windows 10 geupgrade -> terug naar 7. geen license key meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Dag Tweakers,

Ik heb hier een laptop staan van een kennis. Op de laptop stond windows 7. nu wou de gebruiker graag windows 10 hebben. nu heeft de gebruiker niet geupgrade maar een clean install gedaan. Nu is het gevolg dat windows niet geactiveerd is.

Nu zou je zeggen, dan activeer je windows met de key onderop? ja, maar die is niet meer leesbaar...

Nu is het dus niet mogelijk terug te gaan naar Win7 of de code te gebruiken. ik heb al contact gehad met de leverancier maar die geeft aan dat het enkel met de recovery cd kan. Die hebben we helaas niet meer dus gaat het 50 euro kosten..

Ik heb ook al contact gehad met microsoft, maar helaas geen resultaat..

Iemand een idee? zodat het geen 50 euro gaat kosten..

Beste antwoord (via hurthonkey365 op 18-04-2016 16:32)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het is ongetwijfeld een SLP installatie geweest.

Installeer Windows 7 zonder key met de juiste versie, en gebruik daarna het juiste SLP certificaat en een SLP key om je Windows te activeren in OEM modus. Dit is gewoon legaal en kan je doen met Microsoft's ingebouwde slpmgr programma. Je moet wel ergens het passende certificaat vinden.

Het passende certificaat staat normaal op de Recovery media van de fabrikant, maar er zijn heel veel mensen die ze uploaden. De certificaten zijn universeel voor een fabrikant en dus niet computer-specifiek, net als SLP keys. Om de juiste te vinden kan je kijken voor welke je BIOS geprogrammeerd is, dat kan met SLP Toolkit 3 en hoger. Daar kan je de naam van het certificaat van je BIOS vinden. Je moet dan online het XRM-MS bestand vinden met dezelfde naam en die met slpmgr met -ilc installeren en daarna met -ipk de bijbehorende publieke SLP key installeren. Als je dan herstart is Windows geactiveerd met de OEM activatie in je BIOS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik denk dat je pech hebt als je verder geen back-up hebt. Dit is net zoals elke software. Die kun je alleen installeren met een key. Als je die niet meer hebt, gaat dat niet meer.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates

Installeer Windows 7 zonder key met de juiste versie, en gebruik daarna het juiste SLP certificaat en een SLP key om je Windows te activeren in OEM modus. Dit is gewoon legaal en kan je doen met Microsoft's ingebouwde slpmgr programma. Je moet wel ergens het passende certificaat vinden.

Het passende certificaat staat normaal op de Recovery media van de fabrikant, maar er zijn heel veel mensen die ze uploaden. De certificaten zijn universeel voor een fabrikant en dus niet computer-specifiek, net als SLP keys. Om de juiste te vinden kan je kijken voor welke je BIOS geprogrammeerd is, dat kan met SLP Toolkit 3 en hoger. Daar kan je de naam van het certificaat van je BIOS vinden. Je moet dan online het XRM-MS bestand vinden met dezelfde naam en die met slpmgr met -ilc installeren en daarna met -ipk de bijbehorende publieke SLP key installeren. Als je dan herstart is Windows geactiveerd met de OEM activatie in je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
johnkeates schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:44:

Klinkt goed, bedankt voor je reactie!

Enkel, waar kan ik die win 7 iso vandaan halen dat ik zonder code kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dat kan in de standaard Windows 7 installer. Je kan ook de SLP key invoeren. Je moet wel de SP1 installer gebruiken. De installer zelf kan je eigenlijk overal wel gewoon downloaden. Zorg wel dat je een echte/legale hebt, dat kan je controleren d.m.v. de hashes van het bestand. De juiste hashes staan gewoon op internet.

[ Voor 46% gewijzigd door johnkeates op 17-04-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
johnkeates schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:26:
Dat kan in de standaard Windows 7 installer. Je kan ook de SLP key invoeren. Je moet wel de SP1 installer gebruiken. De installer zelf kan je eigenlijk overal wel gewoon downloaden. Zorg wel dat je een echte/legale hebt, dat kan je controleren d.m.v. de hashes van het bestand. De juiste hashes staan gewoon op internet.
Kan het toch niet vinden wat ik zoek.. om de iso te downloaden moet je of een geldige code niet oem code hebben of een ms account wat geverifieerd is tot "insiders".. helaas heb ik dat niet...
Heb wel een win 7 pro iso maarja, daar heb ik niks aan met een home prem versie..

