het bestellen van twee banden is echt niet ongewoon hoor. Ik vervang de banden op mijn auto ook meestal per twee. Als de achterbanden versleten zijn laat ik de voorbanden achterop monteren en voor laat ik dan nieuwe banden monteren. Ik zal denk ik niet de enige zijn die dit op deze manier doet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

sjaool schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:40:
[...]

Het bestellen van twee banden is echt niet ongewoon hoor. Ik vervang de banden op mijn auto ook meestal per twee. Als de achterbanden versleten zijn laat ik de voorbanden achterop monteren en voor laat ik dan nieuwe banden monteren. Ik zal denk ik niet de enige zijn die dit op deze manier doet. ;)
Je kunt het beter andersom doen, je achterbanden zijn het belangrijkste (soort aandrijving maakt niet uit).

Over degene die zei dat banden online niet goedkoper zijn dan bij de bandenboer, mijn toekomstige banden bestel ik toch fijn online, heb ik 2 banden voor de prijs van eentje van de bandenboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mark-k schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:30:
[...]

Je kunt het beter andersom doen, je achterbanden zijn het belangrijkste (soort aandrijving maakt niet uit).

Over degene die zei dat banden online niet goedkoper zijn dan bij de bandenboer, mijn toekomstige banden bestel ik toch fijn online, heb ik 2 banden voor de prijs van eentje van de bandenboer.
Leg uit? Waarom zijn de achterbanden het belangrijkst? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Er is mij altijd geleerd dat de banden die voor de aandrijving zorgen het hardste slijten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:50
Omdat onderstuur makkelijker te corrigeren is als overstuur. Als de achterkant uitbreekt moet je een redelijk ervaren bestuurder zijn om dit te corrigeren. Zeker als dit bijvoorbeeld het gevolg is van aquaplanning. Vandaar dat je de beste banden het beste achter kan plaatsen.

Dat de voorbanden harder slijten klopt (bij een voorwiel aangedreven auto), echter voor de veiligheid kan je het beste de banden met het meeste profiel achter plaatsen.

Uiteraard is alles relatief. Achter met 9mm profiel rijden en voor met 1,6mm is natuurlijk zowieso niet verstandig (speciaa bij nat weer).

[ Voor 36% gewijzigd door Rene op 16-04-2016 09:40 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Je haalt me de woorden uit de mond Rene

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Rene schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:38:
Omdat onderstuur makkelijker te corrigeren is als overstuur. Als de achterkant uitbreekt moet je een redelijk ervaren bestuurder zijn om dit te corrigeren. Zeker als dit bijvoorbeeld het gevolg is van aquaplanning. Vandaar dat je de beste banden het beste achter kan plaatsen.

Dat de voorbanden harder slijten klopt (bij een voorwiel aangedreven auto), echter voor de veiligheid kan je het beste de banden met het meeste profiel achter plaatsen.

Uiteraard is alles relatief. Achter met 9mm profiel rijden en voor met 1,6mm is natuurlijk zowieso niet verstandig (speciaa bij nat weer).
Instructiefilmpje met een vergelijking die je gelijk overduidelijk aantoont. Het gaat om de balans, als je de achterkant eenmaalt kwijt bent, dan is er geen houden meer aan.

YouTube: Why fit new or less worn tyres on the rear?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is dan duidelijk en informatief, bedankt. :)
Gelukkig liggen er bij mijn kleine Daihatsu Cuore racemonster nu vier nieuwe banden om. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bommes schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:31:
[...]

Er is geen enkele regelgeving die de leeftijd van banden beschrijft.
Die 5 jaar die jij noemt is dus onzin.

En voor wat betreft campers/caravans: meestal wordt er na een jaar of 6 geadviseerd om ze te vervangen. De reden van dit advies heeft meer een commerciële achtergrond dan een andere.
Ja er onstaan droogte scheurtjes maar dit ontstaan eerder bij een band die bijvoorbeeld veel in de zon staat/rijd dan dat dit enkel op leeftijd gebeurd.
Precies dit. Bij een voertuig dat amper rijd is het wel slim om soms even te kijken hoe de vlag er bij hangt. Moet ik overigens zeggen dat ik liever op oude verdroogde kwaliteits banden rijd dan nieuwe Random Chinese meuk. Kan uit eigen ervaring vertellen dat je met versleten verdroogde/verharde goede banden meer grip hebt en je ook voorspelbaarder de grip verliest.

