RAID hoeveel sneller ?

Pagina: 1
Acties:

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 20:07
Heb nu een Maxtor 20 GB Harde schijf nou wil ik een asus moederbord met een RAID controller kopen maar hoeveel sneller is het eigenlijk 2 harde schijfen in RAID

Heb nu een MAxtor 20 Gb 2 Mb cache ATA100
Zou graag de verschillen willen zien in Mb/sec.

Verwijderd

2x so snel... althans bijna dan.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Varieerd afhankelijk van de toepassing tussen 'geen' en '2x zo snel'

random acces gata geen haar sneller.
Streamen echter gaat 2x zo snel (als je raid0 gebruikt)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Rick Brands
Ik zou dan graag willen weten waar je dan echt sneller mee gaat gamen of dergelijken opstarten ??

Want anders koop ik er namelijk nog zo'n maxtor bij !!
Anders besteedt ik het liever aan andere onderdelen

• Rick Brands
Heeft niemand hier bencharks van dan ??

Het liefst zou ik hiet dus een paar benchmark scores zien met 2 Maxtor schrijven maar dat heeft niemand hier ??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen maxtor schijven, maar wel twee Quantum Fireball Plus LM 20GB schijven, beiden ATA66. De RAID controller was een gehackte Promise Ultra100 dat zich nu dus als een Promise FastTrack100 voordoet.

Dit is de benchmark van een enkele schijf:

Afbeeldingslocatie: http://24.132.184.70:8003/GOT/FT100single.jpg

En dit is van de RAID0 configuratie met de beide schijven elk als Master op een eigen connector:

Afbeeldingslocatie: http://24.132.184.70:8003/GOT/FT100mm.jpg

Niet echt spectaculair dus, maar heeft wel een lekkere leessnelheid, tegen de ATA66 grens aan. In principe goed voor data dus, alleen niet zo veilig (als 1 HDD van de 2 crasht, dan ben je alle data kwijt).

Verwijderd

met opstarten word windows niet echt sneller om dat ie door de bios van de raid heen moet...dat kost extra tijd....

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Nah ik moet zeggen dat voor gemiddeld gebruik de toegangs tijd belangrijker is dan de rauwe doorvoersnelheid.
Dus eigenlijk moet je een kleine (9.1 GB) 10.000 RPM schijf hebben voor os en apps, en een raid voor je grote bestanden. Maargoed, ik hoor je al denken, wie gaat dat betalen :)

Verwijderd

Ik had ietwat betere scores met 2x IBM 30 gig's op een Abit KT7-Raid:

Eerst was ie ongeveer 22-24000MB/sec in Sisoft; Nu met Raid-o haal ik tussen de 43000 en 47000! Vooral installaties gaan stukken sneller, en data-software.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 13:42

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Voor gamen: nada (tenzij er grote video/audiostreams in worden gebruikt ... not bloody likely dus.)

Waar dan wel voor: content creation. (audio/video)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Rick Brands
Ga dan denk toch een MAxtortje er bij kopen want het is toch wel iets sneller en een extra maxtor schijf is gelukkig ook weer niet zo heel duur

Bedankt voor alle reacties !!!

:)
Pagina: 1