Of ik ben toch niet goed in Google, of het staat te ver weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
hurthonkey365 schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:09:
[...]

Kan het toch niet vinden wat ik zoek.. om de iso te downloaden moet je of een geldige code niet oem code hebben of een ms account wat geverifieerd is tot "insiders".. helaas heb ik dat niet...
Heb wel een win 7 pro iso maarja, daar heb ik niks aan met een home prem versie..

Of ik ben toch niet goed in Google, of het staat te ver weg..
Installatiemedia is universeel, het enige wat het tot een 'versie' maakt is ei.cfg.

Stappenplan:

1. Verifieer je ISO bestand, minimaal met ssh md5 hash of sha hash. Zorg dat het een echte is!

2. Gebruik Microsoft's USB Media Creator tool of USB DVD Download tool of whatever.

3. Op de USB stick die aan het eind van de rit gemaakt is even ei.cfg wissen

Je hebt nu een universele Windows 7 installer waarbij je tijdens het installeren kan kiezen welke versie je wil installeren. Alleen of het 32-bit of 64-bit is blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Win10 nog geïnstalleerd is, zou je ook met een tooltje de SLP key uit het BIOS kunnen lezen.

https://neosmart.net/OemKey/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Doet Windows 10 die SLP key in het BIOS eigenlijk wel vervangen na installatie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
CptChaos schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:13:
Doet Windows 10 die SLP key in het BIOS eigenlijk wel vervangen na installatie? :?
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:09:
Als Win10 nog geïnstalleerd is, zou je ook met een tooltje de SLP key uit het BIOS kunnen lezen.

https://neosmart.net/OemKey/
Er staat geen SLP key in de BIOS. BIOS-SLP keys zijn uit het Windows XP tijdperk. Daarna hadden we SLIC die (volgens mij) in de MSDM table staat in de ACPI tables. Dat is een ondertekende marker/key. Die gaat samen met een XRM-MS XML file waar ook een (pub)key in staat. Die twee samen matchen cryptografisch. Daarna moet je een van de vele universele SLP keys gebruiken om Windows te activeren. Het enige wat de SLP key moet doen is:

- SLIC 2.1 compatible zijn voor Windows 7
- SLIC 2.0 compatible zijn voor Windows Vista
- Matchen met de Windows editie die je geïnstalleerd hebt (Home/Pro/Ultimate etc)

Het maakt niet uit voor welke fabrikant hij ooit uitgegeven is, de key wordt niet gebruikt om je SLIC mee te controleren en wordt ook niet naar Microsoft gestuurd. SLP activatie is compleet offline, zolang je dus drie matchende elementen hebt. De key die bij een SLP installatie op de sticker staat is geen systeem key en geen SLP key, maar een COA key die je alleen kan gebruiken om te bewijzen dat je een SLP/OEM installatie hebt. Die key staat niet in je firmware. Dat zou ook niet handig zijn, om dat bij een BIOS update de update elke keer gedepersonaliseerd zou moeten worden, of de key in een region zou moeten staan die buiten de updates valt, wat nooit te garanderen is.

- Marker staat dus in je BIOS
- Certificaat in windows
- SLP key ook in windows

Allemaal zijn ze vrij te krijgen op internet, alleen is het niet bepaald legaal om je BIOS te modden en zelf een SLIC 2.1 marker toe te voegen als die er nog niet in zat. Maar als je een computer hebt die al zo geleverd is, en je een OEM/SLP licentie hebt is er dus niks aan de hand.

Los van het hele verhaal is Windows 10, die installeert bij een SLP Windows 7 of 8 installatie op basis van digital rights, die worden online bij Microsoft opgehaald en a la OEM aan je machine UUID gematcht, die afhankelijk van de firmware een 'echte' UUID is, of afhankelijk van je MAC-adres en serienummer is. Bij nieuwe Windows 10 OEM installaties zit er wel een key in je BIOS. Bij Retail Windows 10 en Enterprise/Volume niet. Keys worden ook niet 'achteraf' in je firmware toegevoegd door Windows 10 vzviw.