Verder is 4 banden tegelijk vervangen op een gewone auto eerder een uitzondering dan de regel. Als je door verschillende formaten banden niet van achter maar voor kan wisselen gebeurd het misschien wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Racing_Reporter schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:53:
[...]

Instructiefilmpje met een vergelijking die je gelijk overduidelijk aantoont. Het gaat om de balans, als je de achterkant eenmaalt kwijt bent, dan is er geen houden meer aan.

YouTube: Why fit new or less worn tyres on the rear?
Mooi instructief filmpje :) .

Voor de topicstarter: hoewel je geen nieuwe banden hebt ontvangen, zou ik ze niet zomaar retourneren. Je hebt al kosten gemaakt om ze op de velgen te laten plaatsen en die kosten kun je niet op de verkoper verhalen. Bovendien lijkt het erop dat de banden niet helemaal maar wel bijna nieuw zijn. Voor zowel jou als de verkoper zou de beste oplossing zijn dat je nog een beetje korting krijgt, bijvoorbeeld 20%. Deze oplossing bespaart jou de kosten van een tweede bandenwissel, bespaart de verkoper de kosten van de retourzending en het bespaart jullie allebei een hoop sores.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Behalve natuurlijk dat een band niet echt iets is dat je terugstuurt na montage tenzij er echt iets mee is. Dus bijvoorbeeld een hoogteslag in de band.

Wat zei de webshop?

Ik kan mij trouwens ook voor kunnen stellen dat de montagepartner hier een paar banden verwisseld heeft. Heb je ze daar laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Erg bedankt allemaal voor de reacties. Iedereen is het dus mee eens dat dit geen nieuwe banden zijn, de banden zijn bij mij thuis bezorgd geworden en ben zelf naar mijn garage gereden. De monteur begon met mijn winterbanden van de velg te halen en heeft mij daarna gehaald welke band dan nieuw zou moeten zijn. Vervolgens weer de winterbanden maar weer erop gezet omdat ik die banden niet vertrouwde.

De webshop is pas maandag weer open moest per mail foto's van de band sturen naar mijn gesprek, gingen om 17 uut dicht en het was al 10 voor 5 toen ik belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 21:01
Webshop kun je gerust noemen, want je bent duidelijk geflasht.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:43

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Die banden hebben volgens mij wel een flink stuk meer dan 50-200 km achter de rug. Ik heb toevallig onlangs nieuwe bandjes gehaald en deze zijn +-500 km (2-3 weken oud). De verfstrepen zijn nog duidelijk te zien in het profiel...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CfBwI39ihCw8wJNUFmg6N2ja/full.png

[ Voor 62% gewijzigd door The Bad Seed op 16-04-2016 15:53 . Reden: fix plaatje ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Bij online bandenshops zie ik vaak zo-goed-als-nieuw banden te koop staan die van nieuwe auto's afgehaald zijn. Dat gebeurt als de autokoper bijvoorbeeld lichtmetalen velgen met een andere bandenmaat wenst. Die losse banden met een paar kilometer slijtage gaan dan met korting de handel in. Wellicht heb je dat soort banden gekregen ipv echt nieuwe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Cyclonic schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 05:16:
[...]

Ja heb ze zo inderdaad ontvangen, klopt inderdaad dat ze 13/2015 zijn, webshop beweerde echter dat ze maximaal 2 jaar oud mogen zijn met productie... echter dit is een testwinnaar band op een van de meest voorkomende maten 205 55 r 16. De 4 banden van mijn vriendin zijn uit 8/2016.

Had dit pas gemerkt ook toen ik al bij de afspraak was voor te wisselen... leuke extra kostenpost aangezien de velgen al van de winterband af waren.
In NL zijn er geen regels m.b.t. productie datum. In Duitsland wel, daar mogen ze max 1 jaar oud zijn. Daarna worden ze afgestoten, veelal richting NL.

