Ben(V) schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:50:
HP heeft prima betaalbare switches voor een thuisgebruiker.
Veel beter kwaliteit dan de dlink, netgear spullen en maar iets duurder.
Voor routers is de support van belang. Als je merken als netgear, tplink of asus zit je slecht.
Die merken stoppen met updates als ze een nieuw model uitbrengen, bug fixed of security leaks krijg je dan nooit meer.
Ik zou voor iets als Draytek,Ubiquiti of Zyxel gaan op dat gebied.
PS deWalt is gewoon een black&decker in een geel jasje, verder precies hetzelfde(behalve de prijs).
Als je een consumenten router/switch/ap koopt voor enkele tientjes en naast de beste specs ook jarenlange support verwacht zijn er maar weinig bedrijven die dat doen (ik ken ze niet, helaas...)
Met Netgear zelf iig de ervaring dat als er iets niet werkt of je een bepaalde feature/fix wil die niet standaard beschikbaar is dat een call naar de servicedesk je een link oplevert naar een firmware die het oplost of toevoegt, dat is voor zakelijke apparatuur, met Netgear nog steeds niet al te duur.
(Als negatief punt heeft Netgear nog wel eens de out of the box firmware verprutst waardoor je eerst je apparaat moet updaten voordat het goed werkt, maar dan werkt het ook.)
TS: Ik zou zeggen zoek naar iets als 'Juniper 100Gb router' en je vind iets wat er wel erg profesioneel uit ziet
Om wat nuttige info te krijgen is het handig toe te voegen wat je zoekt, een switch is geen router (en andersom) en voor thuisgebruik is vrijwel alles prima (met enkele uitzonderingen die overal op internet te vinden zijn)
Zeker voor 'n switch (niet managed, PoE, stackablee enz) is er niet echt iets wat mis kan gaan, maar het hangt er vanaf wat je eisen en gebruik zijn.
Fixing things to the breaking point...