Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-06 14:37
Na enkele maanden op zoek te zijn geweest naar een smartphone ben ik uiteindelijk op 2 smartphones gekomen, maar ik heb geen idee welke ik moet kiezen, dus vandaar dit topic.

Ik zoek een?
Smartphone voor de komende 2-3 jaar

Wat is je budget?
€350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Social media, YouTube, af en toe een foto maken. Ook moet hij wel wat gaming aan kunnen omdat mijn broertje er wel eens er een spel op zal spelen, zoals Aphalt 8

Wat heb je zelf al gevonden?
De Honor 7 Premium* en de LG Nexus 5x 32GB
Ik weet niet welke van de 2 ik moet kiezen, dus misschien kunnen jullie mij helpen:
Prestaties: Nexus 5x
Design & bouwkwaliteit: Honor 7
Camera: Nexus 5x
Accu: Honor 7, alhoewel weet ik niet hoe de accu presteert met Android 6.0
Software: Qua updates Nexus 5x, maar qua uitgebreidheid de Honor 7
Prijs: Nexus 5x

*Honor 7 Premium is een gewone Honor 7 maar dan met 32GB ipv 16GB, deze is inmiddels al bij enkele Europese shops (waaronder de Duitse Mediamarkt) te koop voor €350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Niet altijd gemakkelijk om tussen twee toestellen te kiezen, die zo dicht bij elkaar liggen qua prestaties en eigenschappen.
De voor- en nadelen van beide toestellen eens afwegen en dan je hart volgen.
Persoonlijk vind ik het uitbreidbaar geheugen bij de Honor 7 een grote plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 11:18
Hier een mooi technisch vergelijk: http://www.gsmarena.com/c...Phone1=7269&idPhone2=7556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Social media, YouTube, af en toe een foto maken. Ook moet hij wel wat gaming aan kunnen omdat mijn broertje er wel eens er een spel op zal spelen, zoals Aphalt 8
Je geeft in je TS al aan welke beter is voor jouw wensen. Theoretisch heb je dan al de winnaar. Alleen de verpakking van 7 oogt dan mooier voor jou. Dan is het afwegen of je liever uiterlijk of innerlijk hebt.

Ik zie niet waarom je nou echt meer dan 32gb nodig zou moeten hebben met 'af en toe een foto'. En dan nog zou je backups kunnen maken naar je pc/nas/cloud.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Dat de Honor 7 uitbreidbaar geheugen heeft maakt voor mij niet het verschil want 32GB is wel genoeg, zeker omdat de 5x stock android heeft. Maar hoe zit het met de accuduur? Want dat is het enige punt waar ik nog niet kan zeggen bij welke het beter is. Ik neig inmiddels naar de 5x wegens de betere camera en de speaker aan de voorkant (wat wel fijn is als ie op een tafel ligt). Maar is 2GB werkgeheugen wel genoeg voor de komende 2 jaar? Want apps worden ook steeds zwaarder lijkt mij. Bovendien lees ik in de reviews van de 5x dat ie af en toe hapert.

[ Voor 48% gewijzigd door Mark22 op 16-04-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 11:18
Veel Android telefoons hebben maar 1 Gb geheugen, dus 2 Gb zal genoeg zijn voor de komende 2 jaar verwacht ik. Krijg je problemen zou het met zware games kunnen worden die nu nog niet uitgebracht zijn en die tegen de laatste hardware ontwikkeld worden, maar dan is je processor en gpu ook te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ik heb net ook nog even gekeken naar de Samsung Galaxy A5 2016, die ziet er ook interessant uit. Goede all-rounder met goede accu. Alleen 16GB opslag maar die is uit te breiden. Is dit misschien ook een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Galaxy A5 is iets minder snel dan de Nexus 5X . Maar Asphalt 8 kan vlot worden gespeeld. Verder heeft hij een uitstekend batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Maar toch wel snel genoeg voor dagelijks gebruik? Ik heb meestal niet meer dan 3/4 apps openstaan. Bovendien is ie iets compacter en heeft ie een amoled-scherm wat ik wel een grote plus vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dagelijks gebruik zal geen enkel probleem zijn. Mijn Alcatel Idol 3 5,5" heeft
dezelfde processor en alles verloopt vlot.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 18-04-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
Als je inderdaad 350 euro te besteden hebt is de OnePlus 2 ook een goed alternatief. Toestel kost 345 euro.

Ik heb even alle toestellen in een vergelijklijstje gezet en kom dan tot de conclusie dan de OnePlus 2 de beste prijs/specs ratio heeft.

De Galaxy A3 zou ik persoonlijk niet halen, ten eerste omdat het Samsung is. Maar ten tweede, en belangrijker, omdat er een onbekende octa-core processor in zit.

