Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

merken van huis tot pro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.321 views

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Beste mede tweakers,

Ik vroeg mij af wat de betere semi-pro merken zijn voor switch/router... voor thuis gebruik.

Van werkgereedschap heb je vb, hobby merken zoals Black en decker, groene bosh

En van pro merken, Metabo, blauwe bosh, makita.....

Maar ik weet dit niet goed als.het over.netwerk apparatuur gaat voor thuis gebruik.

Linksys, dlink, netgear,........ wat zijn de hobby merken en wat zijn de meer pro merken?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je zelf gevonden dmv Google etc,.... Er is genoeg te vinden, met een beetje inzet

39

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
Ik denk niet echt dat je een grote verdeling kan maken tussen hobby merken en de groter merken.

Cisco, HP Enterpirse zijn toch wel de merken die in het bedrijfsleven gebruikt worden.
Netgear verwacht ik ook wel.

Je zult bijvoorbeeld een Asus router niet zo snel in een bedrijfsnetwerk zien komen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:22
WingGraph schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:57:
Beste mede tweakers,

Ik vroeg mij af wat de betere semi-pro merken zijn voor switch/router... voor thuis gebruik.

Van werkgereedschap heb je vb, hobby merken zoals Black en decker, groene bosh

En van pro merken,deWalt / Makita / Festooll

Maar ik weet dit niet goed als.het over.netwerk apparatuur gaat voor thuis gebruik.

Linksys, dlink, netgear,........ wat zijn de hobby merken en wat zijn de meer pro merken?
;)

Bekende merken in de zakelijke tak voor Wifi is toch wel Engenius / Cisco / HP Enterprise

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
HP heeft prima betaalbare switches voor een thuisgebruiker.
Veel beter kwaliteit dan de dlink, netgear spullen en maar iets duurder.

Voor routers is de support van belang. Als je merken als netgear, tplink of asus zit je slecht.
Die merken stoppen met updates als ze een nieuw model uitbrengen, bug fixed of security leaks krijg je dan nooit meer.
Ik zou voor iets als Draytek,Ubiquiti of Zyxel gaan op dat gebied.

PS deWalt is gewoon een black&decker in een geel jasje, verder precies hetzelfde(behalve de prijs).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Wifi heb je ruckus (pro) en xclaim (van ruckus maar goedkoper, semipro). Die xclaim AP's zijn met 100 euro vanafprijs not bad voor een omgeving met een beperkt budget maar wel hoge eisen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-11 10:54
Ben(V) schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:50:

Voor routers is de support van belang. Als je merken als netgear, tplink of asus zit je slecht.
Die merken stoppen met updates als ze een nieuw model uitbrengen, bug fixed of security leaks krijg je dan nooit meer.

PS deWalt is gewoon een black&decker in een geel jasje, verder precies hetzelfde(behalve de prijs).
Asus voor thuisgebruikers is wel prima hoor.
Heb er zelf ook eentje staan en die krijgt ook nog telkens updates.
Asus is een van de weinige consumenten routers die blijft updaten.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wil net zeggen, Ik heb een RT-N66U en er zijn al diverse nieuwe modellen en krijg al drie jaar netjes updates van Asus hoor :?

Gabriël AM5

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Echt niet.
Ik was altijd een Ausus fan tot ik er achter kwam dat ze wel heel snel stoppen met updates en dat is zeker voor een router funest.
Security lekken moeten daar gedicht worden ander kun je beter je router weggooien.

En 3 jaar is niets, ik heb een tien jaar oude Draytek die nog steeds aan alle eisen voldoet en ook nog security updates krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ben(V) op 16-04-2016 16:34 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Dat is het verschil tussen consumentenapparatuur en semi-pro smb-apparatuur. De duurdere spullen krijgen langer updates en is support voor te krijgen. Maar als je voor 5 tientjes een routertje koopt kan je dat ook domweg niet van een fabrikant verlangen. Als je 3 jaar support krijgt op je routertje is dat prima. Tegen die tijd is er ook vast wel een router met andere features op gebied van draadloos te krijgen (ac wireless e.d.) wat je dan wil gebruiken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Daarnaast heb je voor een aantal (goedkopere) consumentenrouters ook alternatieve firmware. Denk DD-WRT, OpenWRT of Merlin (voor de Asus routers). Dit kan ook nog een oplossing zijn voor routers waarvoor de fabrikant geen updates meer geeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Blindstaren op merken is zelden een goed idee. Ik kan geen merk verzinnen die nooit een maandagmorgenproduct uitgebracht heeft, en ik ken meer dan genoeg gevallen waarin mensen veel teveel betaalden of een totaal niet geschikt product kochten puur op basis van merk.