Hoewel ze krap een jaar oud zijn, de banden in kwestie zien ze er al gemonteerd/gebruikt uit. Getuige het residu bandenzeep op de wang. Je betaald en kiest voor een nieuwe band, tenzij anders overeen gekomen is met de webshop. Uit je verhaal maak ik op dat je gekozen hebt voor nieuwe banden.

Webshop confronteren, oplossing zoeken en/of ergens anders naar uitwijken.
Daarom ga ik altijd gewoon hier naar de lokale bandenshop waar we meer als 25 jaar komen, maken er mooie prijsjes van (zelfde prijs als webshop), voor wissewasjes kun je zo langs (even opnieuw balanceren bv.) en altijd meest recente banden (vaak 1 maand oud max.).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonic
Kleine Update: Aangezien ik dicht bij de Continental fabriek in Aken woon heb ik besloten om gewoon eens langs te rijden en een medewerker daar te vragen of ze eens naar deze band willen kijken. (Ik twijfelde niet meer en aangezien iedereen hier zegt dat ze gebruikt waren, maar ik wilde gewoon eens horen wat ze te zeggen hebben).

Ik had niet eens verwacht dat iemand me te woord zou staan, maar ik werd keurig netjes te woord gestaan en waren heel vriendelijk, maakte zelfs grappen van ja dat krijg je als je niet onze banden koopt! :p Maja heb wel hun Winterbanden erop zitten ;)

Medewerker kijkt naar de band en zegt al direct ja die 2 banden zijn gebruikt, geen twijfel over mogelijk. Ik heb mij hartelijk bedankt bij de mensen bij Continental.

Hierna werd ik nog Gebeld door Dunlop, naar aanleiding van mijn mail, deze bevestigde dat geen enkele nieuwe band de fabriek verlaat zonder verf markering op de band.

Nu eens afwachten wat ik vandaag te horen krijg van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 20:38
Duidelijk niet nieuw inderdaad. En wat vriendelijk van Continental :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:51:
Die banden hebben volgens mij wel een flink stuk meer dan 50-200 km achter de rug. Ik heb toevallig onlangs nieuwe bandjes gehaald en deze zijn +-500 km (2-3 weken oud). De verfstrepen zijn nog duidelijk te zien in het profiel...
[afbeelding]
Die verfstrepen zul je ook blijven zien tot het moment dat je de banden vervangt, ze zitten namelijk juist niet in het profiel maar in de band zelf. Op de foto van de TS zie je wel van die streepjes die op het profiel zelf zitten, die zijn na zoveel km weggesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.keesvangent.nl/templates/keesvangent/upload/afbeeldingen/Atlas_green_profiel.jpg

Zoals je kunt zien heeft een nieuwe band kleine uitsteeksels, die bij gebruik wegslijten. Jouw banden hebben dat echt niet en zijn voor teminste een paar duizend km dan ook gebruikt.

Wil niet zeggen dat de band na gebruik niet meer bruikbaar is, maar dan moet je ze niet verkopen als nieuw maar als gebruikt zijnde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latje21
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-06 14:36
Toevallig zag ik dit topic. Ik heb dezelfde ervaring meegemaakt blijkt nu...

Anderhalve maand geleden heb ik online 2 nieuwe banden gekocht (ook Dunlop Sport BluResponse, maar een andere maat) en laten afleveren bij een montagepunt. Na montage viel het mij op dat er geen 'verfstrepen' op zaten, maar ze zagen er wel 'nieuw' uit en heb ik aangenomen dat dit nieuwe banden waren. Achteraf dus naïef van mij... maar wel een goede leer voor de volgende keer!

Ben benieuwd welke webshop het bij Cyclonic betreft; hoewel ik het niet meer kan bewijzen, ga ik er nog wel melding van maken bij mijn webshop dat ik geen nieuwe banden heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Heb reactie van de webshop... volgens hun leverancier gaat het om nieuwe banden en de rest is gewoon vuil op de band. Maar ze willen wel de banden terug nemen.