Mocht je de OP2 met zijn 5,5" scherm te groot vinden, zou ik toch voor de Nexus 5x gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:50:
Als je inderdaad 350 euro te besteden hebt is de OnePlus 2 ook een goed alternatief. Toestel kost 345 euro.

Ik heb even alle toestellen in een vergelijklijstje gezet en kom dan tot de conclusie dan de OnePlus 2 de beste prijs/specs ratio heeft.

De Galaxy A3 zou ik persoonlijk niet halen, ten eerste omdat het Samsung is. Maar ten tweede, en belangrijker, omdat er een onbekende octa-core processor in zit.

Mocht je de OP2 met zijn 5,5" scherm te groot vinden, zou ik toch voor de Nexus 5x gaan.
De OP2 is te groot, anders had ik die er ook bij gezet ;) . Ik vind de Nexus 5x eigenlijk al net wat te lang, maar dat kan nog net.
Bovendien heb ik momenteel ook een Samsung. En ik vind de software wel mooi en prettig werken, bovendien is ie veel minder aanwezig dan bij toestellen van de vorige jaren. En hoezo onbekende CPU? Er zit een SD615 of een Exynos 7580 in. Natuurlijk ga ik voor de Exynos aangezien die (volgens reviews) sneller is. http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a5_(2016)-7789.php

[ Voor 3% gewijzigd door Mark22 op 18-04-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Mark22 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:15:
[...]
De OP2 is te groot, anders had ik die er ook bij gezet ;) . Ik vind de Nexus 5x eigenlijk al net wat te lang, maar dat kan nog net.
Bovendien heb ik momenteel ook een Samsung. En ik vind de software wel mooi en prettig werken, bovendien is ie veel minder aanwezig dan bij toestellen van de vorige jaren. En hoezo onbekende CPU? Er zit een SD615 of een Exynos 7580 in. Natuurlijk ga ik voor de Exynos aangezien die (volgens reviews) sneller is. http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a5_(2016)-7789.php
Ah ok dat verklaard! Ik had op de website van Samsung gekeken en daar wordt alleen gesproken over een octa-core CPU:
AP
1.6GHz Octa Core
Het is overigens maar de vraag of je kan kiezen met welke CPU het toestel geleverd gaat worden. De webshop waar dat ding te koop is geven niet aan welke CPU erin zit.

Aangezien je de OP2 te groot vind, zou ik voor de Nexus 5x kiezen ipv. de Samsung. Puur vanwege de betere software ondersteuning op de Nexus 5x.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 18-04-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
http://www.midimedia.nl/samsung-galaxy-a5-2016-a510f-black/ Op deze site is de CPU wel vermeld. Maar ik ga binnenkort even naar de mediamarkt want daar kan ik de Nexus 5x als het goed is en misschien de A5 een beetje uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vind je een uitgebreide review van de Galaxy A5.
http://www.gsmarena.com/s...y_a5_2016-review-1369.php

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 18-04-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Ik hoor dan echter weer veel verhalen over de dramatische accuduur van de Nexus 5x.. Zoek dat nog wel even uit voordat je beslist (je geeft aan dat accuduur belangrijk is bij je keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:26:
Ik hoor dan echter weer veel verhalen over de dramatische accuduur van de Nexus 5x.. Zoek dat nog wel even uit voordat je beslist (je geeft aan dat accuduur belangrijk is bij je keuze)
Tweakers heeft het toestel ook gereviewt en vond de accuduur 'Ok'. De Nexus 5x heeft ook maar een accu van 2700 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:31:
[...]

Tweakers heeft het toestel ook gereviewt en vond de accuduur 'Ok'. De Nexus 5x heeft ook maar een accu van 2700 mAh.
Dat Tweakers hem "ok" vindt, betekent niet direct dat deze aan de eisen van TS voldoet. Hij noemt accuduur als een van zijn eisen en daarom adviseer ik hem om dat wel in ieder geval even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:39:
[...]
Dat Tweakers hem "ok" vindt, betekent niet direct dat deze aan de eisen van TS voldoet. Hij noemt accuduur als een van zijn eisen en daarom adviseer ik hem om dat wel in ieder geval even uit te zoeken.
Ik gaf het alleen maar aan. De TS heeft dan in ieder geval al één review waar die naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:40:
[...]

Ik gaf het alleen maar aan. De TS heeft dan in ieder geval al één review waar die naar kan kijken.
Oh lol oke.

Ik denk overigens dat je aan geen van deze toestellen een echte foute koop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Gadgeteer schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:39:
[...]

Zolang ik er een dag mee door kan is de accu voldoende, mijn gebruik is wat filmpjes kijken, whatsappen, kwartiertje gamen (mijn broertje zoals ik al aangaf) en regelmatig kijken voor tijd/berichten maar verder niet echt iets. Ik denk dat, ookal is de accu niet zo geweldig, deze wel goed genoeg is voor een dag.
Pagina: 1