hulp bij lastig probleem. voeding?

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Luitjes,

De pc van mijn vriendin start geregeld niet op. Fan gaat draaien, harde schijf krijgt spanning, maar geen opstart piepje, geen videosignaal, niets. In het verleden heeft de processor (slot 1)eens los gezeten, maar dat is nu niet het geval. Het eigenaardige is dat op zo'n moment de processor-fan NIET gaat draaien, proc wordt wel warm. Na een aantal keren aan en uit schakelen of een klap op de kast kan het probleem zichzelf oplossen en start het kreng normaal op. Processor-fan draait dan ook weer.
Mijn conclusie: er zit waarschijnlijk ergens een slecht contact. Ik denk dat het mogelijk in de voeding zit of connector omdat ook die proc. fan op zo'moment geen spanning krijgt, maar ik kan het probleem niet precies lokaliseren. Heeft iemand tips?

Even de specs: Cellie 300 op een A-trend mobo'tje, 64 Mb Ram, 8 GB HD, CD-Rom, 56k6PCI modem, SB64 geluidskaartje, 4Mb S3 video. Zeer basaal w98 systeempje dus.

Verwijderd

proc defect is vaak het probleem bij dit soort klachten

Verwijderd

'K heb een soortgelijk probleem gehad.
Nieuwe voeding en het liep weer.
Zat um in de stekker die op het moederbord gaat.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb hier nu _exact_ hetzelfde probleem, alleen draait de processorfan wel. Ook een loszittende slot1 processor, wel toevallig.
Het duurde steeds langer voordat hij begon met POSTen, en nu ben ik inmiddels in de fase aangeland dat hij 't helemaal niet meer doet.. :'( Het vage is dat meestal óf het lampje van de harddisk, óf dat van de CDROM-drive blijft branden als je hem aanzet.
Ik heb echt al alles geprobeerd, maar 't lijkt er echt sterk op dat de CPU, het moederbord of de voeding kapot is.. ;(

Nu zit ik hier tijdelijk op m'n oude vertrouwde p100@133 te puteren :9 Echt zwaar frustrerend.

#

• valkenier
Ik denk zelf ook dat het het ergens in de motherboard connector zit, ik zal er binnenkort eens met de multimeter tegenaan. Ik geloof niet dat de processor kaduuk is, want als-tie wel opstart doet ie het gewoon goed. Een enkele keer valt-ie alsnog uit. Ik denk echt een los contact ofsow.

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad, eerst starte hij af en toe ook nog wel op maar toen niets meer
Proccesor kaduuk was het achteraf bij mij.
laat hem dus effe chekken. sucsses

Verwijderd

mijn pa had eerst een P233mmx en die had dit probleem dus ook, hij had een 200W voeding erin zitten (was al ruim 2 jaar oud) en toen had hij er een andere voeding ingezet (ook van 200W) en toen was het probleem verholpen...... nou draait het zooitje bij me zus nogsteeds >:)

Verwijderd

Dit komt mij ook bekend voor, heb dit ook eens meegemaakt met een pc die ik voor reparatie had en heb er een nieuwe bios opgezet en toen was het over...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

had hetzelfde probleem, heb toen een nieuw MSI moederbord gekocht en toen was het probleem weg. Het is idd een moederbord probleem, er is een contactbreuk waarschijnlijk of hij vindt de processor niet goed meer. Ik kan zeker MSI aanraden bij het oplossen van problemen, de internal LEDs vertellen je waar de fout zit :)

MechWarrior || Monsters Game

• valkenier
Hmm, ik hoor het al, may be everything. Mobo, proc of voeding. tja om nu maar lukraak een onderdeel te vervangen en kijken of het helpt???
Pagina: 1