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 17-04-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
johnkeates schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:12:
[...]

Installatiemedia is universeel, het enige wat het tot een 'versie' maakt is ei.cfg.

Stappenplan:

1. Verifieer je ISO bestand, minimaal met ssh md5 hash of sha hash. Zorg dat het een echte is!

2. Gebruik Microsoft's USB Media Creator tool of USB DVD Download tool of whatever.

3. Op de USB stick die aan het eind van de rit gemaakt is even ei.cfg wissen

Je hebt nu een universele Windows 7 installer waarbij je tijdens het installeren kan kiezen welke versie je wil installeren. Alleen of het 32-bit of 64-bit is blijft hetzelfde.
Ik heb onderstaande uitgevoerd alleen lijkt het niet te werken.. raad?

1. windows 7 install
2. certificaat geimporteert via command line
- slmgr.vbs -ilc C:\HP-COMPAQ.xrm-ms
- slmgr.vbs -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxx-xxxxx
3. status: geen informatie
4. reboot
5. status: nog 30 da**********

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 16:36
Wat voor merk laptop is het en wat voor versie van Windows 7? (vast Home Premium NL)

Ik heb nog wel een verzameling originele ISO's van OEM's (bv. HP of Dell) en daar heb je geen product key van nodig als je overeenkomende merk hardware hebt. Uiteraard heb je een licentie nodig om het legaal te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
rookie no. 1 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:20:
Wat voor merk laptop is het en wat voor versie van Windows 7? (vast Home Premium NL)

Ik heb nog wel een verzameling originele ISO's van OEM's (bv. HP of Dell) en daar heb je geen product key van nodig als je overeenkomende merk hardware hebt. Uiteraard heb je een licentie nodig om het legaal te houden.
Het is een Compaq Presario CQ61, inderdaad home premium NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Het is al gelukt!

Ik gebruikte de verkeerde key..

Handige tool dit, weer een ervaring rijker! bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 16:36
Ik DM je even.

/edit: oké, helemaal mooi :+

[ Voor 54% gewijzigd door rookie no. 1 op 18-04-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Zou je nog even willen uitleggen hoe je het precies hebt opgelost nu? Dit fenomeen met SLP is voor mij ook compleet nieuw en is wellicht wel een handig iets om te weten. Een vriend van me heeft doordat hij laatst 3 cijfers of letters van zijn productsticker niet meer kon lezen en er een nieuwe schijf in had al eens een nieuwe Windows-licentie gekocht hierdoor. Met deze methode had hem dus dat mogelijk bespaard als ik dat zo lees.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
SLP keys staan gewoon op internet en zijn niet uniek per systeem. D-Fault heeft een lijst: https://d-fault.nl

OA2.1 = Offline Activation 2.1, wat voor Windows 7 bekend staat als OEM Activatie. SLIC is een tabel waar een SLP pubkey en SLP marker instaan, deze tabel is een ACPI tabel en staat in je BIOS ingebouwd. Deze gegevens zijn niet geheim. Op de Windows 7 installatie staat een SLP key om aan te geven aan het systeem dat de installatie een OEM installatie is, en om de editie van Windows aan te geven. Een certificaat op de computer (XRM-MS bestand) moet matchen met de SLIC table (de SLP marker en SLP pubkey), als het certificaat overeen komt met de marker en te controleren is met de pubkey wordt het systeem geactiveerd.

Er was in Vista OA2.0, met een SLIC 2.0 table, dat is een oudere versie die het net wat slapper deed, maar dezelfde elementen had:

- SLP Installatie key
- SLP marker in BIOS
- SLP pubkey in BIOS
- SLP certificaat in OS geinstalleerd

Geen van deze gegevens zijn uniek, geheim of niet-gepubliceerd. Het gebruik is echter alleen legaal als je een licentie hebt, en de SLP marker en SLP public (samen in de SLIC ACPI table) mogen alleen in je BIOS staan als de fabrikant ze er aan toegevoegd heeft.

Dit is niet meer van toepassing sinds Windows 8.

Voor Windows XP was er slechts een SLP key in de BIOS ingebakken. Als de installer de ACPI tables las en een SLP key tegen kwam die overeen komt met de versie van Windows XP gaat de installatie zonder vragen door. Dit staat nu bekend als OA1.0 of SLP 1, om dat het de voorganger van de versie van Vista was.