Het gaat hier om BandenConcurrent, nog niet duidelijk of ik nieuwe krijg of geld terug maar duidelijk is dat er een blinde bij hun leverancier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Cyclonic schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:39:
Heb reactie van de webshop... volgens hun leverancier gaat het om nieuwe banden en de rest is gewoon vuil op de band. Maar ze willen wel de banden terug nemen.

Het gaat hier om BandenConcurrent, nog niet duidelijk of ik nieuwe krijg of geld terug maar duidelijk is dat er een blinde bij hun leverancier werkt.
Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met die zaak. Ik bestelde vaak banden bij BandenConcurrent en hun concurrent... Autobandenmarkt volgens mij.

Beiden erg goed bevallen, dit soort problemen iig nooit ervaren. Alleen een van de twee leverde uit NL dus vaak in een dag binnen, andere uit Duitsland dus aantal dagen wacht. Weet alleen niet meer welke nou welke was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Anoniem: 472287 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:41:
[...]

Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met die zaak. Ik bestelde vaak banden bij BandenConcurrent en hun concurrent... Autobandenmarkt volgens mij.

Beiden erg goed bevallen, dit soort problemen iig nooit ervaren. Alleen een van de twee leverde uit NL dus vaak in een dag binnen, andere uit Duitsland dus aantal dagen wacht. Weet alleen niet meer welke nou welke was...
Autobandenmarkt verzend vanuit Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
sjaool schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 08:40:
Jep alleen andersom.
Beste banden achterop :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyclonic schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:39:

Zijn geen nieuwe banden... het vet zit er nog om heen. Dat vet wordt erop gesmeerd om de band 'soepel' over de velg te krijgen. Daarnaast is het rubber ook aantoonbaar versleten, ik had dat echt niet geaccepteerd, maar ik bestel ook nooit via internet. Gewoon via een garage en die staan dan vaak nieuw & wel klaar om op de velgen te worden gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Normaal bestel ik ook altijd via mijn garage echt mijn vriendin heeft 195 45 r16 onder haar fiesta ST en die maat is lastig te krijgen of heel duur, dus ik dacht naja dan bestel ik mijn banden meteen mee. Die andere banden zien er wel uit of ze net uit de fabriek komen.

Maar goed ben al blij dat ze retour gaan zonder extra kosten, normaal zou ik het hier niet bij laten zitten maar aangezien mijn gezondheid op het moment heel slecht is wil ik hier niet al te veel energie en stress aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dfrenner schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:39:
[...]

Jep alleen andersom.
Even het topic teruglezen dan zie je dat dat al uitgebreid aan bod is geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Laatst ook paar keer gekocht bij Oponeo, ook prima, komt dan uit Polen met GLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Banden worden eindelijk morgen opgehaald.... heb nu gewoon bij mijn Garage de banden besteld en kunnen volgende week maandag op de auto, 10 euro uiteindelijk maar duurder maar wel splinternieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb al paar keer goeie ervaring met autobandenconcurrent.nl, mag ook gezegd worden. Zitten op flight forum in Eindhoven. Meestal zelfde dag besteld. Is wel gewilde banden die BluResponse, maar denk op moment ook wel een van de best te verkrijgen banden. Liggen er nu 80.000 op en nog bijna als nieuw, tja rij 55.000 km per jaar en ouwe regeling met 0,25 ct de kilometer en wil geen leasebak, dan maar zo.

Dus als deze de 160.000 gaan halen is het mijn nieuwe record, vorige banden hebben de 140.000 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:39:
[...]

Jep alleen andersom.
Voor minder slijtage uiteraard nieuwe banden achter leggen, maar voor de veiligheid toch echt voor erop, daar zit de aandrijving. Mits het geen achterwielaangedreven auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 17:00

Youk

Volvo For Life

Niet dus, beste banden altijd achteraan.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
New tires Front or Rear

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ja blijkbaar toch als ik zo lees op internet. Jaren werd verteld, in de jaren 80 las ik t al. Toen alle auto's overgingen van achterwielaandrijving naar voorwielaandrijving dat de nieuwe banden niet meer achter horen maar voor. Heb aan die voorwielaandrijving hype nooit mee gedaan en altijd achterwielaandrijving wezen blijven rijden.

