Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

Wish

ingwell

Topicstarter
Hoewel ik verschillende dingen uitvoer op mijn PC, is het spelen van BO3 één van de dingen die ik regelmatig doe. En of het de combinatie van BO3 met mijn muis is of dat het toeval is dat ik het fenomeen altijd ervaar tijdens het spelen weet ik niet.

Wat er gebeurt is namelijk dat de muis op een gegeven moment volledig freezed. Alsof hij totaal geen input meer krijgt. Dan moet ik de applicatie én Windows verlaten via het toetsenbord, wat nog wel functioneert.

Wat betreft drivers: zowel W10 als de Synapse driver van de Razer zijn volledig bij en ook bij oudere versies van de Synapse driver had ik dit issue.

Als ik in de application eventlog kijk van Windows, dan kom ik de volgende informatie melding tegen (dus geen warning of stop):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
The description for Event ID 0 from source Razer Chroma SDK Service cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event: 

Razer Chroma SDK Service
Service was paused

Ik heb al verschillende malen de Synapse driver eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar het issue keert telkens terug.

No drama

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebeurtenis gebeurd alleen met BO3?
Dan kan je gaan kijken welke processen en service er starten die te maken hebben met Razer Chroma SDK Service om BO3 te spelen, speel je die online?
Dus heb je dan verbinding met een server?
De service Server in Windows zelf wordt gebruikt in een thuisnetwerk.
Die kan je, wanneer je met je computer niet in een thuisnetwerk bent en geen mappen en printers hoeft te delen, uitschakelen.
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
MSCONFIG
Klik op OK.
In tabblad opstarten kan je zien wat er automatisch start, en kan je ook services bekijken.
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
Klik op OK.
Hier zie je de services die gestart zijn, probeer te ontdekken welke services en welke processen er bij het spel BOH3 horen, En in geval je het spel online speelt, gebeurd het ook als je het spel offline speelt?
De service wordt onderbroken, in geval dat online op een andere computer gebeurd kan je dat probleem niet lokaal oplossen.
Hier kan je de site zien van de ontwikkelaars van die service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:50:
Die gebeurtenis gebeurd alleen met BO3?
Voor zover ik kan nagaan wel, maar verder zit ik ook niet heel lang achter de PC. Dus of het nu wel zou kunnen gebeuren bij een lange sessie Lightroom, dat weet ik niet.
Dan kan je gaan kijken welke processen en service er starten die te maken hebben met Razer Chroma SDK Service om BO3 te spelen, speel je die online?
Dus heb je dan verbinding met een server?
Ja dat kan ik wel, maar vraag me af in hoeverre dat relevant is. Ja ik ga online en heb dus een verbinding met een BO3 server.[/]
De service Server in Windows zelf wordt gebruikt in een thuisnetwerk.
Die kan je, wanneer je met je computer niet in een thuisnetwerk bent en geen mappen en printers hoeft te delen, uitschakelen.
Mja, zou kunnen, ware het niet dat ik mappen deel binnen het thuisnetwerk, dus die laat ik lever even draaien :)
MSCONFIG
Klik op OK.
In tabblad opstarten kan je zien wat er automatisch start, en kan je ook services bekijken.
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
Klik op OK.
Hier zie je de services die gestart zijn, probeer te ontdekken welke services en welke processen er bij het spel BOH3 horen, En in geval je het spel online speelt, gebeurd het ook als je het spel offline speelt?
De service wordt onderbroken, in geval dat online op een andere computer gebeurd kan je dat probleem niet lokaal oplossen.
Hier kan je de site zien van de ontwikkelaars van die service.
I like that way of thinking, maar kan me niet aan de indruk onttrekken (gevoelsmatig) dat het niet met het online component te maken heeft. Maar ik weet ook niet precies waar ik het dan wel moet zoeken.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wish schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:35:
[...]

Voor zover ik kan nagaan wel, maar verder zit ik ook niet heel lang achter de PC. Dus of het nu wel zou kunnen gebeuren bij een lange sessie Lightroom, dat weet ik niet.

[...]

Ja dat kan ik wel, maar vraag me af in hoeverre dat relevant is. Ja ik ga online en heb dus een verbinding met een BO3 server.[/]

[...]

Mja, zou kunnen, ware het niet dat ik mappen deel binnen het thuisnetwerk, dus die laat ik lever even draaien :)

[...]