Al deze gegevens staan ook gewoon op Wikipedia, en er zijn zat websites die een zo compleet mogelijke verzameling van SLIC tables, certificaten en keys proberen te maken zodat je bij gebrek aan recovery media of bij een beschadigde COA sticker toch een legale herinstallatie kan doen.

Zelf de SLP marker en pubkey in een SLIC tabel proppen en in je BIOS flashen is niet legaal.

[ Voor 89% gewijzigd door johnkeates op 18-04-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
MsG schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:46:
Zou je nog even willen uitleggen hoe je het precies hebt opgelost nu? Dit fenomeen met SLP is voor mij ook compleet nieuw en is wellicht wel een handig iets om te weten. Een vriend van me heeft doordat hij laatst 3 cijfers of letters van zijn productsticker niet meer kon lezen en er een nieuwe schijf in had al eens een nieuwe Windows-licentie gekocht hierdoor. Met deze methode had hem dus dat mogelijk bespaard als ik dat zo lees.
Ik zal stap gewijs uitleggen wat ik gedaan heb.

1. Windows ISO gecontroleerd op hashes
2. Windows 7 Pro USB gemaakt
3. IE.CFG bestand verwijderd
4. Windows 7 home premium installatie
5. certificaat geplaatst in C:\
6. certificaat in Windows geïmporteerd
CMD -> slmgr.vbs -ilc C:\*****.xrm-ms
7. SLP key geïmporteerd
CMD -> slmgr.vbs -ipk *****-******-*****-*****
8. status gecontroleerd
CMD -> slmgr.vbs -dli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Enige nu dat er geen updates komen, kan heel lang zoeken maar er komt niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Laat het maar een dagje aanstaan...het zijn nogal wat updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Ah ja , het tergend langzaam updaten van windows 7. :(

www.infoworld.com - heres how to significantly speed up windows 7 scans for updates

Je kan ook een offline update pack gebruiken.
Simplix Pack to update Live Win7 System/ Integrate hotfixes into Win7 distribution
Simplix Pack to update Live Win7 System/ Integrate hotfixes into Win7 distribution

Set allows you to update Windows 7 SP1 (x86 x64) and Server 2008 R2 SP1 live operating systems, as well as integrate the updates in the distribution (Install.wim). Can be installed on any language. Includes all critical, recommended, and security updates and updates for all versions of Internet Explorer. Source: forum.oszone.net/Simplix thread

Usually the Pack is updated approx. on 15-20th day each month!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
benniep schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:22:
Laat het maar een dagje aanstaan...het zijn nogal wat updates.
Hij blijft maar zoeken, en zoeken en zoeken... Ook naar een hele dag..
Ga ik vanavond eens proberen, Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Ik heb het gister geprobeerd met WSUSOFFLINE. Hij heeft updates geïnstalleerd, toch heb ik er geen goed gevoel over, het lijkt wel dat niet alles is geïnstalleerd. Hij was naar mij idee te snel klaar en bij geïnstalleerde updates staat niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
hurthonkey365 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:14:
Ik heb het gister geprobeerd met WSUSOFFLINE. Hij heeft updates geïnstalleerd, toch heb ik er geen goed gevoel over, het lijkt wel dat niet alles is geïnstalleerd.
Daarom deze ook gebruiken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Ik wil hem best proberen, maar ik heb geen zin om een account aan te gaan maken op dat fora of moet ik een paar pagina's door klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
hurthonkey365 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:20:
[...]
Ik wil hem best proberen, maar ik heb geen zin om een account aan te gaan maken op dat fora of moet ik een paar pagina's door klikken?
Op deze pagina (Russisch) staan de download links/mirrors van het actuele update pack.
Forum.oszone.net: UpdatePack7R2 Windows 7 SP1/Server 2008 R2 SP1

MDL: Simplix Pack to update Live Win7 System/ Integrate hotfixes into Win7 distribution

Set allows you to update Windows 7 SP1 (x86 x64) and Server 2008 R2 SP1 live operating systems, as well as integrate the updates in the distribution (Install.wim). Can be installed on any language. Includes all critical, recommended, and security updates and updates for all versions of Internet Explorer. Source: forum.oszone.net/Simplix thread

Usually the Pack is updated approx. on 15-20th day each month!