En als ik dat filmpje zo kijk nog niet eens zo dom van me, met fwd ben je echt alle controle over t voertuig kwijt als die uitbreekt haha. Je kont heb je geen controle meer over, bij RWD kun je voor sturen en je achterkant bedienen met je gaspedaal en versnellingsbak. Beetje vergelijkbaar met een helikopter die zn rotor is verloren, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Geld terug halen bij Bandenconcurrent blijkt dus onmogelijk... claim ingedient maar bij paypal aangezien er niet meer wordt gereageerd op mijn mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Anoniem: 319464 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:00:
En als ik dat filmpje zo kijk nog niet eens zo dom van me, met fwd ben je echt alle controle over t voertuig kwijt als die uitbreekt haha. Je kont heb je geen controle meer over, bij RWD kun je voor sturen en je achterkant bedienen met je gaspedaal en versnellingsbak.
Nee hoor, ik heb wel eens gehad dat mijn achterkant uit brak en simpel gas bij geven trok de achterkant weer recht, de controle houden is juist erg makkelijk als de achterkant uit breekt omdat de achterkant de voorkant toch wel volgt.
Anoniem: 319464 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:00:
Beetje vergelijkbaar met een helikopter die zn rotor is verloren, succes.
Ow en deze is vast wel interessant voor je dan (jaja, niet helemaal gelijk aan de claim... :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedere auto, moet je gewoon goede banden onder het voertuig hebben. Waarom wil je in godsnaam als eerste op de rang zitten en hier het minimale voor betalen? Autobanden zijn in alle situaties het meest belangrijke van het voertuig. Het is als de voeding in een PC. Zonder kom je nergens.

En juist door dit soort 'taferelen' die TS te verduren krijgt met het kopen van goedkope banden op internet, koop ik gewoon bij een degelijke bandenboer, die dagelijks werkt met banden en me ook exact kan adviseren wat ik zoek c.q nodig heb.

Dan maar iets meer betalen, maar wel een uur later wegrijden zonder zorgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:25

two

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:17:
Voor iedere auto, moet je gewoon goede banden onder het voertuig hebben. Waarom wil je in godsnaam als eerste op de rang zitten en hier het minimale voor betalen? Autobanden zijn in alle situaties het meest belangrijke van het voertuig. Het is als de voeding in een PC. Zonder kom je nergens.

En juist door dit soort 'taferelen' die TS te verduren krijgt met het kopen van goedkope banden op internet, koop ik gewoon bij een degelijke bandenboer, die dagelijks werkt met banden en me ook exact kan adviseren wat ik zoek c.q nodig heb.

Beetje aparte reactie, als de TS gewoon ongebruikte banden bestelt van een prima merk, dan verwacht hij ook gewoon ongebruikte banden dat merk in huis te krijgen. Dat heeft niks te maken met voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mimang schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:21:
[...]

Beetje aparte reactie, als de TS gewoon ongebruikte banden bestelt van een prima merk, dan verwacht hij ook gewoon ongebruikte banden dat merk in huis te krijgen. Dat heeft niks te maken met voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
Ja en nee. Bij een bandenzaak zie je direct welke banden je krijgt, weet je direct wat er onder je auto zit als je het pand verlaat. Met het bestellen van banden op internet is en blijft een tricky business, zeker als je dat via 'goedkoopste banden' webshop XYZ wilt bestellen, en daar nauwelijks iets voor uit wilt geven.

Je ziet het, TS krijgt 'gebruikte' banden die echt aan slijtage onderhevig zijn. Nieuw zei je? :+

De webshop zal zich momenteel achter hun AV schuilen, hence waarom het ook geen contact meer opneemt. Dit soort dingen tref je nauwelijks bij een goede bandenboer, en als er iets is kan je namelijk altijd terug onder mom van garantie, zonder claimgeschillen, retourneren van banden per post en dergelijk.

