Ik had al een tijdje mijn Asus K95VB met een dualboot (Grub) met Ubuntu en Windows 10 zonder problemen. Een tijd later heb ik er Linux Mint bijgezet, alles werkte nog zonder problemen tot ik eens geprutst heb om een achtergrondafbeelding bij Grub te krijgen (met Linux Mint). Dan kreeg ik de eerste kleine problemen: strepen op het scherm bij het opstarten. Ik heb de computer dan nog een maand kunnen gebruiken zonder problemen en zonder iets aan te passen aan Grub. Daarna werd het steeds erger en kreeg ik ook problemen tijdens het werken. Het scherm blokkeerde soms en vervaagde naar een witte kleurhttps://youtu.be/0EQQKgEUAj8. Het werd zo erg dat er bijna niet meer mee te werken viel. Ik heb dat dan voorlopig opgelost door met Teamviewer via mijn smartphone naar mijn scherm te kijken, dat gaf geVen problemen. Ik dacht eerste dat het een losse kabel was die van het moederbord naar het scherm ging en heb de laptop dan open gedaan, aangezet (zonder ssd, hdd, cd-rom, toetsenbord, dus de computer startte op tot aan het biosscherm). Ik heb dan gewikkeld aan de de kabel die naar het scherm liep, los gemaakt en terug aangesloten en ik zag geen storing op het biosscherm. Dus ik denk niet dat het aan de kabel ligt. Toen wilde ik de computer terug uitschakelen door het bovenste paneel met de aan/uit knop terug te verbinden met het moederbord en op de aan/uit knop te drukken. Tijdens het aansluiten van zo'n platte kabel had ik die eerst scheef in de female connector gestopt.
Het scherm ging 0,5 seconden zwart en dan zag ik terug het biosscherm. Sinds dan heb ik Grub nooit meer gezien start hij direct op naar Windows en heb ik al ongeveer 4 weken geen problemen meer gehad (met dagelijks ongeveer 8 uur gebruik).
Heeft iemand een idee wat er gebeurd is of wat het probleem zou kunnen geweest zijn?
Kan Grub ervoor zorgen dat een scherm problemen heeft in Windows die opgestart is??
Of is mijn videokaart gewoon aan het afsterven en kan ik elk moment dat probleem terug opnieuw hebben?
De laptop heeft 2 interne schijven: 1TB Seagate hdd + 500GB Samsung EVO 850

Heeft iemand een idee wat er gebeurd is of wat het probleem zou kunnen geweest zijn?
Kan Grub ervoor zorgen dat een scherm problemen heeft in Windows die opgestart is??
Of is mijn videokaart gewoon aan het afsterven en kan ik elk moment dat probleem terug opnieuw hebben?
De laptop heeft 2 interne schijven: 1TB Seagate hdd + 500GB Samsung EVO 850
[ Voor 1% gewijzigd door MatMis op 15-04-2016 15:14 . Reden: Schijven ]