To download UpdatePack7R2-16.4.15 (size 680 MB) please refer to the above mentioned original site.
Just in case, here are the original download mirrors for the Pack: (edit: updated April 15, 2016)

File: UpdatePack7R2-16.4.15.exe
CRC-32: f5bafcc4
MD4: 7e5a265b9cea82974cf0f5f1ba5c3663
MD5: 911395d65c263bee5bb8295662ab23ea
SHA-1: f338bcebbffe122414c422c13148d53f477dc03b

Download:
http://update7.simplix.info/UpdatePack7R2-16.4.15.exe
Mirrors:
http://rghost.ru/6pFNP9Ypt
https://mega.nz/#!ylghQYI...VtnlXF2B_IYVSzZDpy4KRSZ-8
Torrent page:
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=4445175

Changes in version 16.4.15

Added KB3133977-x86-x64, KB3137061-x86-x64, KB3138901-x86-x64, KB3139923-x86-x64, KB3146963-x86-x64, KB3147071-x86-x64
Added KB3142042-x86-x64 (replaces the KB3135988-x86-x64)
Added KB3145739-x86-x64 (replaces the KB3139852-x86-x64)
Added KB3146706-x86-x64 (replaces the KB3061518-x64, KB3097966-x86-x64, KB3126593-x86-x64, KB3140410-x86-x64)
Added KB3148198-IE11-x86-x64 (replaces the KB3139929-IE11-x86-x64)
Added KB3148851-x86-x64 (replaces the KB3112148-x86-x64)
Added KB3149090-x86-x64 (replaces the KB3072595-x86-x64, Server 2008, only R2)

The following updates are excluded:
KB971033 -x86-the x64 (Update for Windows Activation Technologies checking)
KB2952664 -x86-the x64 (System Update compatibility for migration to Windows 10)
KB2977759 -x86-the x64 (Diagnostics compatibility issues for upgrading to Windows 10)
KB3021917 -x86-the x64 (diagnostics and telemetry systems to upgrade to Windows 10)
KB3035583 -x86-the x64 (Update sets "Get Windows 10" application)
KB3068708 -x86-the x64 (Update to improve the quality of diagnostics and telemetry)
KB3075249 -x86-the x64 (Update adds a point telemetry consent.exe file)
KB3080149 -x86-the x64 (Update for CEIP program and diagnostic telemetry)
KB3081954 -x86-the x64 (Update to improve the working folders and telemetry)
KB3123862 -x86-the x64 (Opportunity to upgrade to Windows 10)

Localization
Updates themselves can be integrated on wim source with any language.

Using
For proper operation of the system must be at least 5 GB of free space on the hard drive and preferably not less than 1 GB of RAM. For flexible installation kit, you can use the following keys and key combinations:

1) To install updates on Live Windows7 System:

Key /Reboot to automatically restart if it is needed.
Key /S for a fully silent install with no windows and messages. Case is significant.
Key /Silent for passive installation - you can see the progress, but the installation is fully automatic.
Key /IE11 installs Internet Explorer 11 and its localization (optional).
Key /Temp= allows you to specify a work location (optional).

Examples:

Run command of choice from elevated Command Prompt (normally Pack should be placed in appropriate Disk or Folder):

-To install automatically and silently all updates, IE11, and restart your computer:
Code:

UpdatePack7R2.exe /ie11 /silent /reboot

*UpdatePack is renamed to UpdatePack7R2.exe (can use original name also)

- To install automatically and silently, IE11, restart computer and specify temp working location

UpdatePack7R2.exe /ie11 /silent /reboot /Temp=C:\junk

** Instead of "junk" can use any other folder

-To silently install all updates, without change of IE, and the computer does not restart:

UpdatePack7R2.exe /S

To use the Pack as it is explained above in the example, you could rename downloaded pack to UpdatePack7R2.exe
or just using original name

2) To integrate updates/hotfixes into Windows7 distirbution (install.wim):

First, to see clear information about all the editions (Index Numbers) which is loaded on the particular wim image, use this command: C:\Program Files\Windows AIK\Tools\PETools>dism /get-wiminfo /wimfile:C:\Images\install.wim (replace the path to your own).