Dus ja, als je voor een duppie op de eerste rang wilt zitten, moet je ook de blaren accepteren. Juist om deze redenen bestel ik ook niet bij webshops. Ze zijn de doodsteek voor wel de mensen die er hun dagelijkse kost van maken met expertise en kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gezien je reactie koop jij nooit iets op het internet? En verafschuw je de wonderen van de moderne tijd. :?

Er is niet mis met bestellen op het internet van banden. En TS bestelt nieuwe banden en mag deze mijns inziens dus ook verwachten. En zodra het verschil tussen internet en de reguliere bandenzaak meer dan het dubbele is, lijkt mij dit alleen maar logisch. Dit heb ik meegemaakt.... Specifieke 4 seizoenenband in de compacte maat 165/65/14. De "reguliere" bandenhandel, of "kunnen we niet leveren" of "kost 95euro excl, ventiel, monteren etc." Via een online zaak gevonden voor nog geen 42 per stuk. Inclusief alle bijkomende kosten scheelde dit ruim 250 euro. ik gun de lokale bandenhandel ook zijn business, maar dit verschil was veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:41:
[...]

Ja en nee. Bij een bandenzaak zie je direct welke banden je krijgt, weet je direct wat er onder je auto zit als je het pand verlaat. Met het bestellen van banden op internet is en blijft een tricky business, zeker als je dat via 'goedkoopste banden' webshop XYZ wilt bestellen, en daar nauwelijks iets voor uit wilt geven.

Je ziet het, TS krijgt 'gebruikte' banden die echt aan slijtage onderhevig zijn. Nieuw zei je? :+

De webshop zal zich momenteel achter hun AV schuilen, hence waarom het ook geen contact meer opneemt. Dit soort dingen tref je nauwelijks bij een goede bandenboer, en als er iets is kan je namelijk altijd terug onder mom van garantie, zonder claimgeschillen, retourneren van banden per post en dergelijk.

Dus ja, als je voor een duppie op de eerste rang wilt zitten, moet je ook de blaren accepteren. Juist om deze redenen bestel ik ook niet bij webshops. Ze zijn de doodsteek voor wel de mensen die er hun dagelijkse kost van maken met expertise en kennis.
toon volledige bericht
Die degelijke bandenzaak laat ook niet van te voren zien wat ze er onderleggen, dat zie pas als het te laat is en je al betaald hebt en buitenstaat. Zoals mijn voorbeeld hierboven, was het verschil meer dan het dubbele. (200 vs 450 euro)
Overigens die zogenaamde goede bandenboer maakt er vaak ook een zooitje van. Dat heb ik al bij meerdere leaseauto's meegemaakt. Banden niet volledig goed gemonteerd, zodat de band leegloopt; niet correct monteren van balanceerlood op lichtmetalenvelgen; beschadigen van een velgrand zodat deze niet meer rond is. En een beetje service als je met dit soort zaken teruggaat??? Absoluut niet.

Service is inderdaad iets wat je zou mogen verwachten in een fysieke winkel, juist omdat ze daarvan moeten leven, dat de prijs daardoor iets duurder is, prima.... Maar meer dan het dubbele en geen service, dan ga ik voor de goedkope optie. Ik kan mijn geld maar een keer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Cyclonic schreef op zondag 08 mei 2016 @ 05:27:
Geld terug halen bij Bandenconcurrent blijkt dus onmogelijk... claim ingedient maar bij paypal aangezien er niet meer wordt gereageerd op mijn mails.
Hoezo "geld terughalen blijkt onmogelijk", de banden zijn intussen toch al retour afzender??
En wordt het bedrag dan alsnog niet teruggestort??

In dat geval een redelijke betalingstermijn schriftelijk vaststellen waar je het bedrijf strikt aan zult houden en meteen aangeven dat "als de einddatum zonder positief gevolg verloopt" dat je dan conform aangifte zult doen, gevolgd door een eigen topic op bedrijfsnaam op "Opgelet op internet".