I like that way of thinking, maar kan me niet aan de indruk onttrekken (gevoelsmatig) dat het niet met het online component te maken heeft. Maar ik weet ook niet precies waar ik het dan wel moet zoeken.
Als het een service betreft die nodig is om je spel te spelen, en de service veroorzaakt het bevriezen, dan kan je proberen het daarbuiten te zoeken, maar wanneer het daarbuiten zou liggen zou je muis niet bevriezen, tenzij je muis vaker bevriest en de oorzaak buiten de service van het spel moet liggen.
Dus wanneer Windows nooit bevriest zonder die gestarte service, dan is de kans klein dat het daar buiten ligt. Bij apparaten is het zinloos om te voelen, je kan in Windows slechts zoeken in het logbeok en een diagnose maken.
Wie weet vind je iets in de diagnose:
C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

Nu is het niet altijd zo dat kant en klaar de oplossing aan komt waaien, en een beetje mee denken is wel gewenst :)
als het toetsenbord nog werkt wanneer je muis bevriest kan je via Ctrl-Alt-Delete taakbeheer bereiken, dus weten welke services en processen waarvoor dienen is WEL belangrijk wanneer je op zoek gaat naar een oplossing van het probleem.
Dat is niet belangrijk wanneer je je spel speelt, dus ten opzichte van wat belangrijk is of niet op een forum als je een probleem opgelost wil hebben is anders dan een spel spelen of gevoelsmatig met mensen om gaan :), ook al zijn we mensen he haha.
Dus een computer voelt niks...

Handig ook als je dan de Tab toets kan vinden, wanneer je muis het even af laat weten...

Ik zou bijvoorbeeld willen weten dan als eerste of het probleem blijft bestaan als ik de service Server van Windows tijdelijk uit geschakeld heb, om te kijken of het verbeterd, zo niet, dan weet je dat, en zo kan je zelf zaken uitzoeken.
Diezelfde service Server van Windows kan je zo weer inschakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:54:
[...]
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.
Ok, dank je.. Net rapport gedraaid: 0 fouten, 0 warnings.. volgens deze test lijkt alles prima in orde te zijn.
Nu is het niet altijd zo dat kant en klaar de oplossing aan komt waaien, en een beetje mee denken is wel gewenst :)
als het toetsenbord nog werkt wanneer je muis bevriest kan je via Ctrl-Alt-Delete taakbeheer bereiken, dus weten welke services en processen waarvoor dienen is WEL belangrijk wanneer je op zoek gaat naar een oplossing van het probleem.
Dat is niet belangrijk wanneer je je spel speelt, dus ten opzichte van wat belangrijk is of niet op een forum als je een probleem opgelost wil hebben is anders dan een spel spelen of gevoelsmatig met mensen om gaan :), ook al zijn we mensen he haha.
Dus een computer voelt niks...
Ik merk dat ik wel zo langzamerhand wraakgevoelens krijg t.o.v. mijn systeem als het weer eens bevriest midden in een lekker potje, maar ik laat het los, ik laat het los :).
Handig ook als je dan de Tab toets kan vinden, wanneer je muis het even af laat weten...

Ik zou bijvoorbeeld willen weten dan als eerste of het probleem blijft bestaan als ik de service Server van Windows tijdelijk uit geschakeld heb, om te kijken of het verbeterd, zo niet, dan weet je dat, en zo kan je zelf zaken uitzoeken.
Diezelfde service Server van Windows kan je zo weer inschakelen.
Ik zal hem alsnog uitzetten en kijken wat er omvalt :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anned20
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 19:42
Uhm, klinkt misschien erg dom, maar wat als je de muis er weer uit en in plugt?
Misschien ligt het er ook gewoon aan dat je een beweging maakt die de Synapse driver niet aan kan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anned20 schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:54:
Uhm, klinkt misschien erg dom, maar wat als je de muis er weer uit en in plugt?
Misschien ligt het er ook gewoon aan dat je een beweging maakt die de Synapse driver niet aan kan? :P
Nee klinkt niet dom, als je een probleem wil vinden moet je soms die dingen uitproberen, zolang je geen dingen doet die schade aan het systeem kunnen veroorzaken, en weer terug kan draaien is dat ok.
Software meegeleverd bijvoorbeeld met een muis geven vaak alle opties, die in te stellen zijn in het configuratiescherm.
Standaard in Windows doen alle muizen (indien stuk) het gewoon met de basisfuncties.
Bij sommige muizen is software mee geleverd of te downloaden speciaal voor de muis, met misschien extra knoppen en functies, datzelfde zie je ook wel bij toetsenborden.
Misschien kan de topicstarter proberen te kijken welke processen en/of services met de muis en met het spel te maken hebben, want dan kunnen we eventueel wat beter mee denken.
Maar misschien moet de TS dat zelf nog even uitzoeken. Ik hoop dat de TS straks weer lekker kan gamen, maar zonder die processen en services kan dat nu eenmaal niet in Windows.

En dan kunnen we proberen door bepaalde zaken tijdelijk uit te schakelen eventuele oorzaken te achterhalen. Het is niet een doorgaans probleem waar plots iedereen mee te maken heeft, daarom gaf ik ook een link naar de software fabrikant, die diezelfde software gebruiken, als daar mensen hetzelfde probleem hebben, dat moet je dan zelf even onderzoeken als TS, en dezelfde muis, dan kan je je conclusies trekken en gerichter op zoek.
Om het speld in een hooiberg effect te niet te doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 18:20 ]

Pagina: 1