Komt in de high-end thuisgebruik cq minder mission-critical bedrijfssegment bij dat er vaak alternatieve firmwares beschikbaar zijn en dat zij de afweging flink kunnen veranderen. Zo zou ik bijv niet zo snel TP-Link aanraden met default fw, maar als een WRT erop zet zijn het juist hardwarematig goede zaken voor schappelijke prijzen.

Bottom line:
1) als je iets zoekt, altijd per geval bekijken welk product (ongeacht merk) het beste voor jou is.
2) hou daarbij rekening met wat je zelf kunt en wilt. Een totale leek kan doorgaans beter iets anders kopen dan een guru, ook al is het voor exact zelfde toepassing.

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 17-04-2016 02:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:50:

Als je een consumenten router/switch/ap koopt voor enkele tientjes en naast de beste specs ook jarenlange support verwacht zijn er maar weinig bedrijven die dat doen (ik ken ze niet, helaas...)
Met Netgear zelf iig de ervaring dat als er iets niet werkt of je een bepaalde feature/fix wil die niet standaard beschikbaar is dat een call naar de servicedesk je een link oplevert naar een firmware die het oplost of toevoegt, dat is voor zakelijke apparatuur, met Netgear nog steeds niet al te duur.
(Als negatief punt heeft Netgear nog wel eens de out of the box firmware verprutst waardoor je eerst je apparaat moet updaten voordat het goed werkt, maar dan werkt het ook.)

TS: Ik zou zeggen zoek naar iets als 'Juniper 100Gb router' en je vind iets wat er wel erg profesioneel uit ziet ;)
Om wat nuttige info te krijgen is het handig toe te voegen wat je zoekt, een switch is geen router (en andersom) en voor thuisgebruik is vrijwel alles prima (met enkele uitzonderingen die overal op internet te vinden zijn)
Zeker voor 'n switch (niet managed, PoE, stackablee enz) is er niet echt iets wat mis kan gaan, maar het hangt er vanaf wat je eisen en gebruik zijn.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Sweex.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Ja en nee, TS wilde weten welke te mijden en naar welke te kijken.

Merken om naar te kijken zijn er al een aantal van opgesomd.
Merken zoals Sweex en Trust kun je wmb mijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fore! op 17-04-2016 07:15 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:46
Vergeet ook niet dat professioneel spul vaak een stuk meer stroom verbruikt. Voor thuisgebruik is het niet leuk als je een switch hebt die 20W staat te zuipen continu (als het niet meer is). En de grotere switches hebben vaak nog lawaaiige fans ook.

Een professioneel product thuis inzetten kan dus z'n nadelen hebben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2016 09:11 ]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07
Op mijn werk gebruik ik dure tot zeer dure Cisco devices.
Totaal geen belang iets in die categorie hier thuis neer te zetten.
Duur, veel lawaai, extra betalen voor features zijn de hoofd redenen.

Voor thuisgebruik maar D-link producten genomen. Ze doen wat ze moeten doen en zijn betaalbaar. Wel overal managed versies van genomen, dat is wel iets vanuit mijn werk. Ik heb er een hekel aan dat ik op een poort niet kan kijken of er fysieke errors etc. zijn.

Wel verbaas ik me over de verschillen tussen de series. Ze beperken bewust bepaalde mogelijkheden. 1100 serie switches igmp proxy globaal aan, 1200 serie switches igmp proxy per vlan aan te zetten, 1500 serie switches per poort.

Wat ik bijvoorbeeld mis:
Alleen op 1500 serie kun je de poortnaam voor een poort zetten, dat kan niet op 1100 en 1200 serie..

Nu is het netwerk thuis niet zo groot dat ik het niet op een papiertje documenteren kan, maar het is wel jammer..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Dit topic wordt een heel erg opsomtopic.

Zoals je in de reacties al kan lezen is het ook niet zo makkelijk te stellen.

Elk merk heeft brakke series, en veel merken hebben meerdere doelgroepen.

Een merk als bv Sitecom is puur gericht op de particuliere markt, maar bv Draytek producten zie je zowel in de particuliere als in de MKB markt terug.

Cisco heeft bv enterprise spul, maar ook MKB modellen of consumentenspul (al dan niet onder een andere merknaam)

Uiteraard zijn er wel merken die consumer only zijn: Sweex, Icidu, Sitecom enz, en merken die enterprise-only zijn (Brocade, Juniper) maar dat is niet in 1 harde feitenlijst te krijgen.

Om terug te komen op je gereedschapsvoorbeeld, ook daar zijn geen feiten te stellen. Makita heeft ook bouwmarktkwaliteit spul, maar ook echte serieuze apparaten.

Ook daar is weinig van te zeggen, en ook daar zijn wel merken die 1 specifieke markt hebben: Topcraft/Parkside voor de hobbyiest (Aldi/Lidl) en Festool/Hilti voor het echte werk, maar genoeg merken die beide kanten bedienen (Al dan niet onder diverse namen of series)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.