These switches are designed to integrate the updates in this distribution:
Key /WimFile= specifies the location of wim-file, you must specify an absolute path.
Key /Index= indicates the index system in the wim-file for each index must be performed to re-integrate.
Key /Index=* allows you to integrate updates to all indexes in wim-file.
Key /Optimize to optimize the size of wim-file after the integration.
Key /AntiSMS integrates AntiSMS tool by Simplix in the System Restore, if there is a file AntiSMS.exe.

Notes:Not all updates can be integrated but they do not affect the security of the system.

Examples:

-To integrate IE11 and all the updates in one index:

UpdatePack7R2.exe /ie11 /WimFile=C:\install.wim /Index=5

(or Index 1,2,3,4..For example Ultimate in x86 is Index 5 and in x64 Ultimate is Index 4)

-To integrate IE11 and all the updates to all indexes:
Code:

UpdatePack7R2.exe /ie11 /WimFile=C:\install.wim /Index=*

-To integrate only the updates to existing products, without change of IE:

UpdatePack7R2.exe /WimFile=C:\install.wim /Index=5

(or 1,2,3,4..)

-If the system drive has no free 5 GB, you can specify folders for as image mounting and temporary files directory on any of the available disks using key /Temp=. Then the command line would look like this (for example):

UpdatePack7R2.exe /ie11 /Temp=N:\Mount /WimFile=N:\Win7\W7SP1_UPD\install.wim /Index=5

(or 1,2,3,4)
** In this example "N" is Disk or Partition with the Mount folder

- To use /Optimize Key:

UpdatePack7R2.exe /ie11 /Optimize /WimFile=C:\install.wim /Index=*

or other example

D:\temp\UpdatePack7R2.exe /ie11 /WimFile=D:\temp\install.wim /Index=1 /Optimize
(previously deleted not needed indexes)

In these examples, Pack is renamed to UpdatePack7R2.exe

Alternative Windows 7 Integator, by boss911
Download, unpack it, than follow these steps:
1. Place the distribution of Windows 7 SP1 (file * .iso) in folder named "ISO" .
2. Download and rename Simplix Pack exactly to " UpdatePack7R2-XX.XX.XX.exe " (without quotes)and place it in folder "UpdatePack7R2" .
3. Run " UP7R2Integrator.cmd " as administrator to start extracting files from the ISO.
4. Will display a list of images/OS index in "the install.wim", will need to specify the index number (1 to 5) of the OS edition, in which we want to integrate updates, or specify " * " (asterisk, without the quotes), for integration the updates in specific edition.
5. It will start subsequent integration of updates.
Finally, it will propose to create a bootable ISO image, if you agree, at the end the finished image will be situated next to the "UP7R2Integrator.cmd".
Download:
For work in Windows 7 download here
For Work in Windows 10 download here Script is updated thanks to Abbodi1406 suggestion.

Additional Functionality

To automatically install updates on a working system together with IE11 and reboot: Rename Pack to
UpdatePack7R2--ie11++.exe
and run it.
This will be absolutely the same as using the following keys:

UpdatePack7R2.exe /ie11 /silent /reboot

or

UpdatePack7R2-16.2.15.exe /ie11 /silent /reboot

Notes

-The size distribution (wim-file) will be increased by the amount of installed updates.
-Windows 7 distribution will be fully updated, with exception of few hotfixes that cannot be integrated.
-Integrated updates can be deleted even after the installation of the system.
-Updated Windows 7 distribution is fully functional with its repair options like original Win7 ISO.
-To integrate the updates in Windows XP environment you need to install DISM for XP and Vista (download from here) Note: It is not recommended to use DISM under WinXP as it is not officially supported and because of possible errors
-It is recommended to unload from memory resident anti-virus monitor for the duration of the set.
-A detailed log of the updates in the file %WinDir%\UpdatePack7.log.
-You can automatically install SP1, if it is not installed on your system. To do this, place the files Windows6.1-KB976932-X86.exe or Windows6.1-KB976932-X64.exe in the same directory with the set.

TO KEEP IT ALIVE PLEASE SUPPORT SIMPLIX PACK: Donate

Last edited by gamazet; 23 Apr 2016 at 00:53. Reason: Update April 15, 2016
Pagina: 1