Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen94
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje een leek als het aankomt op MacBooks maar na me er een aantal keren aan geïrriteerd te hebben heb ik me er maar aan gewaagd mijn vriendin haar laptop op te schonen.

Tot nu toe volgens mij aardig gelukt maar nu zit ik met het probleem dat ik er geen nieuwe software op krijg en dus eigenlijk vrijwel alles achterloopt. De software die er nu op zit is OS X 10.5.8 en deze wil niet via de normale weg updaten. Het is een model uit 2009 met 2GB geheugen en 2.26 GHz Intel core 2 Duo processor, volgens alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zit het probleem hem hier dus niet in?

Hoop dat iemand mij kan vertellen waar het aan zou kunnen liggen!
Alvast bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan er zelfs El Capitan opzetten, al gaat dat niet werken met maar 2GB. Je kan op een Mac met minimaal 10.6.8 een installatie usb maken voor die macbook en dan kan je schoon installeren. Upgraden kan alleen als je eerst snow leopard koopt en installeert over Leopard en daarna upgradet. Wel eerst 4GB in zetten als je verder wil dan 10.7 want dat wil niet echt.

Leopard is niet te updaten omdat er sinds 2010 geen updates voor zijn uitgekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 15-04-2016 22:33 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag jezelf ook even af of de update (van 2016) wel samengaat met je Macbook, zoals je zelf aangeeft uit 2009. Dit kan mogelijk technische onregelmatige veroorzaken. Mijn tip zou zijn; zoek dit eerst even uit;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

El Capitan draait top op zulke machines met 4-8GB RAM en een SSD. Met minder is het niet echt bruikbaar. Blijf dan bij Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen94