Doet ie het? of doet ie het niet? Realtek - 3Com

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:43
Wat een vaag probleem.

Had een 100Mbit netwerkje draaien hier en heb toen 1 computer vervangen door een nieuwe pc. Realtek kaartje eruit, in de nieuwe en daarna schone windowz install.
Kaartje wordt gevonden echter ik krijg geen contact tussen beide pcs! Alles staat goed ingesteld (netmask enzo) zelfs een stom pingetje werkt al niet!
Nu het rare, ik had per ongeluk die realtek ingesteld op ip 192.168.0.1 terwijl dat het ip was van de 3com op de andere pc.

Toen kreeg ik dus op het scherm van de 3com PC de melding dat er een conflict was opgetreden omdat datendat Mac adres ip 192.168.0.1 had toegeeigend!!!! Raar of raar?? Dit betekent dus dat er wel degelijk communicatie tussen die 2 heeft plaatsgevonden!

Beide pcs draaien windowz 98se
Dus de ene PC een Realtek 100Mbit, andere 3com 100Mbit, kabel werkt, (werkte hiervoor nl ook)

Is dit vaag of vaag??

Verwijderd

Nu het rare, ik had per ongeluk die realtek ingesteld op ip 192.168.0.1 terwijl dat het ip was van de 3com op de andere pc.
:? ,dus toen vulde je op de realtek pc 168.192.0.2 in en toen werkte het weer...(toch?)
<typo>

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 20:08 schreef Red devil het volgende:
Is dit vaag of vaag??
Nee hoor. Voordat een netwerk kaart actief wordt controleerd ie of er niet al een zelfde ip adres actief is in zijn netwerk. Zo ja dan steld hij dit ip adres niet in.

Dus zoals castle17 al schreef stel het goed in (ieder een uniek ip adres) en je problemen zijn voorbij.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:43
:) i know,
ik heb natuurlijk het gelijk veranderd in 0.2 maar dat mocht niet baten! daarom was het zo vreemd!
En alles leek ok, geen uitroeptekens bij het kaartje onder System info

Ik heb kaartje in ander PCI slot gezet, toenwerkte ie wel, stom ding...