Als het bedrijf het discours liever op een ander platform dan het gebruikelijke wilt voeren dan kan dat en zijn zij van harte uitgenodigd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic

Ik koop altijd een van de top 3 banden uit testen de afgelopen jaren bleken dat deze Dunlop Banden te zijn, ik spaar nooit op veiligheid, die paar euro goedkoper is het echter niet waard, de reden waarom ik deze banden deze keer online voor mijn auto besteld had, was dat mijn vriendin ook nieuwe banden nodig had en aangezien dit niet een gangbare maat was 195 45 r16, kon de lokale bandenboer alleen maar 2 minderwaardige banden/merk leveren en geen Dunlop/Continental/Bridgestone. Vandaar dat ik deze online bestelde (die van haar waren wel splinternieuw) en die van mij dan maar meteen erbij.
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 02:41:
[...]

toon volledige bericht
Dit was ook voor mij weer een wijze les, echter betaal ik altijd met PayPal in Combinatie met mijn Credit Card dus ik ga mijn geld wel ooit terug krijgen, echter alleen vervelend altijd om zolang te moeten zeuren voor je geld.
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Hoezo "geld terughalen blijkt onmogelijk", de banden zijn intussen toch al retour afzender??
En wordt het bedrag dan alsnog niet teruggestort??

In dat geval een redelijke betalingstermijn schriftelijk vaststellen waar je het bedrijf strikt aan zult houden en meteen aangeven dat "als de einddatum zonder positief gevolg verloopt" dat je dan conform aangifte zult doen, gevolgd door een eigen topic op bedrijfsnaam op "Opgelet op internet".

Als het bedrijf het discours liever op een ander platform dan het gebruikelijke wilt voeren dan kan dat en zijn zij van harte uitgenodigd. :+
Ik heb al een claim bij Paypal lopen op het moment, en heb MasterCard nog altijd achter de hand mocht het me met paypal te lang gaan duren, echter willen die altijd weten dat je er alles zelf aan gedaan hebt om je geld terug te krijgen, dus ik wacht Paypal even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyclonic schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:17:
[...]
Ik heb al een claim bij Paypal lopen op het moment, en heb MasterCard nog altijd achter de hand mocht het me met paypal te lang gaan duren, echter willen die altijd weten dat je er alles zelf aan gedaan hebt om je geld terug te krijgen, dus ik wacht Paypal even af.
Omdat dit traject nu een beetje de omgekeerde weg lijkt, dan maar de meest logische vraag: "Wat heb je dan gedaan om je geld terug te krijgen en heb je de druk na het terugzenden al opgevoerd??"
Heb je hierover bijv. al telefonisch contact met ze gehad en zo ja wat was hun reactie??
Je gaat in de feedback hier met sprongen door het verhaal en de exacte geschiedenis vertoont daardoor wat onduidelijke gaten. 8)

Het is van zo'n shop natuurlijk een volkomen kansloze en domme missie jou het verschuldigde geld te onthouden voor iets dat zij al lang en breed retour hebben ontvangen. ;)
Is dit dus hopeloos tergend getreiter van ze, of missen wij hier iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 02:02:
[...]

Omdat dit traject nu een beetje de omgekeerde weg lijkt, dan maar de meest logische vraag: "Wat heb je dan gedaan om je geld terug te krijgen en heb je de druk na het terugzenden al opgevoerd??"
Heb je hierover bijv. al telefonisch contact met ze gehad en zo ja wat was hun reactie??
Je gaat in de feedback hier met sprongen door het verhaal en de exacte geschiedenis vertoont daardoor wat onduidelijke gaten. 8)

Het is van zo'n shop natuurlijk een volkomen kansloze en domme missie jou het verschuldigde geld te onthouden voor iets dat zij al lang en breed retour hebben ontvangen. ;)
Is dit dus hopeloos tergend getreiter van ze, of missen wij hier iets??
Ik heb meerdere mails verstuurd, echter bleven de antwoorden ineens uit nadat de banden retour gestuurd werden, telkens als ik bel, krijg ik te horen dat de man/vrouw of wie dan ook op het moment niet aanwezig is en ik terug wordt gebeld, echter dit gebeurd nooit, 2 keer ook al gebeld en gewoon opgehangen. Aangetekende brief verstuurd, met verzoek tot betaling, geen reactie.

