4k Mediaplayer Voor meerdere tv's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
4k mediaplayer met internet aansluiting, usb en interne hdd om 10 televisies tegelijk met beeld aan te sturen. ik heb een 4k aten hdmi switch al in mijn bezit. Dus het is mediaplayer -> hdmi switch-> televisies

Wat is je budget?
€250 - €500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4k demo materiaal op 10 televisies laten zien. Een mediaplayer zonder toeters en bellen, maar welke wel iedere bekende codec pakt, zonder problemen alles kan afspelen en de filmpjes in een loop kan afspelen

Wat heb je zelf al gevonden?
zelf genoeg ervaring met kodi en Intel nuc en raspberry pi. ik wil het alleen een stuk simpeler aanpakken. Dus film op hdd zetten en afspelen maar. Niks meer en niks minder. Sony schijnt een mediaplayer te hebben fxp50? Maar is nergens te krijgen.

Welke vragen heb je hier nog over?
het maakt niet uit hoe groot, klein, dik of dun dat apparaat is, of hoe hij er uit ziet. Als het maar simpel werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:17
pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB misschien?

Is weliswaar een Android TV mediaplayer, maar heeft wel 4K ondersteuning, met de meest gangbare codecs ootb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
In pricewatch filteren op H265 en je hebt 20 opties. Kies voor een gerenommeerd merk als dune of popcorn en je zit wel goed. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de dune HD Solo maar volgens mij is deze niet 100% toekomstbestendig aangezien deze niet de nieuwste kleurenformats ondersteunt. Op dit moment maakt dat nog niet veel uit maar wellicht over een jaar of 3-4 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
pelt schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:17:
pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB misschien?

Is weliswaar een Android TV mediaplayer, maar heeft wel 4K ondersteuning, met de meest gangbare codecs ootb.
Dat is een mooi apparaat inderdaad. Ga ik over nadenken. ik hou alleen niet van Android op mediaplayers...heb wel eens zo'n box van €100 gehad waar Android 4.1 op draaide die toch niet helemaal vloeiend de films (fulltime hd) afspeelde. Dan zag de processor er erg goed uit maar leek het ergens in de software niet lekker te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Malt007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:20:
In pricewatch filteren op H265 en je hebt 20 opties. Kies voor een gerenommeerd merk als dune of popcorn en je zit wel goed. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de dune HD Solo maar volgens mij is deze niet 100% toekomstbestendig aangezien deze niet de nieuwste kleurenformats ondersteunt. Op dit moment maakt dat nog niet veel uit maar wellicht over een jaar of 3-4 wel.
Het is voor commercieel gebruik. Dus over 3-4 jaar mag er wel weer iets nieuws komen ;-). Bedankt voor je advies en ga er zeker mee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Dan zou ik voor de dune gaan, ken dit nieuwe model niet maar de oude laat me al jaren nooit in de steek. Zie ook het dune topic waar eigenlijk alleen maar tevreden mensen zitten. Eenvoudig menu zonder poespas, maar speelt werkelijk alles af in topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Malt007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:50:
Dan zou ik voor de dune gaan, ken dit nieuwe model niet maar de oude laat me al jaren nooit in de steek. Zie ook het dune topic waar eigenlijk alleen maar tevreden mensen zitten. Eenvoudig menu zonder poespas, maar speelt werkelijk alles af in topkwaliteit.
Ik heb mijn keuze gemaakt! Het word de Dune HD Solo. Gister avond nog wat rond gekeken op internet en iedereen is er erg tevreden over! Bedankt voor je advies!
Pagina: 1