JP1 op soundblaster player 1024

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn SBlive OEM (oude versie) omgeruild voor een SBlive player.. Omdat ik die oude voor een leuke prijs kon doorverkopen en omdat ik een digitale uitgang nodig heb naar mijn minidisc speler..

Alleen wil die digitale uitgang geen signaal geven onder w2k en win98se niet.. De minidisc speler zegt namelijk "din unlock" wat volgens minidisc.org betekend dat er geen signaal op de kabel bevind..

Maar volgens dit verhaaltje op [topic=68397] moet je met een standaart audiokabel met aan de ene kant een tulp en de andere kant een 3,5 jack op je minidisc het signaal kunnen krijgen..

Nu zit er op de SBlive een jumper.. JP1 genaamt.. Met keuze 1-2 en 2-3 .. Nu heb ik alle handleidingen op www.sblive.com en die op de cdrom bekeken.. Maar ik wordt nergens wijzer wat ik met die jumper kan.. Wie weet dat dus wel ?????

AKA Rinkel weblog

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Minidisc speler? Ik neem aan dat je hier een Deck bedoelt toch?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 20:19 schreef dennisdotcom het volgende:
Minidisc speler? Ik neem aan dat je hier een Deck bedoelt toch?
Oja,., Hij kan ook nog opnemen :) .. Het is een deckje van Kenwood

AKA Rinkel weblog

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Bij gele teken rechtsonder in de systray, als je daar op dubbelklikt, zie je een zooi geluidsdingetjes. die je aan of uit kunt vinken knoei hier wat mee tot je geluid hebt.

bij options/properties kun je zien of je nog meer van die geluidsdingetjes aan kunt vinken.

veel plezier, en succes.

• Dennis
Ik weet het probleem al: je kabel is niet goed qua ohm! :) Digitaal coax is 75 ohm nodig, dat heeft een standaardkabeltje niet.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 20:23 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik weet het probleem al: je kabel is niet goed qua ohm! :) Digitaal coax is 75 ohm nodig, dat heeft een standaardkabeltje niet.
De soldeer bout loopt al warm.. vertel maar waar ik de howto's kan vinden om zelf zo'n kabel te bakken

AKA Rinkel weblog

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 23 juni 2001 20:30 schreef 4POX het volgende:

[..]

De soldeer bout loopt al warm.. vertel maar waar ik de howto's kan vinden om zelf zo'n kabel te bakken
pak een pan.
doe hem op het vuur, met een scheutje olie.
legt de kabel erin als de olie lekker glijdt.
na een 5tal minuten als kabel lekker doorgesmeuld is aan beide kanten (??).
kun je hem serveren met een koel glaasje karnemelk.

• Dennis
Ik heb echt geen idee, maar ik zou dus gewoon ff een 75 ohm kabel halen (heb je blijkbaar al :? ) en dan dus 1 tulpje vervangen door jack. Maar zover was jij vast ook wel :)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023

[..]

neem eens een kijkje op http://www.dvdforum.nl
daar staat dit ergens precies uitgelegd.....

PIII 800@804 Mhz

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 20:40 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

neem eens een kijkje op http://www.dvdforum.nl
daar staat dit ergens precies uitgelegd.....
http://www.dvdforum.nl done

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 20:36 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee, maar ik zou dus gewoon ff een 75 ohm kabel halen (heb je blijkbaar al :? ) en dan dus 1 tulpje vervangen door jack. Maar zover was jij vast ook wel :)
Ik heb een complete kabel zonet gemaakt van een 75 afgeschermde kabel met aan de ene kant een tulp en aan de andere kant een jack.. Maar de minidisc blijft ontkennen dat er een ingang signaal is.. Dus ik begin nu te denken dat het probleem Kenwood is

AKA Rinkel weblog

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Maar zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken, misschien geeft je geluidskaart geen audio door.
Dit moet je dan eerst aanzetten, dmv die gele boxje in de systray.
Unmuten zeg maar.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je dat extra SBLive balkje hebt geinstalleerd, moet je daar even op kijken. Onder de tab "audioHQ" zit de mixer, daar kan je door onder elke "volume balkje" op het rondje te clicken een aantal dingen muten/unmuten. (en het pijltje naar rechts geeft je nog meer balkjes).

MechWarrior || Monsters Game

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb nu van iemand een officiele creative uitbreidingsboard te leen met daaraan een 75 ohm coax kabel naar de minidisc speler.. Maar hij zegt nog steeds geen signaal..

En in de mixer van windows zelf en creative heb ik lopen klikken tot ik een ons weegde

Nu hoor ik steeds verhalen van mensen die gewoon met winamp hun muziek op minidisc zetten.. Drukken jullie gewoon op play ??

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1