Dus ik weet niet wat ik ervan moet denk of dit getreiter is of niet, maar een ding is zeker dat ik mijn geld terug ga krijgen, dus snap alleen niet waarom dit zo moeilijk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyclonic schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 02:16:
[...]
Ik heb meerdere mails verstuurd, echter bleven de antwoorden ineens uit nadat de banden retour gestuurd werden, telkens als ik bel, krijg ik te horen dat de man/vrouw of wie dan ook op het moment niet aanwezig is en ik terug wordt gebeld, echter dit gebeurd nooit, 2 keer ook al gebeld en gewoon opgehangen. Aangetekende brief verstuurd, met verzoek tot betaling, geen reactie.

Dus ik weet niet wat ik ervan moet denk of dit getreiter is of niet, maar een ding is zeker dat ik mijn geld terug ga krijgen, dus snap alleen niet waarom dit zo moeilijk moet.
Ok, zijn er dan geen afspraken gemaakt wanneer jij je geld zou terugkrijgen na het terugsturen van de banden??

Zoals je het nu beschrijft heb je meer dan genoeg gedaan om netjes met ze in contact te treden en ligt de bal nu in de hoek van "wie niet horen wil moet maar voelen".
Heb je trouwens al eens met een ander nummer gebeld??

De hoorn er opgooien mag dan een pseudoslimme struisvogelactie zijn van dit "professionele" bedrijf, maar de ervaring leert dat als je de vervolgstappen helder in het vooruitzicht stelt, dat men dan toch maar (struisvogel)eieren voor het geld kiest.
De kansloze weg die zij nu kiezen is die van een zwarte lijst en dat gaat hun "professionele" handel & wandel niet echt helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 02:34:
[...]

Ok, zijn er dan geen afspraken gemaakt wanneer jij je geld zou terugkrijgen na het terugsturen van de banden??

Zoals je het nu beschrijft heb je meer dan genoeg gedaan om netjes met ze in contact te treden en ligt de bal nu in de hoek van "wie niet horen wil moet maar voelen".
Heb je trouwens al eens met een ander nummer gebeld??

De hoorn er opgooien mag dan een pseudoslimme struisvogelactie zijn van dit "professionele" bedrijf, maar de ervaring leert dat als je de vervolgstappen helder in het vooruitzicht stelt, dat men dan toch maar (struisvogel)eieren voor het geld kiest.
De kansloze weg die zij nu kiezen is die van een zwarte lijst en dat gaat hun "professionele" handel & wandel niet echt helpen. ;)
Heb een mail gekregen voordat ik de banden terug stuurde of ik mijn banknummer wilde geven, dus dat heb ik netjes gedaan, banden retour, en daarna niks meer vernomen. Ja ook al eens met een ander nummer gebeld, echter krijg ik dan te horen, ja hier weet ik niks van... we gaan je terug bellen. Echt een leuk bedrijf dit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyclonic schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 02:44:
[...]
Heb een mail gekregen voordat ik de banden terug stuurde of ik mijn banknummer wilde geven, dus dat heb ik netjes gedaan, banden retour, en daarna niks meer vernomen. Ja ook al eens met een ander nummer gebeld, echter krijg ik dan te horen, ja hier weet ik niks van... we gaan je terug bellen. Echt een leuk bedrijf dit zeg...
Heeft dit fijne bedrijf geen transparante Facebookpagina of zo, waar je met je feedback crisp & clear terecht kunt??

Linksom of rechtsom, dit geld zullen zij je toch moeten terugbetalen en het hopeloze gekronkel zal zich alleen maar tegen hen keren.
Dom, dom en dom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 02:54:
[...]

Heeft dit fijne bedrijf geen transparante Facebookpagina of zo, waar je met je feedback crisp & clear terecht kunt??

Linksom of rechtsom, dit geld zullen zij je toch moeten terugbetalen en het hopeloze gekronkel zal zich alleen maar tegen hen keren.
Dom, dom en dom dus.
Dat ga ik inderdaad eens morgen proberen, niet aan gedacht moet ik eerlijk zeggen, had het een beetje de laaste jaren gehad met social media als ik eerlijk ben. Maar eens kijken of ik een reactie ga krijgen.
Pagina: 1